افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 31 May , 2024
0

وام 300 میلیونی بدون وثیقه برای همه مردم

  • کد خبر : 190144
وام 300 میلیونی بدون وثیقه برای همه مردم

نمایندگان در جلسه علنی امروز (شنبه هفتم بهمن ماه) شورای اسلامی در جریان بررسی قسمت هزینه ای لایحه بودجه سال 1403 کل کشور با بند (3) و ردیف (7)، (8) و (. 9) تبصره (13) ماده با این لایحه موافقت کردند. در بند (ج) تبصره (13) ماده واحده این لایحه آمده است: بانک مرکزی جمهوری […]

نمایندگان در جلسه علنی امروز (شنبه هفتم بهمن ماه) شورای اسلامی در جریان بررسی قسمت هزینه ای لایحه بودجه سال 1403 کل کشور با بند (3) و ردیف (7)، (8) و (. 9) تبصره (13) ماده با این لایحه موافقت کردند.

در بند (ج) تبصره (13) ماده واحده این لایحه آمده است: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است بر اساس قانون حمایت از خانواده و جوانان جمعیت و قوانین مربوطه. به ایثارگری، قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، قانون ارتقای تولید دانش، قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل و تسهیلات خانگی موضوع ماده (77) قانون الحاقیه. برخی از مواد قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2) ستاد مردمی رسیدگی به مسائل مهریه زندانیان نیازمند محل سپرده های قرض الحسنه اعم از جاری و پس انداز شبکه بانکی. (نه بانک های قرض الحسنه) پس از کسر سپرده قانونی تا سقف سه میلیون تریلیون (3.000.000.000.000.000) ریال اختصاص یافته به قرض الحسنه برای ازدواج، مادری و سپرده گذاری یا خرید یا ساخت مسکن و سایر موارد مندرج در قوانین فوق و از طریق. بانک های عامل (به تشخیص شورای پول و اعتبار) وام قرض الحسنه را به روش زیر پرداخت می کنند.

همچنین در ردیف (7) بند (ج) تبصره (13) ماده واحده این لایحه: جزء (ت) و اعمال (2) و (5) جزء (ح) تبصره (16) مقرر شده است. ) قانون بودجه 1402 اجرا می شود. بانک مرکزی موظف است با اعطای وام ازدواج، وظایف بهره‌برداری از خدمات بانکی را به گونه‌ای مدیریت کند که تعداد جوانان در نوبت دریافت وام ازدواج در پایان هر ماه کمتر از ۴۰ هزار نفر باشد.

در ردیف (8) بند (ج) تبصره (13) ماده واحده این لایحه مقرر شده است: پس از احراز اعتبار متقاضیان و در صورت کمبود اعتبار، به منظور تأمین ضامن، بانکی و غیربانکی. نهادها مؤسسات اعتباری موظفند حساب یارانه یا حقوق صاحبان سهام متقاضیان یا بستگان درجه یک دارایی درجه یک یا سایر دارایی های مالی خود را تأیید کنند یا فقط سفته و ضامن برای پرداخت تسهیلات دریافت کنند.

همچنین در ردیف (9) بند (ج) تبصره (13) ماده واحده این لایحه آمده است: تسهیلات این بند از مفاد ماده (10) قانون وظیفه عمومی مستثنی است. /منبع: سنا

خبر خوش برای متقاضیان وام بانکی/ سقف جدید برای انواع وام اعلام شد

در اولین جلسه علنی روز شنبه شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1403 کل کشور، نمایندگان شورای اسلامی میزان وام ازدواج و وام فرزندآوری را تعیین کردند. در سال آینده

نمایندگان مجلس در مصوبه ای تسهیلات فرزندآوری در طول سال آینده را مشخص کردند. نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز شنبه و پس از بررسی جزئیات پروژه بودجه 1403 در قسمت هزینه ها، بند (2) بند (3) تبصره (13) را به شرح زیر تصویب کردند.

وام قرض الحسنه زایمان (موضوع (10) قانون حمایت از خانواده و جوانان) برای فرزندان متولد شده بعد از سال 1402، وام قرض الحسنه زایمان به شرح زیر پرداخت می شود:

400 میلیون ریال برای فرزند اول

800 میلیون ریال برای فرزند دوم

یک میلیارد و 200 میلیون ریال برای فرزند سوم

یک میلیارد و 500 میلیون ریال برای فرزند چهارم

2 میلیارد ریال برای فرزند پنجم و بیشتر

شماره وام ازدواج در سال 1403.

با تصویب اعضای شورای اسلامی، 350 میلیون تومان کمک هزینه ازدواج در سال آینده به زوج های زیر 25 سال پرداخت می شود.

در اولین جلسه علنی امروز شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1403 کل کشور در قسمت هزینه ها بند 1 بند ج تبصره 13 این لایحه را به تصویب رساندند.

بر اساس این مصوبه؛ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف به رعایت قانون حمایت از خانواده و جوانان جمعیت و قوانین مربوط به شهدا، قانون حمایت از حقوق معلولان، قانون جهش دانش بنیان است. تولید، قانون تشکیلات و حمایت از بنگاه ها و تسهیلات داخلی موضوع ماده (77) قانون الحاقی برخی از مواد قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2) ستاد مردمی به امور امداد و نجات رسیدگی می کند. زندانیان نیازمند از سپرده های قرض الحسنه اعم از جاری و پس انداز شبکه بانکی (غیر از قرض الحسنه) پس از کسر سپرده قانونی تا سقف سه میلیون میلیارد. (3.000.000.000.000) ریال برای وام ازدواج، زایمان و سپرده گذاری یا خرید یا ساخت مسکن و سایر موارد مندرج در قوانین فوق و از طریق بانک های عامل (به تشخیص شورا، پول و اعتبار) برای پرداخت وام اختصاص یافته است. خطوط به شرح زیر است:

1. تسهیلات قرض الحسنه ازدواج (موضوع ماده (68) قانون حمایت از خانواده و جوانان:

1-1-1 وام ازدواج برای هر یک از زوجینی که تاریخ ازدواج آنها بعد از 1/1/1301 بوده است، سه میلیارد (3.000.000.000) ریال و با مدت بازپرداخت 10 سال می باشد.

1-2 ردیف وام ازدواج برای زوجین زیر بیست و پنج سال و زوجین زیر بیست و سه سال به مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون (3.500.000.000) ریال.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=190144

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.