افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 16 May , 2024
0

ما متعهد به یک راه حل دیپلماتیک برای برنامه هسته ای ایران هستیم

  • کد خبر : 224207
ما متعهد به یک راه حل دیپلماتیک برای برنامه هسته ای ایران هستیم

آفتاب نیوز: نماینده اتحادیه اروپا در سازمان های بین المللی مستقر در وین بیانیه ای را در نشست شورای حکام روز چهارشنبه آژانس بین المللی انرژی اتمی قرائت کرد. این نشست فصلی به منظور بررسی موضوع راستی آزمایی و نظارت آژانس در ایران بر اساس قطعنامه شماره 2231 شورای امنیت برگزار می شود. نماینده اتحادیه […]

آفتاب نیوز:

نماینده اتحادیه اروپا در سازمان های بین المللی مستقر در وین بیانیه ای را در نشست شورای حکام روز چهارشنبه آژانس بین المللی انرژی اتمی قرائت کرد.

این نشست فصلی به منظور بررسی موضوع راستی آزمایی و نظارت آژانس در ایران بر اساس قطعنامه شماره 2231 شورای امنیت برگزار می شود.

نماینده اتحادیه اروپا گفت: اتحادیه اروپا به عنوان یک اولویت کلیدی امنیتی، به سرمایه گذاری های دیپلماتیک و سیاسی برای اطمینان از دستیابی ایران به سلاح هسته ای ادامه خواهد داد.

وی در بخشی دیگر از بیانیه خود تاکید کرد که اتحادیه اروپا به راه حل دیپلماتیک برای حل مسائل مربوط به برنامه هسته ای ایران متعهد است.

وی تصریح کرد: برای این منظور اتحادیه اروپا همچنان به راه حل دیپلماتیک در مورد پرونده هسته ای ایران پایبند است و از همه کشورها می خواهد از اجرای قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد حمایت کنند.

جمهوری اسلامی ایران می‌گوید کشورهای اروپایی به وعده‌های خود برای جبران اثرات این خروج پس از خروج آمریکا از برجام عمل نکرده‌اند.

با وجود این، کشورهای اروپایی با بی توجهی به خروج آمریکا از برجام، ایران را به عدم اجرای تعهدات خود در این توافق متهم می کنند.

در بیانیه اتحادیه اروپا در نشست شورای حکومتی آمده است: متاسفیم که ایران تصمیمات لازم را برای بازگشت به تعهدات هسته ای خود در چارچوب برجام که اتحادیه اروپا به آن متعهد است، نگرفته است.

همچنین نماینده اتحادیه اروپا در پایان بیانیه خود «همکاری کامل و به موقع» ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را «کاملاً حیاتی» توصیف کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=224207

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.