افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 17 May , 2024
0

نخستین شرکت فولادسازی ایرانی با نوآوری فنی، آب مصرفی را در تولید فولاد به نزدیک صفر رساند

  • کد خبر : 97581
نخستین شرکت فولادسازی ایرانی با نوآوری فنی، آب مصرفی را در تولید فولاد به نزدیک صفر رساند

رپرتاژ آگهی: به گزارش روابط عمومی شرکت نورد و تولید قطعات فولادی سرانه مصرف آب برای تولید فولاد از قراضه در کشور ۱.۸ الی ۳ متر مکعب به ازای هر تن است که با این پروژه به کمتر از ۰.۳ متر مکعب کاهش یافته است.  سید صادق شهرستانی، مدیر عامل شرکت، گفت: این پروژه یک […]

رپرتاژ آگهی: به گزارش روابط عمومی شرکت نورد و تولید قطعات فولادی سرانه مصرف آب برای تولید فولاد از قراضه در کشور ۱.۸ الی ۳ متر مکعب به ازای هر تن است که با این پروژه به کمتر از ۰.۳ متر مکعب کاهش یافته است. 

سید صادق شهرستانی، مدیر عامل شرکت، گفت: این پروژه یک نوآوری فنی و زیست محیطی است که با تلاش متخصصان شرکت در یکی از واحدهای تولیدی به بهره برداری رسیده است.این پروژه که در کمتر از یک ماه توسط کارشناسان داخلی شرکت اجرا شده است، باعث صرفه جویی در مصرف آب، برق و هزینه های نگهداری شده است. 

سعید خانزاد یزدی، معاون برنامه ریزی شرکت و مدیر پروژه، افزود: با این پروژه، تولید فولاد بدون مصرف آب امکان پذیر شده است. همچنین کوره های ذوب فولاد با استفاده از سیستم خنک کننده هوایی به جای آب، کارآمدتر شده اند. 

خانزاد یزدی، خاطر نشان کرد: هدف ما از اجرای پروژه (Air cooler)، ایجاد نوآوری و صرفه جویی در انرژی بوده است. این پروژه علاوه بر کاهش هزینه های تولید، موجب حفاظت از منابع آب زیرزمینی و جلوگیری از خشک شدن آنها خواهد شد . 

صفدریان، مدیر انرژی شرکت، درباره کارایی پروژه (Air cooler) توضیح داد: این سیستم با استفاده از هوا به عنوان عامل خنک کننده، نه تنها مصرف آب ندارد بلکه عملکرد بهتر و با دوام تری نسبت به سیستم های آب دارد. 

وی ادامه داد: با نصب این تجهیز، مصرف برق در تولید فولاد کارخانه نیز کاهش یافته است. ما با جایگزین کردن این سیستم با سیستم سابق، ۶۶ کیلو وات در مصرف برق صرفه جویی کرده ایم که در سال بالغ بر ۴۰۰ میلیون تومان خواهد شد. 

صفدریان تأکید کرد: ما با توجه به فعالیت طولانی مدت خود در صنعت فولاد، همواره به دنبال بهینه سازی انرژی و خاصه مصرف آب بوده ایم. با توجه به اینکه کشور ایران جز کشور های خشک جهان محسوب می شود، بهینه سازی و مدیریت مصرف آب باید در دستور کار تک تک صنایع قرار گیرد. 

شرکت نورد و تولید قطعات فولادی با ۵۵ سال فعالیت، یکی از با سابقه ترین تولید کنندگان فولاد در ایران است که با بهره گیری از تکنولوژی های نوین و رعایت استانداردهای بین المللی، سعی در توسعه بازار داخلی و خارجی دارد.

 

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=97581

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.