افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 19 May , 2024
0

محل زندگی و کار خارجی ها باید مشخص شود، آنها باید مالیات بپردازند/با انگشت نگاری و چهره نگاری تنظیم کنند

  • کد خبر : 201544
محل زندگی و کار خارجی ها باید مشخص شود، آنها باید مالیات بپردازند/با انگشت نگاری و چهره نگاری تنظیم کنند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ابوالفضل ابوترابی، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با اشاره به تصویب نمایندگان برای تشکیل سازمان هجرت کشور گفت: از سال 1310 تاکنون یک سازمان جامع نداریم. قانون در امور اقامتگاه و سازمان اتباع خارجی.» قانون جامعی وجود ندارد. به گزارش تسنیم، وی با اشاره به لزوم شناسایی دقیق اتباع […]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ابوالفضل ابوترابی، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با اشاره به تصویب نمایندگان برای تشکیل سازمان هجرت کشور گفت: از سال 1310 تاکنون یک سازمان جامع نداریم. قانون در امور اقامتگاه و سازمان اتباع خارجی.» قانون جامعی وجود ندارد.

به گزارش تسنیم، وی با اشاره به لزوم شناسایی دقیق اتباع خارجی افزود: با مکانیزم و با روش انگشت نگاری و چهره نگاری (DNA) به دنبال ساماندهی اتباع هستیم.

عضوکمیسیون مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه حضور اتباع خارجی در کشور باید در چارچوب قوانین ایران باشد و شناسایی دقیق این افراد انجام شود تا مشکلی در کشور ایجاد نشود، گفت: باید مشخص شود که کجا اتباع ساکن و کار و مالیات خود، پرداخت و تعیین کارفرما و کارفرمایان نیز موظفند گزارش را در سامانه مربوطه اعلام کنند.

ابوترابی تصریح کرد: همچنین کمیسیونی به نام کمیسیون ساماندهی متشکل از نهادهای انتظامی و امنیتی در استان ها تشکیل می شود که تعیین می کند اتباع خارجی در مدت 5 سال در کجا و با چند نفر زندگی می کردند و همچنین محل هایی که خارجی ها زندگی می کنند. ملی. .

نمایندگان در جلسه علنی امروز (یکشنبه 9 مهرماه سال جاری) مجلس در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه با بند الف ماده 86 این لایحه موافقت کردند.

بر اساس این ماده، وزارت کشور موظف است به منظور ساماندهی مهاجران و اتباع خارجی با همکاری دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی در هنگام تشکیل سازمان ملی مهاجرت اقدامات زیر را انجام دهد:

الف- با همکاری وزارت امور خارجه، وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه، مرکز آمار ایران، فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، سازمان ثبت احوال و سایر دستگاه‌های اجرایی نسبت به سازمان. ، ورود و خروج. رد، سرشماری، ثبت نام سرزمینی و ثبت احوال، اتباع خارجی، پناهجویان، مهاجران قانونی و غیرقانونی باید به گونه ای عمل کنند که کلیه اطلاعات مهاجران و اتباع خارجی در یک پایگاه مرجع آنلاین و یکپارچه جمع آوری شده و کارکرد پورتال آن بر اساس ماده (7) قانون ملی مدیریت داده ها و اطلاعات برای ایجاد سایر دستگاه ها. ارائه هرگونه خدمات به اتباع خارجی توسط دستگاه های اجرایی باید بر اساس اطلاعات هویتی این سامانه باشد.

۲۱۹۲۱۵

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=201544

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.