افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 16 May , 2024
2

معرفی بهترین بازارهای خرید و فروش NFT

  • کد خبر : 18402
معرفی بهترین بازارهای خرید و فروش NFT

توکن‌های غیرقابل تعویض، دارایی‌های دیجیتال منحصربه‌فردی هستند که با استفاده از فناوری بلاک چین توسعه یافته‌اند. در واقع، NFT ها نماد آثار هنری دنیای واقعی مانند تصاویر، ویدئوها، نام های دامنه و کارت های تجاری در دنیای دیجیتال هستند. این توکن های دیجیتال در بستری به نام هستند پلیس بازار (بازار) یا بازار به صورت […]

توکن‌های غیرقابل تعویض، دارایی‌های دیجیتال منحصربه‌فردی هستند که با استفاده از فناوری بلاک چین توسعه یافته‌اند. در واقع، NFT ها نماد آثار هنری دنیای واقعی مانند تصاویر، ویدئوها، نام های دامنه و کارت های تجاری در دنیای دیجیتال هستند. این توکن های دیجیتال در بستری به نام هستند پلیس بازار (بازار) یا بازار به صورت غیر متمرکز معامله می شود. درحال حاضر بازارهای NFT گزینه های زیادی برای خرید و فروش این توکن ها وجود دارد که ممکن است انتخاب را برای کاربران سخت کند. به همین منظور در این مقاله از سرزمین بلاک چین تعدادی از بهترین بازارهای NFT ما پرداخت می کنیم

پلتفرم های برتر برای خرید و فروش NFT کدامند؟

منبع: Inaugment.Com

با افزایش محبوبیت توکن های منحصر به فرد و استقبال کاربران از این آثار هنری دیجیتال، ما دائما شاهد راه اندازی بازارهای خرید و فروش جدید هستیم. اما کدام یک از این بازارها دارای بیشترین NFT هستند و در کدام بازارها می توان با خیال راحت معامله کرد؟ برای رهایی از این سردرگمی، لیستی از بهترین بازارهای NFT معرفی می کنیم

500 میلیون رایگان Baby Dodge
فقط با ثبت نام در Bitland Exchange 500 میلیون جایزه سگ بچه دریافت کنید!

ثبت نام

1. سایت OpenSea

آسیب پذیری بازار آزاد توکن های NFT

بازار آزاد دریا (OpeanSea) از طیف گسترده ای از توکن های غیر قابل تعویض و شبکه های بلاک چین پشتیبانی می کند و یکی از آن ها است بزرگترین سایت های معاملاتی NFT است. کاربران می توانند آثار هنری دیجیتال، نام های دامنه، Metaverse Lands، کارت های معاملاتی کلکسیونی، آیتم های درون بازی و موارد مشابه را در این سایت خریداری و بفروشند.

در حال حاضر، سایت OpenSea از شبکه هایی مانند Ethereum، Polygon، Klatyn، Solana، Avalanche، Arbitrum، Optimism و BNB Chain پشتیبانی می کند. و قرار است شبکه های بیشتری را به این مجموعه اضافه کند.

2. سایت X2Y2

بازار غیرمتمرکز X2Y2 در فوریه 2022 (بهمن 1400) با طرح حمله خون آشام به OpenC راه اندازی شد. برخلاف OpenC، به نظر می رسد این بازار یک تجربه “کاملاً غیرمتمرکز” را برای کاربران خود فراهم می کند. یکی از رویکردهای بازار X2Y2 برای اجرای ایده فوق، تقسیم سود با اعضای جامعه از طریق پاداش دادن به سپرده گذاران (Staker) توکن های X2Y2 است.

به غیر از معامله توکن های غیرقابل تعویض در بازار X2Y2، کاربران می توانند اتر (ETH) را از سایر وام دهندگان با تعهد NFT های خود در سرویس “NFT Loan” قرض کنند.

3. سایت Magic Eden

خرید و فروش NFT در سایت Magic Eden
منبع: Solana.Blog

سایت عدن جادویی Solana بزرگترین بازار NFT مبتنی بر شبکه Solana است و برای پشتیبانی از NFT های اتریوم و Polygon نیز گسترش یافته است. محبوبیت این سایت دلایل زیادی دارد، اما لانچ پد آن Magic Eden را خاص می کند. این لانچ پد شرایطی را برای توسعه دهندگان مبتدی فراهم کرده است تا بتوانند بدون نیاز به تجربه قبلی NFT بسازند.

