افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 19 May , 2024
1

نمایشگاه کتاب تهران پس از 35 دوره به قوام رسید – خبرگزاری مهر ایران و جهان

  • کد خبر : 254061
نمایشگاه کتاب تهران پس از 35 دوره به قوام رسید – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران صبح امروز یکشنبه 26 فروردین ماه با حضور یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سی و پنجمین نمایشگاه کتاب برگزار شد. علی رمضانی، مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، معاون و سخنگوی این مراسم در […]

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران صبح امروز یکشنبه 26 فروردین ماه با حضور یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سی و پنجمین نمایشگاه کتاب برگزار شد. علی رمضانی، مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، معاون و سخنگوی این مراسم در طبقه وسط مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد.

احمدوند در ابتدای این نشست گفت: نمایشگاه «بخوانیم و بسازیم» از چهارشنبه 19 لغایت شنبه 29 در مصلی برگزار می شود.

و افزود: نمایشگاه این دوره با تلاش چندین دستگاه انجام می شود که جای تشکر دارد. همچنین امیدواریم حضور ناشران در دو بخش مجازی و حضوری این رویداد نقطه عطفی برای ارتقای دانش و پیشرفت در حوزه کتاب و کتابخوانی در کشور باشد.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت: نمایشگاه بین المللی کتاب تهران پس از 35 دوره به مرحله ای رسیده است که در تقویم خانواده های ایرانی جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده است. از خانواده‌ها دعوت می‌کنم تا در برنامه‌های سردبیر و برنامه‌های فراوان فدهنگی حضور پیدا کنند و از آنها بهره ببرند. امیدوارم میزبان شایسته ای برای مردم و سردبیران باشیم. برای بهبود بخش های مختلف و جبران ضعف ها و کمبودها تلاش شده است. در بخش های مختلف در حوزه استقبال و افزایش سطح رضایتمندی از محیط نمایشگاه و اطلاع رسانی به عموم، فعالیت ها قبل از شروع نمایشگاه آغاز شده است و نقشه کامل غرفه ها در اختیار رسانه ها قرار خواهد گرفت. ارتباط تا فردا برای اطلاع رسانی به مردم رسانه ها در مورد مکان مطلع خواهند شد.

احمدوند گفت: غرفه ها به ناشران در دست ساخت واگذار شده است و از امروز ناشران طبق ابلاغیه غرفه های مراجعه کننده به مسجد امام (ره) را تحویل گرفته و اقلام مورد نیاز خود را در ویترین قرار خواهند داد. کمیته فرهنگی برنامه های متعددی دارد که از جمله آنها می توان به اجرای برنامه های ویژه غزه و فلسطین اشاره کرد که در این زمینه کارهای گسترده و نمادسازی تلاش های مردم غزه انجام می شود و همچنین برنامه های مختلفی با حضور مردم فرهنگی و نویسندگی در زمینه فلسطین از ویراستاران و نویسندگان این حوزه قدردانی خواهیم کرد. به مناسبت دهه کرامت ویژه برنامه ای برای حفظ وضعیت دختران تدارک دیده شده است.

وی افزود: نمایشگاه کتاب به صورت همزمان در دو بخش حضوری و مجازی برگزار می شود و امسال نیز به همین صورت برگزار می شود. علاوه بر بخش حضوری، تعداد قابل توجهی از ویرایشگران در بخش مجازی نیز حضور دارند. سعی می کنیم با همکاری شرکت پست به درخواست ها و سفارشات مردم پاسخ مناسبی بدهیم تا در شرایط مطلوب تری این کار را انجام دهیم. لازم به ذکر است حضور کتابفروشان در حوزه مجازی به صورت مکمل ادامه دارد و نواقص سال گذشته را برطرف کرده است.

مدیر سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در ادامه گفت: در بخش بین المللی حدود 60 ناشر خارجی در نمایشگاه امسال حضور دارند و 50 هزار عنوان کتاب خارجی عرضه می کنند. این عناوین در سال گذشته 45 هزار عنوان بوده است، بنابراین از نظر حجم بار دریافتی امیدواریم افزایش داشته باشیم و حجم دریافتی از این بخش که در نمایشگاه ارائه می شود چیزی حدود 70 تن باشد. در این دوره از نمایشگاه کتاب، با توجه به لزوم ارائه بیشتر نشریات ایرانی به ناشران خارجی و کارگران منطقه، 20 مهمان از کشورهای منطقه و ادبی، رویدادی را با عنوان نشر ایران از 24 تا 26 در بخش خارجی برگزار خواهیم کرد. کارگران در این بخش حضور خواهند داشت. امیدواریم این رویداد سرآغاز ارتباط بین ویراستاران ما و ویراستاران جهانی باشد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=254061

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.