افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 16 May , 2024
1

فعالان اقتصادی عوامل میدانی برای گسترش همکاری های اقتصادی هستند – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

  • کد خبر : 186897
فعالان اقتصادی عوامل میدانی برای گسترش همکاری های اقتصادی هستند – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

گزارش کردن خبرگزاری بیشترسید ابراهیم رئیسی در نشست مشترک فعالان اقتصادی دو کشور در پی برنامه سفر رسمی به ترکیه بعدازظهر چهارشنبه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران مصمم است سطح روابط اقتصادی با ترکیه را افزایش دهد، گفت: دو کشور رئیس جمهور با اشاره به اینکه ایران و ترکیه ظرفیت های متقابل مختلفی برای […]

گزارش کردن خبرگزاری بیشترسید ابراهیم رئیسی در نشست مشترک فعالان اقتصادی دو کشور در پی برنامه سفر رسمی به ترکیه بعدازظهر چهارشنبه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران مصمم است سطح روابط اقتصادی با ترکیه را افزایش دهد، گفت: دو کشور

رئیس جمهور با اشاره به اینکه ایران و ترکیه ظرفیت های متقابل مختلفی برای گسترش همکاری های اقتصادی با یکدیگر دارند، افزود: دو کشور توافق کرده اند در گام اول حجم مبادلات تجاری را تا 30 میلیارد دلار افزایش دهند و شما فعالان اقتصادی، افسران میدانی برای رسیدن به این هدف هستند. تو مسئولی

رئیسی با بیان اینکه مشکلات و کمبودها به طور طبیعی در روند هر فعالیتی می تواند به وجود بیاید، گفت: هر چقدر هم که مشکلات جدی باشد، نباید فعالیت ها را متوقف کرد و برای ارتقای سطح ارتباط با فیمابین تلاش کرد.

رئیس جمهور دستگاه ها و سازمان های اداری دو کشور را مسئول و متولی رفع مشکلات و موانع و تسهیل فعالیت های اقتصادی و تجاری و همکاری فعالان اقتصادی فیمابین دانست و گفت: سران دو کشور در دیدارهای امروز و در تمامی رایزنی‌های صورت گرفته در روند کنونی روابط فیمابین بر تمایل متقابل برای تعمیق و تحکیم روابط تاکید شده است، به همین دلیل مسئولان دو کشور باید افزایش تجارت و صادرات و واردات بین دو کشور را تسهیل کنند. با تلاش جهادی

رئیسی با اشاره به اینکه افزایش حجم مبادلات تجاری و همکاری های اقتصادی ایران و ترکیه در منطقه و بین المللی نیز آثار سازنده و مثبتی خواهد داشت، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران و همچنین گسترش روابط کشورهای همسایه و مسلمان مرکز دیپلماسی این کشور است و ترجیح داده است در حوزه گسترش روابط اقتصادی به کشورهای همسایه و مسلمان اولویت دهد.

رئیس جمهور با تاکید مجدد بر اینکه گسترش روابط با کشور مسلمان همسایه ترکیه مستلزم توسعه روابط اقتصادی دو کشور است، گفت: دیدگاه ها و رویکردهای مشترک دو کشور در مسائل منطقه ای و بین المللی مستلزم تقویت روابط دوجانبه است. در همه زمینه ها از شما فعالان اقتصادی تقاضا دارم در این زمینه تلاش بیشتری داشته باشید.

رئیسی افزود: پیام حضور سران دو کشور در این دیدار این است که ایران و ترکیه مصمم به جهاد و جهش در جهت رفع مشکلات و موانع پیش روی توسعه همه جانبه روابط هستند. به ویژه در حوزه اقتصادی و تجاری.

رئیس جمهور با اشاره به مذاکرات انجام شده در این نشست برای رفع مشکلات و موانع تسهیل فعالیت فعالان اقتصادی دو کشور، گفت: امیدوارم تلاش شما و همه دست اندرکاران عرصه اقتصادی بتواند کمک کند. ارتقای سطح روابط دو کشور و با ارتقای توانمندی های متقابل در گام نخست، به هدف رسیدن به حجم تجارت 30 میلیارد دلاری دست یافت.

رئیسی ضمن ابراز خرسندی از توافقات انجام شده برای رفع برخی مشکلات در فعالیت های اقتصادی دو کشور، ابراز امیدواری کرد که این دیدار نقطه عطفی در ارتقای سطح روابط تجاری و اقتصادی ایران و ترکیه باشد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=186897

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.