افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 21 May , 2024
0

وام بچه دار شدن در ایران ۵۴۵ دلار است اما در کره جنوبی ۷۵ هزار دلار!

  • کد خبر : 197599
وام بچه دار شدن در ایران ۵۴۵ دلار است اما در کره جنوبی ۷۵ هزار دلار!

به گزارش رکنا، العربیه به نقل از سی ان ان نوشت: شرکت بوئینگ کره جنوبی که یک شرکت ساختمانی مستقر در سئول پایتخت این کشور است، در بیانیه ای اعلام کرد که مبلغ 100 میلیون وون کره (حدود 75 هزار تومان) را پرداخت خواهد کرد. دلار (معادل 4 هزار و 125 میلیون تومان به قیمت […]

به گزارش رکنا، العربیه به نقل از سی ان ان نوشت: شرکت بوئینگ کره جنوبی که یک شرکت ساختمانی مستقر در سئول پایتخت این کشور است، در بیانیه ای اعلام کرد که مبلغ 100 میلیون وون کره (حدود 75 هزار تومان) را پرداخت خواهد کرد. دلار (معادل 4 هزار و 125 میلیون تومان به قیمت دلار آزاد) برای کارمندان دارای فرزند در نظر گرفته شده است.

این شرکت در بیانیه خود در این مورد وام زایمان این کشور اعلام کرده است که در مجموع 7 میلیارد وون (5.25 میلیون دلار) به صورت نقدی به کارمندان زن که از سال 2021 70 فرزند به دنیا آورده اند پرداخت خواهد کرد. این یارانه برای کارمندان زن و مرد قابل استفاده است.

لی جونگ کیون، رئیس هیئت مدیره این شرکت گفت: شرکت ما از کارکنان خود حمایت مالی می کند تا به کاهش بار مالی تربیت فرزندان کمک کند.

این در حالی است که این شرکت کره جنوبی به هر کارمندی که دارای فرزند باشد حدود ۷۵ هزار دلار یارانه پرداخت می کند. بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بر اساس قانون بودجه سال 1402 کل کشور و دستورالعمل اجرایی خدمات وام کودک، برای فرزند اول به مبلغ 300 میلیون ریال با بازپرداخت سه ساله وام ثبت می کند. ، برای فرزند دوم مبلغ 600 میلیون ریال با دوره بازپرداخت چهار ساله فرزند. برای فرزند سوم مبلغ 900 میلیون ریال با دوره بازپرداخت پنج ساله، برای فرزند چهارم مبلغ 1.2 میلیارد ریال با دوره بازپرداخت شش ساله و برای فرزند پنجم به بعد مبلغ تعیین شده است. 1.5 میلیارد ریال با دوره بازپرداخت هفت ساله.

یعنی در واقع بانک مرکزی برای تولد هر فرزند حداقل 545 دلار و حداکثر 2727 دلار (به نرخ دلار آزاد) و حداقل 697 دلار و حداکثر 3488 دلار (به نرخ دلار دولتی) پرداخت خواهد کرد. نه در قالب کمک بلاعوض، بلکه به صورت وام پرداخت می شود و حتی اگر خانواده ای از سال 1402 5 فرزند داشته باشد، باز هم با محاسبه نرخ دلار در ایران به 4 میلیارد و 125 میلیون تومب نمی رسد. . .

بر اساس گزارش بانک مرکزی، از ابتدای سال جاری تا 30 دی ماه 601 هزار و 619 متقاضی به میزان 37 فقره حمت از مزایای خود بهره مند شده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 40 درصد افزایش داشته است. مصوبه تیرماه شورا تا کنون ماه 1401.

لازم به ذکر است از سال 1387 بانک مرکزی به منظور تمرکز اعطای وام ازدواج به متقاضیان اقدام به طراحی و راه اندازی سایت ثبت نام کرد. ثبت نام متقاضیان در سایت بانک مرکزی کاملا رایگان است و متقاضیان وام ازدواج و زایمان فقط از طریق این سامانه به آدرس ve.cbi.ir می توانند ثبت نام کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=197599

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.