افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 21 May , 2024
0

هدیه عجیبی که صدام حسین به زندانیان ایرانی داد/ آیا تا به حال چنین چیزهایی در ایران داشته اید؟+ عکس

  • کد خبر : 138538
هدیه عجیبی که صدام حسین به زندانیان ایرانی داد/ آیا تا به حال چنین چیزهایی در ایران داشته اید؟+ عکس

رئیس اردوگاه با تشریفات رسمی به همراه چند پاسدار عراقی که یکی از آنها جعبه مقوایی کوچکی در دست داشت وارد آسایشگاه شد و پس از سخنرانی در مورد شخصیت صدام و اهمیت دادن او به ایرانیان اسرا گفت: به گفته رئیس جمهور صدام، شما مهمان ما هستید. سیف الله صفایی یکی از آزادگان جنگ […]

رئیس اردوگاه با تشریفات رسمی به همراه چند پاسدار عراقی که یکی از آنها جعبه مقوایی کوچکی در دست داشت وارد آسایشگاه شد و پس از سخنرانی در مورد شخصیت صدام و اهمیت دادن او به ایرانیان اسرا گفت: به گفته رئیس جمهور صدام، شما مهمان ما هستید.

سیف الله صفایی یکی از آزادگان جنگ هشت ساله عراق علیه ایران است. او در خاطره ای از هدیه دادن صدام به اسرای ایرانی می گوید: حدود 70 روز از اسارت ما در آسایشگاه های بعثی ها می گذشت و روزی یک بار درها برای دادن آب و غذا باز می شد. یک روز مسئول زندان آمد و گفت: صدام رئیس جمهور عراق برای شما هدیه فرستاده که فردا به شما تحویل می دهیم.

با این همه تیراندازی، معجزه بود که نمردیم./وقتی به هواپیمای ما نگاه می کردی، دعا می کردی که سقوط کند.

فرح پهلوی عصبانی شد و جواب آیت الله را تند داد/فرح قبل از بستن من و به انگشتر بگوید یا نه/داستان شایعه آیت الله خویی

ما خیلی کنجکاو بودیم که بدانیم هدیه صدام چیست. یکی می‌گفت لباس می‌دهند، یکی می‌گفت شاید کارت آزادی است و به هر حال همه نظرشان را می‌دادند تا چیزی به دست ما رسید که هیچ‌کدام از ما نمی‌توانستیم حدس بزنیم.

فردای آن روز رئیس قرارگاه با تشریفات رسمی به همراه چند پاسدار عراقی که یکی از آنها جعبه مقوایی کوچکی در دست داشت وارد آسایشگاه شد. رئیس جمهور صدام گفت: «شما مهمان ما هستید» و خلاصه اینکه خیلی مزخرف شد و در نهایت با یکی از برادران آزاده تماس گرفت تا محتویات آن جعبه را که هدیه رئیس جمهور عراق بود بین برادران توزیع کند.

قبل از نگاه متعجب ما، قاشق های رویه سیاه و خشن را از جعبه بیرون آوردند و بین ما تقسیم کردند. یکی از عراقی‌ها گفت: آیا شما هم در ایران چنین اتفاقاتی را تجربه کرده‌اید؟ غذایی که به شما می دهیم با این قاشق اینطوری بخورید.

و سپس برای ما توضیح داد که چگونه قاشق را در دست بگیریم! آنقدر بدبخت و نادان بودند که از نعمت هایی که ما در ایران داشتیم خبر نداشتند. البته ناگفته نماند که از صدام انتظار نمی رفت در کنار صدها نوع شکنجه و آزار و اذیت، یک قاشق سر سیاه به برادران آزاده هدیه بدهد.

27218

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=138538

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.