افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
2

مسیر دریاچه ارواح نوشهر، امکانات و عکس.

  • کد خبر : 231468
مسیر دریاچه ارواح نوشهر، امکانات و عکس.

سفر به مازندران پر از جاذبه های بکر و دیدنی برای کسانی است که از گشت و گذار و طبیعت گردی لذت می برند. دریاچه ارواح نوشهر یکی از این جاذبه هاست. وقتی به شهر نوشهر رسیدید، به سادگی به سمت نور حرکت کنید. با دیدن درختان انبوه توسکا و مرت تقریباً به این دریاچه […]

سفر به مازندران پر از جاذبه های بکر و دیدنی برای کسانی است که از گشت و گذار و طبیعت گردی لذت می برند. دریاچه ارواح نوشهر یکی از این جاذبه هاست. وقتی به شهر نوشهر رسیدید، به سادگی به سمت نور حرکت کنید. با دیدن درختان انبوه توسکا و مرت تقریباً به این دریاچه زیبا رسیده اید. اگر می خواهید در سفر آینده خود به مازندران از دریاچه ارواح نوشهر دیدن کنید، این مطلب از مجله گردشگری flytoday برای تو است

دریاچه ارواح نوشهر کجاست؟ | سفر به دریاچه ممرز

دریاچه ارواح یکی از مکان های گردشگری نوشهر درست زمانی که به فاصله نوشهر و نور یکی از شهرهای پرطرفدار و دیدنی مازندران می‌رسی، مکانی پوشیده از نارون و توسکا وجود دارد و منطقه‌ای باتلاقی با تنه درختان شکسته توجه شما را به خود جلب می‌کند. فضا پر از سکوت است و فقط صدای پرندگان به گوش می رسد. اگر بخواهیم دقیق تر باشیم موقعیت دریاچه ارواح نوشهر فرض کنید از نوشهر به سمت روستای صلاح الدین کیا 32 کیلومتر حرکت می کنیم. در این منطقه می توانید دریاچه ارواح نوشهر را ببینید.

دلایل متعددی وجود دارد که چرا این دریاچه به عنوان دریاچه ارواح شناخته می شود. قبلاً این دریاچه ناشناخته بود، با اینکه بیش از 40 هکتار وسعت دارد، اما سکوت بسیار زیاد در آن و وجود درختان نصفه و نیمه در کنار صدای باد، تصویری هولناک و مرموز را برای مخاطب ایجاد می کند.

برخی وجود حیوانات و صدای آنها در این فضا را دلیل فضای مرموز و وحشتناک می دانند، تصور کنید دریاچه ای شبیه به این در شب شما را به یاد صحنه ای از یک فیلم ترسناک می اندازد. حیوانات موجود در دریاچه ارواح گونه های مختلفی از حیوانات هستند، از شغال و مار گرفته تا روباه و قورباغ.

دلیل سوم نامگذاری و تاریخچه دریاچه ارواح نوشهر به دلیل مه آلود بودن آن در اکثر روزهای سال است. اگرچه مه در جنگل و منطقه ساحلی شهرهای شمالی نه تنها ترسناک است، بلکه بسیار هیجان انگیز و جذاب است، اما وجود مه در این دریاچه جو را مرموز و وحشتناک می کند. با این حال، همه اینها دلایل طبیعی هستند و نیازی به وحشت نیست. پس در سفر به نوشهر حتما سری به دریاچه ارواح بزنید و از این همه زیبایی لذت ببرید.

آدرس دریاچه ارواح نوشهر در نقشه گوگل

بهترین زمان برای سفر به دریاچه ارواح مازندران

همانطور که می دانید مازندران دارای آب و هوای مرطوب و معتدلی است که در تابستان می تواند طاقت فرسا باشد. از طرفی جو مه آلود و مسیر دریاچه ارواح می تواند دسترسی به آن را خطرناک کند. بنابراین بهترین زمان برای بازدید از دریاچه ارواح نوشهر بهار و اوایل و اواخر تابستان است که دما و رطوبت هوا کاملاً مناسب است و مه کمتری وجود دارد. اما اگر می خواهید فضای اسرارآمیز و اسرارآمیز دریاچه ارواح نوشهر را کاملا درک کنید، بهترین زمان پاییز و روزهای بارانی است.

