افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 16 May , 2024
0

«نوبخت» احتمالاً برترین لیست ما در تهران است – خبرگزاری مهر ایران و جهان

  • کد خبر : 160119
«نوبخت» احتمالاً برترین لیست ما در تهران است – خبرگزاری مهر ایران و جهان

«جواد هروی» سخنگوی حزب اعتدال و توسعه در گفت و گو با خبرنگار بیشتروی با اشاره به آخرین برنامه ها و تصمیمات انتخاباتی این حزب تصریح کرد: معتقدیم احزاب سیاسی و تشکل های مدنی وفادار به نظام باید تقویت شوند. به خصوص در زمان انتخابات باید به صورت شفاف و شفاف به میدان بروند. حزب […]

«جواد هروی» سخنگوی حزب اعتدال و توسعه در گفت و گو با خبرنگار بیشتروی با اشاره به آخرین برنامه ها و تصمیمات انتخاباتی این حزب تصریح کرد: معتقدیم احزاب سیاسی و تشکل های مدنی وفادار به نظام باید تقویت شوند. به خصوص در زمان انتخابات باید به صورت شفاف و شفاف به میدان بروند. حزب اعتدال و توسعه جریانی نیست که به سمت اصولگرایی یا اصلاح طلبی گرایش پیدا کند، اما می تواند از هر گرایش اعتدالی کمک بگیرد. حالا این جریان می خواهد در عرصه اصولگرایی یا اصلاح طلبی باشد. وی افزود: بنابراین کسانی که بدون توجه به مرزهای جناحی می توانند با تجربیات خود به ما کمک کنند می توانند در این مدار قرار گیرند.

وی ادامه داد: آنچه مد نظر ماست برگزاری انتخابات آزاد و جلب مشارکت حداکثری جامعه در بستر رقابت سالم است. ما سعی می کنیم از دیدگاه های روشنفکران و نخبگانی که معتقد به رویکرد اعتدالی هستند و به آن توجه دارند، استفاده کنیم، اما بخواهیم سریع اعلام کنیم با کدام حزب و جناح قصد ائتلاف داریم، چنین موضوعی در برنامه حزب نیست.

هاروی با اشاره به الگوی انتخاباتی حزب اعتدال و توسعه گفت: الگوی انتخاباتی ما کاملا مستقل و معتدل است و در این بارما به دنبال اتحاد با گروه ها و جناح های دیگر هستیم و رایزنی ها در حال انجام است. بسیاری از جبهه ها، گروه ها و احزاب سیاسی مایل به شرکت در انتخابات با حزب اعتدال و توسعه هستند.

وی ادامه داد: برای ائتلاف با سایر جریان ها بعد از 24 دی به جمع بندی می رسیم و موضع صریح خود را رسما اعلام می کنیم؛ فعلا این رایزنی ها در شکل اولیه است و توافق نهایی سیاسی و کمک نخبگان دیگر را اعلام خواهیم کرد. و کارشناسان دیگر جناح ها در دو هفته.

ما هیچ منافاتی با اصلاح طلبان معتدل نداریم.

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه در ادامه با اشاره به ارتباط این حزب با علی لاریجانی گفت: با طیف حامیان آقای لاریجانی و جریانات اعتدالی در جریان اصلاحات راهی وجود ندارد. سر به سر نداریم حضور هیچ جریان و حزبی را با نگرش اعتدال و عقلانیت می پذیریم زیرا معتقدیم بهترین لیستی که می توان برای شورای اسلامی در نظر گرفت، لیستی با مشارکت حداکثری افراد شایسته از احزاب مختلف است. که می تواند مشارکت بالای جامعه را نیز به همراه داشته باشد. ما حاضریم دیگران را در برنامه ریزی و تصمیم گیری خود مشارکت دهیم.

هاروی با اشاره به حضور زنان در لیست اعتدال و توسعه گفت: پس از کنگره حزب اعتدال و توسعه و در جلسات متعدد شورای مرکزی به این نتیجه رسیدیم که زنان به عنوان یک بند اصلی در لیست گنجانده شوند. فهرست لیست تهران و شهرستان ها اما فعلا درصدی برای این حضور در نظر نگرفته ایم و این بستگی به تصمیم شورای مرکزی دارد.

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه درباره لیست اصلی این حزب در تهران گفت: «محمد باقر نوبخت» دبیرکل حزب و یکی از چهره های اصلی لیست ما در تهران خواهد بود و این احتمال وجود دارد که او در لیست برتر خواهد بود.

هروی در باره وی تعداد افراد تایید صلاحیت شده توسط حزب اعتدال و توسعه برای انتخابات مجلس را بیان کرد: تعداد افراد تایید صلاحیت شده و احراز صلاحیت بسیار زیاد است و تلاش می کنیم شایسته ترین افراد را در لیست های خود داشته باشیم. این شرکت به دنبال افرادی با تجربه و آشنا به مشکلات سیاسی و اقتصادی کشور می باشد.

وی ادامه داد: در بحث سیاست خارجی و تنش زدایی تلاش می کنیم افرادی رای و توانمند در لیست خود داشته باشیم تا بتوانند در مجلس آینده حضور فعال داشته باشند. هدف این حزب این است که با کسب کرسی های مجلس آینده، حزبی جدی در شورای اسلامی باشد تا بتواند با بنر این حزب در مجلس به طور کامل درباره لوایح و طرح ها اظهار نظر کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=160119

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.