افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 16 May , 2024
0

مدرن ترین هفت سینا به سبک 2024 / تعجب می کنم کی هفت سینا اینقدر مجلل شد

  • کد خبر : 227745
مدرن ترین هفت سینا به سبک 2024 / تعجب می کنم کی هفت سینا اینقدر مجلل شد

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: به شایانوز- عید! بله، این کلمه وزن زیادی دارد. هم بار مالی بسیار سنگین است، هم بار شادی بسیار زیاد است و هم بار تغییر بسیار زیاد. مگر می شود ایرانی بود و با فرا رسیدن عید نوروز و بهار خوشحال نشد؟ آیا می دانید با فرا […]

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:


به

شایانوز- عید! بله، این کلمه وزن زیادی دارد. هم بار مالی بسیار سنگین است، هم بار شادی بسیار زیاد است و هم بار تغییر بسیار زیاد. مگر می شود ایرانی بود و با فرا رسیدن عید نوروز و بهار خوشحال نشد؟ آیا می دانید با فرا رسیدن عید سلامتی ما تغییر می کند و بهار فرا می رسد و همزمان با گل هایی که تازه سربرآورده و به دنیا می آیند، چیزهای زیادی را در خانه و زندگی خود تجدید می کنیم؟ از سر تا پا با لباس هایمان تا تغییر دکوراسیون و خیلی ها قصد تعویض ماشین و گوشی خود را دارند و در نهایت به قول یک بنده خدایی بعد از عید زندگی ادامه پیدا نمی کند! خب عزیزم باید هر چی که لازم نداری تا قبل از عید عوض کنی!

حالا این کار به شوخی انجام شد اما نوروز خیلی زیباست. مثلا همین که عادت کنیم سر سفره هفت سین بنشینیم یک دنیا شادی برایمان به ارمغان می آورد. من شخصاً عاشق این قسمت از عید هستم و سعی می کنم ابراز علاقه کنم و مقدمات آن را فراهم می کنیم. اما هفت سین چیست؟ به غیر از هفت سینی، برای زیباترش چه کار دیگری می توان کرد؟

گناه مدرن

معرفی هفت سین از منظری عمیق تر!

همان طور که گفتیم هفت سین یکی از معروف ترین رسوم آغاز سال جدید خورشیدی است که بسیار مورد توجه قرار می گیرد. معمولاً روی سفره هفت سین چندین آیتم گذاشته می شود که ابتدا نام همه آنها سین است. اقلامی مانند سیر، سیب، سکه و غیره.

از سوی دیگر، در برخی از جستجوهای ریشه، هفت سین با هفت چین به معنای هفت انتخاب شریک می شود. در واقع در آیین ساسانی عدد هفت عدد مقدسی بود و مردم آن دوره هفت دانه را بر هفت ستون کاشتند! در واقع، بیشتر مردم علاوه بر وسایلی که نامشان سین است، آینه و شمعدان، قرآن، آب انبار و ماهی قرمز، شیرینی و … می گذارند. سر سفره هفت سین که بسیار زیبا و فراوان است.

گناه مدرن

گناه مدرن

چگونه هفت سین را مدرن کنیم؟ سنتی بهتر است یا مد روز؟

انتخاب هفت سین نیز مانند سایر موارد از تونل ترند و مد می گذرد و بسته به اتفاقاتی که در سال های مختلف می افتد، می چرخد ​​و رنگ مد آن سال به خود می گیرد. مثلاً در گذشته خدمتکارهای مادربزرگ های ما هفت سین را به روش سنتی تهیه می کردند و از غذاهای سنتی استفاده می کردند، در حالی که امروزه بسیاری از خانم ها بیشتر از ظروف مخصوص و شیشه ای مانند آلبالو یا کوزه با اندازه های مختلف استفاده می کنند. محیط های بی نظیر برای سازماندهی هفت سین به شیوه ای متفاوت و مدرن.

گناه مدرن

تا اینجا مدل های سفره هفت سین را دیدیم و ایده هایی داشتیم اما در این قسمت سبک هایی را می بینیم که گفته می شود در داخل هفت سین تنگ و گیلاس چیده شده اند.

گناه مدرن

مدل سفره هفت سین چیست؟

در اینجا می توان سبک هفت سین را که به صورت طرح دار چیده شده اند نیز مشاهده کرد. حالا چی میخوای بگی؟ یعنی مثلاً تعداد و تعداد وسایل را در یک اندازه قرار ندهید، بلکه می توانید مثلاً یک ظرف بزرگ با سیب را به همراه چیدمان وسایل دیگر در حجم کمتر و با طرح های خاص قرار دهید. در زیر خواهید دید.

گناه مدرن

سفره هفت سین چه رنگی باید باشد؟

در واقع سفره هفت سین ترکیب رنگی است و تم رنگی خاصی مثل مثلا شب یلدا ندارد. زیرا عید در واقع همان بهار و بهار است که انواع رنگ های شاد و در یک راستا، لباس ها و استایل ها و سفره ای رنگارنگ شکل می گیرد.

می توانید بنا به سلیقه و علاقه خود از سفره های زیبا استفاده کنید و در زیر هفت سین استفاده کنید. یا مدرن تر بروید و به سراغ هفت سین های مینیمال بروید!

گناه مدرن

گناه مدرن

چیتان پیتان های اضافی از هفت سین

در ابتدای متن به آن اشاره شد، اما حالا می خواهیم کمی دقیق تر بگوییم، بهتر است بگوییم برای آیتم هایی که هفت سین دارند، یعنی همان هفت سین، می توان از عناصر تزئینی دیگری مانند قرار دادن آینه ای زیبا با اندازه مناسب و همچنین شمع های تزیینی یا ساده با شمعدان، از طرفی استفاده قطعی از گلدان و گل های طبیعی می تواند 50 درصد به زیبایی میز شما بیافزاید! این خیلی شگفت انگیز است. فراموش نکنید که تخم مرغ رنگی حال و هوای سفره را تغییر می دهد و از طرفی وجود تعدادی غذای خوشمزه مانند آجیل، شیرینی های مختلف، شکلات و … جذابیت سفره هفت سین را بسیار افزایش می دهد. . .

583758



لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=227745

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.