مکان های گردشگری اطراف دریاچه ارواح در نوشهر

دریاچه ارواح نوشهر در منطقه ای جذاب واقع شده است. پس از دیدن این دریاچه می توانید به دیگر جاذبه های اطراف آن سری بزنید و از آن لذت ببرید. از بهترین مکان های دیدنی اطراف دریاچه که در فاصله چند قدمی آن قرار دارند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

پارک جنگلی سی سنگان

پارک جنگلی سی سنگان یکی از معروف ترین جاذبه های مازندران است.

یکی از زیباترین جاهای دیدنی مازندران. پارک جنگلی سی سنگان این پارک جنگلی در شمال غربی دریاچه و در حدود 17 کیلومتری آن واقع شده است. در این پارک می توانید از دیدن محیط اطراف لذت ببرید و ساعت ها در میان درختان آن قدم بزنید. همچنین از امکانات تفریحی مختلف مانند قایق سواری، جت اسکی و غیره لذت ببرید. اگر در ریاچا احساس ترس یا ترس می کنید، می توانید از این پارک جنگلی برای کمپینگ استفاده کنید.

دریاچه آبیدر

پارک جنگلی سی سنگان در نقشه گوگل

دریاچه آبیدر دریاچه ای زیبا و رویایی.

دریاچه آبیدر برخلاف دریاچه ارواح نوشهر که فضایی مرموز و مبهم است، فضایی جذاب، دیدنی و زیباست. برای رسیدن به این دریاچه زیبا می توانید 13 کیلومتر از شمال غربی دریاچه ارواح را طی کنید. امکانات مختلفی در دریاچه آبیدر برای راحتی مسافران در دسترس است. در صورت تمایل می توانید برای پیک نیک در این دریاچه کمپ بزنید. این دریاچه گزینه خوبی برای پیک نیک با خانواده است.

آبشار چلابر

آدرس دریاچه آبیدر در نقشه گوگل

آبشار چالابر حمام کردن در استخرهایی با آبشار

اکنون زمان سفر به شهری است که در 30 کیلومتری دریاچه ارواح نوشهر قرار دارد. برای رسیدن به شهر چلابر که این آبشار در آن قرار دارد باید 30 کیلومتر از شمال غربی دریاچه را طی کنید. پس از آن با 20 دقیقه پیاده روی از میان جنگل های اطراف روستا به الشار زیبای چلادر می رسید. اگر در فصل تابستان به این شهر می روید، حتما شنا و حمام را امتحان کنید و از این تجربه لذت ببرید.

مسیر آبشار چلادر در نقشه گوگل

تفریحات اطراف دریاچه ارواح نوشهر

وقتی به دریاچه ارواح می رسید، قطعاً می خواهید فعالیت هایی انجام دهید که باعث می شود از این فضا لذت بیشتری ببرید. اصلا نگران نباشید این محیط برای شما آماده شده تا طبیعت گردی را تجربه کنید. در زیر بهترین تفریحات دریاچه ارواح نوشهر را ببینید.

تفریحات اطراف دریاچه ارواح نوشهر
  • در جنگل قدم بزنید: یکی از بهترین تفریحات دریاچه ارواح نوشهر گشت و گذار در جنگل های اطراف است. این دریاچه پوشیده از مرت و توسکا، آمیخته با صدای باد و پرندگان است و مکانی بی نظیر برای عاشقان راز و رمز به شمار می رود. بنابراین پس از رسیدن به دریاچه می توانید ساعت ها در جنگل های اطراف سپری کنید و از دیدن حیوانات، درختان و زیبایی آنها لذت ببرید.
  • چادر زدن: اگر اهل ماجراجویی هستید، یک شب کمپینگ در دریاچه ارواح نوشهر را امتحان کنید. فضای وهم انگیز و مبهم این دریاچه با بیش از 700 متر طول و 300 متر عرض، فرصتی عالی برای اقامت است. اما لطفا توجه داشته باشید که این دریاچه مکانی برای شنا یا قایق سواری نیست. پس فعالیت های خطرناک انجام ندهید.
  • عکاسی: دوستداران عکاسی می توانند از محیط اطراف این دریاچه بهره ببرند و تصاویری بی نظیر خلق کنند. دریاچه ارواح نوشهر همیشه دیدنی است. از طلوع تا غروب آفتاب می توانید ساعات خوشی را تجربه کنید.

جاده دسترسی به دریاچه ارواح.

