افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 16 May , 2024
1

هک های تمیز کردن مبل/حصار پارچه ای عیده تکونی را با این کارها ساده کنید

  • کد خبر : 201265
هک های تمیز کردن مبل/حصار پارچه ای عیده تکونی را با این کارها ساده کنید

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: به شایانوز- مبلمان یکی از اجزای مهم و پرکاربرد در دکوراسیون هر خانه است. نشستن طولانی مدت روی کاناپه و خوردن انواع مواد غذایی روی آن، این دستگاه را در معرض انواع کثیفی ها و لکه ها قرار می دهد. به همین دلیل مهم است که ترفندهای […]

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:


به

شایانوز- مبلمان یکی از اجزای مهم و پرکاربرد در دکوراسیون هر خانه است. نشستن طولانی مدت روی کاناپه و خوردن انواع مواد غذایی روی آن، این دستگاه را در معرض انواع کثیفی ها و لکه ها قرار می دهد. به همین دلیل مهم است که ترفندهای تمیز کردن مبل را بدانید و بر اساس آن عمل کنید. استفاده از مواد طبیعی نیز برای این کار بسیار مناسب است، در این مقاله تمام راه های تمیز کردن مبل ها را به شما می گوییم تا در مواقع لزوم بتوانید از آن ها استفاده کنید و مبل های خود را به راحتی تمیز کنید. تا آخر با ما همراه باشید…

تمام قطعات قابل جدا شدن را بردارید.

برای تمیز کردن مبل ابتدا باید تمام قسمت های جداشدنی مبل را جدا کنید. قبل از تمیز کردن، کوسن ها، تشک ها و غیره را بردارید. از مبل ها تا دقیقا بدانید کدام قسمت ها را باید تمیز کنید.

موبایلمن2

روکش کوسن و تشک را در ماشین لباسشویی قرار دهید.

اگر روکش کوسن و تشک کثیف و لک شده اند، آنها را با مواد شوینده مناسب در ماشین لباسشویی قرار دهید تا تمیز شوند. بعد از خشک شدن آنها را اتو کنید.

مبل ها را جاروبرقی بکشید و برس بزنید

گام بعدی در تمیز کردن مبل‌ها، تمیز کردن زباله‌های کوچک و گرد و غبار است. تمام درزها و گوشه های مبل ها را با احتیاط جاروبرقی بکشید و سپس با استفاده از برس های چرخان سطح آن را از پرز و گرد و غبار کاملا تمیز کنید.

مرد 5

لکه ها را پاک کنید

گاهی اوقات کل مبل کثیف نیست و با از بین بردن لکه ها می توان مشکل را حل کرد. لکه را با شامپو فرش یا محلول آب، پودر لباسشویی و کمی سفید کننده مایع پاک کنید سپس با دستمال مرطوب محل مورد نظر را پاک کنید. پس از این مرحله، بهتر است آب اضافی مبل ها را با یک حوله تمیز خشک کنید.

موبایل7

لطفا توجه داشته باشید که اگر رنگ مبل روشن باشد، ممکن است پس از خشک شدن، لکه های آب روی مبل باقی بماند، بنابراین بهتر است تمام مبل را پاک کنید تا خشک و تمیز شود.

بخارشوی، مبل شوی پارچه ای

محلول سرکه سفید و آب را داخل بطری اسپری بریزید و روی سطح مبل بمالید و بعد از چند دقیقه با بخارشوی تمام قسمت های مبل را کاملا تمیز کنید.

مبلمان 8

مبل پارچه ای را با سرکه و پراکسید هیدروژن تمیز کنید

اگر بخارشوی در خانه ندارید، نگران نباشید. با استفاده از ترفندهای دیگر می توانید مبل های پارچه ای خود را تمیز کنید. برای تمیز کردن مبل پارچه ای با سرکه و پراکسید هیدروژن، 4 قاشق غذاخوری پراکسید هیدروژن، یک فنجان سرکه سفید و 3 لیوان آب را مخلوط کرده و در یک بطری اسپری قرار دهید. محلول را روی لکه های روی مبل اسپری کنید و چند دقیقه صبر کنید. قبل از خشک شدن محلول، سطح مرطوب را با یک حوله پارچه ای پاک کنید و تا زمانی که تمام لکه ها پاک شوند ادامه دهید.

موبایل 1

لطفا توجه داشته باشید که پراکسید هیدروژن می تواند رنگ مبل های تیره را تغییر دهد یا به مبل های مخملی و ساتن آسیب برساند. به همین دلیل بهتر است برای تمیز کردن این مبل ها از هیدروژن پراکسید استفاده نکنید.

مبل را با جوش شیرین تمیز کنید

اگر مبل های پارچه ای شما خیلی کثیف نیستند و کمی کدر می شوند یا بوی نامطبوعی دارند، تمیز کردن آنها با جوش شیرین ترفند بسیار خوبی به حساب می آید. پودر جوش شیرین را روی مبل بپاشید و اجازه دهید حدود 20 دقیقه بماند تا بوی نامطبوع را جذب کند و حس تازگی به مبل های شما بدهد. سپس تمام سطح مبل را با جاروبرقی جارو کنید تا از تمیزی و بوی خوب آن غافلگیر شوید.

موبایل3

در این مطلب چند ترفند ساده و کاربردی برای نظافت مبل های پارچه ای ارائه کرده ایم که بسیار مفید خواهد بود و تعطیلات عید شما را آسان می کند. در اینجا می توانید ترفندهای تمیز کردن سرامیک را نیز یاد بگیرید.



لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=201265

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.