4. سایت LooksRare

بازار پلیس نادر به نظر می رسد یک بازار NFT در شبکه اتریوم است که در اوایل سال 2022 (اواخر دهه 1400) به عنوان یک رقیب جدی برای OpenC راه اندازی شد. این بازار چندین مزیت دارد. هزینه فروش 2٪ آن بسیار ارزان تر از سایر بازارها است، همچنین کاربران LooksRare به ازای هر بار پرداخت می کنند. خرید یا فروش NFT در این سایت، توکن های LOOKS پاداش می گیرند. همچنین قابل ذکر است که 75 درصد از توکن بومی پلتفرم بین اعضای جامعه توزیع شده و درآمد آن غیرمتمرکز است. همچنین، کاربران می توانند در ازای LOOKS Token Stake سود کسب کنند.

5. سایت Immutable X Market

سایت Immutable X Market برای خرید و فروش NFT
منبع: Dappradar.Com

وب سایت Immutable X Market این یک بازار NFT در بلاک چین Immutable X است که هزینه گاز دریافت نمی کند. در واقع کاربران این سایت می توانند بدون نیاز به خرید گاز، NFT های خود را خریداری یا بفروشند. بلاک چین Immutable X به زیرساختی برای بازی های بلاک چین تبدیل شده است و بازی های محبوبی مانند Gods Unchained و Guild of Guardians در آن حضور دارند. همچنین بازی Illuvium شبکه Imotable را برای اجرای بازی خود انتخاب کرده است.

6. سایت را تار کنید

خرید و فروش توکن های منحصر به فرد در سایت Blur
منبع: Dappradar.Com

بازار پلیس جدید Blur این توسط تعداد زیادی سرمایه گذار و کارشناسان برجسته بازار ارز دیجیتال پشتیبانی می شود. از جمله این افراد می توان به سرمایه گذار NFT Pink 6529، سرمایه گذار اسنوپ داگ از Cozomo Medici و dhof بنیانگذار Vine and Loot اشاره کرد. بازار Blur رسماً در 19 اکتبر 2022 (27 اکتبر 1401) پس از تأمین مالی 11 میلیون دلاری توسط این سرمایه گذاران راه اندازی شد. سایت بلر برای کاربران عمومی طراحی نشده است و گروه خاصی را هدف قرار داده است، اما با این وجود کاربران بلر.قدرت خرید“آنها بالا و شگفت انگیز هستند.

7. سایت سولانارت

سایت سولانارت و خرید و فروش NFT
منبع: Dappradar.Com

بازار پلیس سولانارت سولانا اولین بازار NFT در بلاک چین بود. اگرچه Solanart در حال حاضر در جایگاه اول در بازارهای مبتنی بر شبکه Solana قرار ندارد، اما دارای ویژگی ها و مزایای بسیاری است. کارمزد تراکنش در این سایت 3 درصد است و تعیین کارمزد به عهده سازندگان NFT است. یکی دیگر از ویژگی های بازار سولانارت، گزینه تاریخچه قیمت است که به مجموعه داران اجازه می دهد تا ببینند یک مجموعه از زمان آغاز به کار چگونه بوده است.

سایت سولانارت خدمات وام نیز ارائه می دهد. کاربرانی که می خواهند توکن های SOL را قرض بگیرند می توانند NFT را به عنوان وثیقه قفل کنند. اگرچه NFT قفل است، اما در کیف پول باقی می ماند تا کاربر همچنان بتواند از مزایایی مانند Airdrops بهره مند شود.

۸. راریبل

سایت راریبل این یک پلیس بازار و تجمیع کننده NFTها است. همه کاربران به طور خودکار توکن های RARI برای خرید و فروش NFT در این سایت کسب می کنند. دارندگان این توکن ها در تصمیمات حاکمیتی حق رای خواهند داشت و می توانند توکن خود را در پلتفرم به اشتراک بگذارند. اگرچه امکان فروش آیتم های بازی در این سایت وجود دارد، اما تمرکز اصلی پلتفرم Rarible بر روی آثار هنری و کلکسیون های دیجیتال است.

9. سایت پاراس

معاملات NFT در Paras
منبع: Dappradar.Com

وب سایت پارس یک بازار کارت هنرهای دیجیتال در بلاک چین NEAR. به همین دلیل، پاراس از توکن NEAR به عنوان وسیله ای برای مبادله و تراکنش بین کاربران خود استفاده می کند. هنرمندان باید درخواست های خود را برای ایجاد کارت های جدید خود ثبت کنند. البته هر هفته فقط 30 درخواست تایید می شود.

