افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 16 May , 2024
1

لزوم اعتمادسازی در بین سهامداران در بازار سرمایه

  • کد خبر : 34898
لزوم اعتمادسازی در بین سهامداران در بازار سرمایه

المیرا حضرتی، کارشناس بازار سرمایه به گزارش بازار افزود: با شروع مرداد و پایان فصل مجامع پیش بینی می کنیم بازار پرحجم و پرارزشی داشته باشیم و در دو روز اخیر با توجه به اخباری که مجلس مبنی بر امکان لغو مصوبه دولت در خصوص مالیات خوراک پتروشیمی ها به بازار ارسال کرده است، شاهد […]

المیرا حضرتی، کارشناس بازار سرمایه به گزارش بازار افزود: با شروع مرداد و پایان فصل مجامع پیش بینی می کنیم بازار پرحجم و پرارزشی داشته باشیم و در دو روز اخیر با توجه به اخباری که مجلس مبنی بر امکان لغو مصوبه دولت در خصوص مالیات خوراک پتروشیمی ها به بازار ارسال کرده است، شاهد بهبود وضعیت مالیات بر خوراک پتروشیمی ها هستیم.

وی گفت: بازار سرمایه از اواسط اردیبهشت ماه روزهای منفی زیادی را پشت سر گذاشت و برخی از سهام با افت 40 تا 50 درصدی قیمت مواجه شدند. روند معاملات آن روزها در هاله ای از بلاتکلیفی بود و هیچ دلیل و توجیهی برای ریزش بازار وجود نداشت و تنها فعالان بازار دلیل اصلی بازار را صرفه جویی در سود برخی سهامداران ناشی از افزایش قیمت سهم در روزهای ابتدایی سال می دانستند تا اینکه نامه هیات دولت مبنی بر افزایش نرخ خوراک پتروشیمی ها در روز اول تیرماه منتشر شد و پس از آن منفی 1 تیرماه بر نرخ خوراک پتروشیمی ها تصویب شد. . با رسیدن به این خبر، بازار واکنش های منفی زیادی را نشان داد.

این کارشناس بازار سرمایه یادآور شد: با آغاز مرداد ماه و پایان فصل مجامع پیش بینی می کنیم در دو روز گذشته بازار پرحجم و پرارزشی داشته باشیم، با توجه به اخباری که مجلس مبنی بر احتمال لغو مصوبه دولت در مورد نرخ خوراک پتروشیمی ها به بازار ارسال کرده است، امروز شاهد بهبود وضعیت بازار بودیم.

حضرتی افزود: همچنین با توجه به اینکه بسیاری از سهام در بازار اصلاحات زیادی انجام داده اند و سهم بازار بسیار پایین آمده است، انتظار بازدهی زیادی وجود دارد و فقط باید در بین سهامداران اعتماد ایجاد کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=34898

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.