افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 17 May , 2024
1

معاملات مارجین در ارزهای دیجیتال به زبان ساده

  • کد خبر : 81811
معاملات مارجین در ارزهای دیجیتال به زبان ساده

معاملات مارجین در فضای ارز دیجیتال با اهرم‌های مالی بالا، خطر و هیجان را به هم می‌آمیزد تا تریدرها را در مسیری پر فراز و نشیب قرار دهد. آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چگونه می‌توانید با سرمایه اندک، سودهای کلانی را از بازار سرشار از نوسان ارزهای دیجیتال به دست آورید؟ معاملات […]

معاملات مارجین در فضای ارز دیجیتال با اهرم‌های مالی بالا، خطر و هیجان را به هم می‌آمیزد تا تریدرها را در مسیری پر فراز و نشیب قرار دهد. آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چگونه می‌توانید با سرمایه اندک، سودهای کلانی را از بازار سرشار از نوسان ارزهای دیجیتال به دست آورید؟ معاملات مارجین، راهی برای تریدرهای حرفه‌ای و تازه‌کار است تا بتوانند با سرمایه اولیه کم و بهره‌گیری از اهرم مالی، موقعیت معاملاتی خود را چندین برابر کنند و سودهای نجومی به دست آورند.

اما آیا واقعا معامله مارجین بدون ریسک است؟ ضمن اینکه معامله مارجین می‌تواند منجر به سودهای کلان شود، اما همواره خطر ضررهای سنگین وجود دارد. بسیاری از تریدرها با یک پیش‌بینی اشتباه، تمام سرمایه خود را از دست داده‌اند. پس اگر می‌خواهید وارد دنیای پرهیجان معاملات مارجین شوید، باید هوشیار باشید و ریسک‌ها را بشناسید. در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد ماهیت و چالش‌های معامله مارجین بیشتر بدانیم.

معاملات تعهدی چیست؟

معاملات تعهدی به معنای خرید و فروش ارز دیجیتال با سرمایه قرضی است. در این نوع معاملات، کاربر سرمایه خود را به عنوان وثیقه به صرافی می‌دهد و صرافی مبلغ بیشتری را برای معامله در بازار به کاربر می‌دهد. کاربر با استفاده از اهرم‌های مختلف می‌تواند جهت حرکت بازار را پیش‌بینی کند و معامله تعهدی خود را انجام دهد تا به سود چندین برابری برسد.

برای مثال، مبلغ ۲۰۰ تتر در صرافی دارید و تحلیل‌های تکنیکال نشان می‌دهند که تا ساعاتی دیگر بیتکوین ریزش خواهد داشت. وارد صرافی می‌شوید، بازار معاملاتی را باز می‌کنید، اهرم ۱۰ را انتخاب می‌کنید تا صرافی ۹ برابر دارایی‌تان را به شما قرض بدهد. سپس با ۲۰۰۰ تتر، معامله تعهدی فروش (sell) را انجام می‌دهید. با این شرایط، اگر قیمت بیتکوین ۵ درصد سقوط کند، نه تنها ضرر نخواهید کرد بلکه ۱۰ برابر میزان ریزش از بازار کسب سود می‌کنید.

اصطلاحات معاملات اهرمی

معاملات مارجین یا اهرمی تفاوت چندانی با بازار اسپات ندارد و هر دو در یک بازار انجام می‌شوند، اما معاملات تعهدی اصطلاحات خاص خود را دارد که معامله‌گران را با سردرگمی مواجه می‌کند. در ادامه با چند اصطلاح بسیار مهم در معاملات مارجین آشنا خواهیم شد.

فروش تعهدی (Short)

فروش تعهدی نوعی معامله است که کاربران از ریزش قیمت سود می‌گیرند. فرض کنید که در صرافی فروش تعهدی با اهرم ۱۰ انجام داده‌اید. اگر قیمت ارز دیجیتال ۱۰ درصد ریزش کند، ارزش سود شما ۱۰۰ درصد خواهد بود، اما از طرف دیگر، اگر ارز دیجیتال رشد ۱۰ درصدی را تجربه کند، تمام سرمایه‌تان از بین خواهد رفت.

خرید تعهدی (Long)

خرید تعهدی در مقابل فروش تعهدی قرار دارد. خرید تعهدی مانند معامله در بازار اسپات می‌ماند، با این تفاوت که کاربر دارای قابلیت استفاده از اهرم هست تا سود خود را چند برابر کند.

پوزیشن (Position)

پوزیشن به ایجاد هرگونه معامله تعهدی گفته می‌شود. وقتی معامله خرید تعهدی را شروع کردید، پوزیشن لانگ گرفته‌اید و هنگامی که معامله فروش تعهدی را شروع کردید، پوزیشن شورت گرفته‌اید. اتمام معامله نیز به معنای بسته شدن پوزیشن است.

مزایای معاملات تعهدی

معاملات تعهدی نسبت به معامله در بازار اسپات دو تفاوت عمده دارد:

1.  امکان استفاده از اهرم

2. سود گرفتن از ریزش بازار

معامله در بازار اسپات عمدتاً بدون اهرم است و معاملات کاملاً بر اساس صعود بازار از نقطه خرید تعیین می‌شود. سود و ضرر هر معامله‌گر در بازار اسپات با تفاوت قیمت خرید و فروش محاسبه می‌شود، اما در معاملات تعهدی سود و ضرر بستگی به پوزیشن معامله و اهرم دارد. اگر معامله‌گر پوزیشن خرید تعهدی (Long) گرفته باشد، به اندازه صعود بازار و اهرم انتخابی سود می‌کند. اگر پوزیشن شورت باشد، سود معامله‌گر در ریزش بازار نهفته است.

چگونه در صرافی تبدیل معاملات تعهدی انجام دهیم؟

صرافی تبدیل اولین صرافی ایرانی است که معاملات تعهدی را به صورت کامل در بازارهای معاملاتی خود اجرا می‌کند. در حال حاضر ۱۸ بازار تتری و تومان مختلف در صرافی تبدیل وجود دارد که قابلیت معاملات تعهدی را به کاربران ارائه می‌دهند. معاملات تعهدی در صرافی تبدیل در تمام بازارها با اهرم ۵ انجام می‌شود، به جز در بازار بیت‌کوین-تتر که اهرم ۱۰ نیز ارائه می‌شود.

شما با ثبت‌نام در وب‌سایت یا اپلیکیشن تبدیل و مراجعه به بخش «معامله تعهدی» می‌توانید خرید و فروش در این بازارها را شروع کنید.

نتیجه‌گیری

معاملات مارجین برای معامله‌گرانی مناسب است که علاقه به کسب سود بیشتر در زمان کم‌تری دارند. صرافی تبدیل اولین صرافی ایرانی است که قابلیت معاملات تعهدی را همراه با اهرم وارد بازارهای معاملاتی کرده است. بازارها و اهرم‌های معامله تعهدی این صرافی به طور پیوسته افزایش پیدا می‌کنند تا حق انتخاب معامله‌گران برای کسب سود را به بیشترین مقدار ممکن برسانند. کاربران می‌توانند با ثبت‌نام در صرافی تبدیل سودهای چند برابری در بازارهای دوطرفه کسب کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=81811

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.