برای بازدید از دریاچه ارواح باید به استان مازندران بروید. دسترسی به دریاچه تنها با وسایل نقلیه تمام زمینی امکان پذیر است. پس از رسیدن به نوشهر در کیلومتر 12 جاده نوشهر بعد از ونوش به جاده چلادر و روستای صلاح الدین کالا می رسید. از اینجا باید با خودروی آفرود ادامه دهید. پس از طی 10 کیلومتر در امتداد جاده جنگلی به دریاچه ارواح می رسید.

جاده دسترسی به دریاچه ارواح.

اقامت در دریاچه ارواح نوشهر

وقتی به دریاچه ارواح نوشهر می روید می توانید یک شب در این دریاچه کمپ بزنید. اما اگر محیط دریاچه برای ماندن دلپذیر نیست، نگران نباشید. می توانید به شهر نوشهر برگردید و در هتل ها یا اقامتگاه های دوستدار محیط زیست اقامت کنید. نوشهر شهر بزرگی نیست اما به راحتی می توان هتل های سه و دو ستاره پیدا کرد.

هتل پرشیا 3 نوشهر، هتل صحرا و هتل عرش همچنین جزو هتل های سه ستاره و ارزان قیمت است که می توانید برای اقامت خود رزرو کنید. هتل سیاحتی چلادار نوشهر یک هتل دو ستاره و هتل سوران یک ستاره یکی دیگر از هتل های نوشهر است که می توانید رزرو کنید.

نکات مهم برای سفر به دریاچه ارواح نوشهر

بعد از همه چیزهایی که در مورد دریاچه ارواح مازندران گفتیم، نوبت به دانستن نکات مهمی رسیده است که باید به آنها توجه کنید.

  • برای اقامت در دریاچه حتما وسایل و وسایل کامل کمپینگ به همراه داشته باشید.
  • در روزهای بارانی، پیاده روی در اطراف دریاچه دشوار و گاهی اوقات خطرناک است، بنابراین قبل از سفر حتما شرایط آب و هوایی را بررسی کنید.
  • در هوای بارانی چکمه بپوشید تا راه رفتن را برای شما آسان کند.
  • اگر در کنار دریاچه گوشت بخورید و غذا کبابی کنید، بوی آن حیوانات مختلف را جذب خود می کند، پس به این نکته توجه کنید.
  • از شنا و قایق سواری در دریاچه خودداری کنید.

همه چیز درباره دریاچه ارواح نوشهر

مکان های دیدنی مازندران آنها بسیار متنوع هستند، در هر شهری که بازدید کنید می توانید جاذبه های طبیعی و تاریخی زیبایی را ببینید. اگر اهل طبیعت گردی هستید و به شهرهای شمالی سفر می کنید، مازندران مکانی است که باید آن را تجربه کنید. دریاچه ارواح نوشهر یکی از این جاذبه های خاص است که می توانید در سفر بعدی خود از آن دیدن کنید. از آنجایی که این دریاچه با سایر مکان های دیدنی مازندران کمی متفاوت است، حتما از اطلاعات این مقاله به عنوان راهنمای سفر به دریاچه ارواح برای تجربه ای جدید و هیجان انگیز استفاده کنید.

اگر از این دریاچه دیدن کرده اید و مورد خاصی توجه شما را جلب کرده است، آن را با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول دریاچه ارواح نوشهر

دریاچه ارواح نوشهر کجاست؟

32 کیلومتر از نوشهر به سمت روستای صلاح الدین کیا حرکت کنید. در این منطقه می توانید دریاچه ارواح نوشهر را ببینید.

آیا اقامت در دریاچه ارواح نوشهر امکان پذیر است؟

می توانید یک شبه در اطراف دریاچه کمپ بزنید، اما باید تجهیزات کافی به همراه داشته باشید.

بهترین زمان برای بازدید از دریاچه ارواح چه زمانی است؟

بهار بهترین زمان برای بازدید از این دریاچه است.

بهترین راه دسترسی به دریاچه ارواح نوشهر چیست؟

در کیلومتر 12 جاده نوشهر بعد از ونوش به جاده چلادر و روستای صلاح الدین کالا می رسید. از اینجا باید با خودروی آفرود ادامه دهید. پس از طی 10 کیلومتر در امتداد جاده جنگلی به دریاچه ارواح می رسید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=231468

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.