افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 16 May , 2024
1

وقتی دیوارها کثیف است تمیز کردن کل خانه فایده ای ندارد / اصول نظافت در خانه های ناپایدار

  • کد خبر : 194182
وقتی دیوارها کثیف است تمیز کردن کل خانه فایده ای ندارد / اصول نظافت در خانه های ناپایدار

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: به شایانانیوز- خوب می دانید که خانه تکونی و عید از رگ گردن ما نزدیکتر است و مادران زیادی شروع به نظافت خانه کرده اند. البته بعضی از کارهای خانه که معمولا در اسفند انجام می دهیم باید هر چهار یا پنج ماه یکبار انجام شود و […]

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:


به

شایانانیوز- خوب می دانید که خانه تکونی و عید از رگ گردن ما نزدیکتر است و مادران زیادی شروع به نظافت خانه کرده اند. البته بعضی از کارهای خانه که معمولا در اسفند انجام می دهیم باید هر چهار یا پنج ماه یکبار انجام شود و انجام کارهای خانه اصلا سخت است، بنابراین بار نظافت بر دوش ما می افتد و کمرمان می شکند.

به عنوان مثال یکی از این کارها نظافت دیوارها است که در اکثر خانه ها در ایام عید انجام می شود، در حالی که دیوارها مانند بقیه وسایل و قسمت های خانه کثیف می شوند و لازم است آنها را تمیز کنید. جدا از نوع متریال و رنگ دیوارها، گرد و غبار روی آنها می نشیند و حتی ممکن است در اثر پاشیدن رنگ، مداد رنگی، مداد رنگی و موارد دیگر کثیف شوند. از طرفی تمیز کردنشان سخت است و اینجاست که به دنبال راه حلی هستیم تا ببینیم چه کار کنیم تا دیوار سفیدمان بیشتر کثیف نشود. یا اینکه کاغذ دیواری عزیزمان آسیب نبیند!

دیوارهای رنگ شده را تمیز کنید

در این روش بهتر است ابتدا دیوارها را گردگیری کنید و در مرحله بعد به سراغ لکه گیری دیوار می رویم که باید در نظر داشته باشید ابتدا گوشه کوچکی از متریالی که قرار است رنگ کنید را تست کنید. استفاده کنید تا کثیفی روی دیوار بدتر نشود.

حالا باید شروع به شستشوی دیوار کنید. برای اکثر دیوارهای رنگی باید از صابون و آب استفاده شود. اما اگر می‌خواهید این ترکیب قوی‌تر باشد، پیشنهاد می‌کنیم از سرکه استفاده کنید، زیرا سرکه اثری از خود باقی نمی‌گذارد و جای نگرانی نیست.

دو مکعب آماده کنید. یکی با آب و مواد شوینده پر شده است. سپس شروع به تمیز کردن کنید و مراقب باشید که اگر آب کثیف شد باید آن را عوض کنید تا کثیفی بیشتری ایجاد نکند. از مواد شوینده حاوی الکل استفاده نکنید، زیرا به رنگ دیوار آسیب می رساند.

راه دیگر این است که شما می توانید مواد شوینده خود را بسازید، خیلی سخت نیست. کافی است نصف فنجان جوش شیرین را به یک سطل آب داغ اضافه کنید و سپس مخلوط به دست آمده را بپاشید و با حوله پاک کنید تا قسمت های لکه دار تمیز شوند.

تمیزکاری-دیوار-نقاشی-روغنی-1024x683

دیوار را با کاغذ دیواری تمیز کنید

در اینجا بهتر است از صابون و آب گرم استفاده کنید. البته قاعده کلی برای شستشوی دیوار این است که آب، فوم و کمی آمونیاک بزنید و قبل از همه اینها فراموش نکنید که گرد و غبار را پاک کنید.

برای کاغذ دیواری وینیل از سرکه استفاده کنید و پارچه ای را در سرکه سفید و آب گرم کنید و روی دیوار تمیز بکوبید. مراقب باشید که سرکه را مستقیماً به دیوار نزنید.

لکه های جوهر، نشانگر، مداد رنگی را نیز می توان با پاک کننده مایع حاوی سرکه تمیز کرد و از طرفی آب داغ و فوم بهترین گزینه برای تمیز کردن لکه های چربی است.

در نهایت از یک حوله نرم و آب گرم استفاده کنید.

تحت عنوان

چگونه دیوار چوبی را تمیز کنیم؟

مثل همیشه ابتدا باید دیوار مورد نظر را گردگیری کنید. سپس می توانید از آب گرم و صابون نیز استفاده کنید و بدانید که این ترکیب برای تمیز کردن چوب بسیار خوب عمل می کند.

برای از بین بردن لکه ها از سطح دیوار می توانید از نصف فنجان سرکه سفید و یک سطل آب گرم استفاده کنید. سپس این مخلوط را با یک پارچه نرم روی دیوار بمالید و در جایی که لازم است یا هرگز آن را پاک نکنید.

در نهایت دیوار چوبی را با آب روان تمیز کنید و بدانید که لازم نیست از پاک کننده ها یا شوینده های مخصوص استفاده کنید. بسیار مراقب باشید که محل مرطوب را سریع خشک کنید تا چوب آسیب نبیند.

9689



لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=194182

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.