افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 16 May , 2024
2

نمایندگان پارلمان آمریکا طرح تشدید تحریم های نفتی ایران را تصویب کردند

  • کد خبر : 119366
نمایندگان پارلمان آمریکا طرح تشدید تحریم های نفتی ایران را تصویب کردند

در ادامه سیاست های خصمانه واشنگتن علیه کشورمان، شورا نمایندگان ایالات متحده قصد دارند تقویت شوند تحریم های نفتی علیه ایران تایید شده مجلس نمایندگان با 342 رای موافق و 69 رای موافق طرحی را تصویب کرد که بر اساس آن تدابیری علیه بنادر و پالایشگاه های خارجی اعمال می شود که هرگونه نفت صادر […]

در ادامه سیاست های خصمانه واشنگتن علیه کشورمان، شورا نمایندگان ایالات متحده قصد دارند تقویت شوند تحریم های نفتی علیه ایران تایید شده

مجلس نمایندگان با 342 رای موافق و 69 رای موافق طرحی را تصویب کرد که بر اساس آن تدابیری علیه بنادر و پالایشگاه های خارجی اعمال می شود که هرگونه نفت صادر شده از ایران را ناقض تحریم های آمریکا می دانند.

خبرگزاری رویترز گزارش داد که طرح موسوم به «توقف پهلوگیری کشتی های حامل نفت ایران» که با حمایت نمایندگان آمریکا از احزاب جمهوری خواه و دموکرات تصویب شد، باید به تصویب مجلس سنا و امضای رئیس جمهور برسد. از ایالات متحده، جو بایدن، به قانون تبدیل شود.

مایک لاولر، نماینده جمهوری خواه، و جرد موسکوویتز، دموکرات، در بیانیه ای ادعاهای نادرست واشنگتن علیه تهران را تکرار کردند و تاکید کردند که این طرح پیامی روشن و قوی به بازیگرانی مانند چین و روسیه و همچنین سایرین ارسال می کند. کمک به ایران برای دور زدن تحریم ها به این کشور برای تامین مالی تروریسم یا مقابله با عواقب آن کمک نکنید.

با این حال، مشخص نیست که این طرح در صورت تبدیل شدن به قانون چقدر موثر خواهد بود، زیرا بیشتر این اقدامات با معافیت‌های امنیت ملی همراه است که به رؤسای جمهور ایالات متحده اجازه می‌دهد، حتی زمانی که کنگره می‌تواند قوانین تحریم‌ها را تصویب کند، در اجرای قانون صلاحیت داشته باشند. پس از آن چین می‌تواند علیرغم تحریم‌های جدید به واردات نفت خود ادامه دهد.

این طرح در حالی در مجلس نمایندگان تصویب شده است که با وجود تحریم های آمریکا علیه صادرات نفت ایران به بهانه برنامه هسته ای این کشور، صادرات نفت خام تهران رو به افزایش است.

داده‌های مشاوره‌های FGE و Vortexa در ماه سپتامبر نشان داد که صادرات نفت خام ایران حدود 1.5 میلیون بشکه در روز است که بالاترین میزان در بیش از چهار سال گذشته است و بیش از 80 درصد آن به چین می‌رود.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=119366

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.