هدف پلتفرم Paras فراتر رفتن از یک بازار NFT است و از فناوری Web3 برای کامپایل و تولید IP های رمزگذاری شده استفاده می کند. اگر Paras موفق به ایجاد IP از طریق رویکرد پایین به بالا شود، تجربه متفاوتی را برای کاربران به ارمغان خواهد آورد.

10. سایت Quix

بازار پلیس کویکس
منبع: medium.com

بازار کویکس بزرگترین بازار NFT در شبکه های Optimism و Arbitrum است که هر دو راه حل های مقیاس بندی لایه 2 برای اتریوم هستند. لازم به ذکر است که بازار Quix در عین داشتن امنیت شبکه اصلی اتریوم، تراکنش ها را با هزینه کمتری انجام می دهد. در مورد سطح امنیت و کارایی Quix Marketplace شکی نیست. میانگین کارمزد تراکنش در این بازار تنها 0.0001 اتر است، به همین دلیل است که Quix تا به امروز حدود 9 میلیون دلار در هزینه گاز برای کاربران صرفه جویی کرده است.

11. وب سایت فروشگاه JPG

وب سایت فروشگاه JPG بازاری مبتنی بر شبکه کاردانو که به کاربران امکان می دهد آثار و مجموعه های هنری NFT را ایجاد و کشف کنند. این سایت به عنوان یک بازار پیشرو در بلاک چین کاردانو، با حمایت از هنرمندان، سازندگان و جوامع حامی اکوسیستم، به شکوفایی پتانسیل کاردانو کمک می کند. تراکنش‌ها در پلتفرم فروشگاه JPG با ارز دیجیتال بومی شبکه کاردانو، یعنی توکن ADA انجام می‌شود.

سوالات متداول

پرسش و پاسخ اسمارتک نیوز
  • کدام پلیس های بازار NFT محبوب هستند؟
    OpenC، LooksRare، Paras و X2Y2 از جمله بازارهای بسیار زیادی برای خرید و فروش NFT هستند.
  • آیا بازارهای معاملاتی NFT رایگان هستند؟
    استفاده از پلتفرم های معاملاتی NFT هیچ هزینه ای ندارد. کاربران فقط در صورتی باید پرداخت کنند که بخواهند تراکنش انجام دهند یا NFT را ضرب کنند.

حرف پایانی

توکن های غیر قابل تعویض (NFT) آن دسته از آثار هنری هستند که با استفاده از فناوری بلاک چین به دارایی های دیجیتال تبدیل می شوند. محبوبیت NFT ها روز به روز در حال افزایش است و همراه با پذیرش گسترده تر آن ها، پلتفرم های جدیدی برای آن ها ایجاد می شود خرید و فروش NFT ایجاد شده است این سیستم عامل به بازار توکن غیر قابل تعویض یا NFT پلیس بازار (بازار NFT) معروف هستند. در میان بسیاری از بازارهای فعلی، سایت هایی مانند؛ OpenSea، Magic Eden، LooksRare و Rareible نمونه هایی هستند بهترین بازارها برای NFT ها هستند. کدام یک از این بازارها را ترجیح می دهید؟ به نظر شما کدام سیاست های بازار در این لیست خالی است؟

{“@context”:”https://schema.org”،”@type”:”FAQPage”،”mainEntity”:[{“@type”:”Question”,”name”:”کدام مارکت پلیس‌های NFT‌ معروف هستند؟”,”acceptedAnswer”:{“@type”:”Answer”,”text”:”از میان تعداد زیادی بازار برای خرید و فروش NFT می‌توان به اوپن سی، LooksRare، پاراس و X2Y2 اشاره کرد. “}},{“@type”:”Question”,”name”:”آیا بازارهای خرید و فروش NFT‌ رایگان هستند؟”,”acceptedAnswer”:{“@type”:”Answer”,”text”:”استفاده از پلتفرم‌های معاملاتی NFT نیاز به هزینه ندارد. تنها در صورتی کاربران باید هزینه پرداخت کنند که بخواهد معامله‌ای انجام دهند یا NFT مینت کنند.”}}]}

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2023-04-16 22:03:00

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=18402

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.