افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 17 May , 2024
0

فریدون‌کنار، بهشتی میان ساحل و جنگل: گشتی در طبیعت بکر شمال

  • کد خبر : 244571
فریدون‌کنار، بهشتی میان ساحل و جنگل: گشتی در طبیعت بکر شمال
نقطه‌ای از زمین که جنگل و دریا به یکدیگر می‌رسند، بی‌شک چیزی از بهشت کم ندارد. درست مثل آن‌چه که در شهر فریدون‌کنار می‌بینید. تلاطم‌های بی‌وقفه دریای خزر در کنار درختان انبوه جنگل‌، منظره‌ای فراموش‌نشدنی را ایجاد می‌کنند.

شاید این بهترین تعطیلاتی باشد که تجربه خواهید کرد. کافیست هتل فریدون‌کنار را رزرو کرده و به دل جاده بزنید. در این مطلب، مسیرها و مکان‌های دیدنی این شهر زیبا را به شما معرفی خواهیم کرد. همراه ما باشید.

فریدون‌کنار کجاست و مسیر دسترسی به آن چگونه است؟

فریدون‌کنار یکی از زیباترین شهرهای استان مازندران است که نام آن برای بسیاری از اهالی سفر، آشناست؛ چرا‌که همواره به‌عنوان یک شهر توریستی، از مسافران میزبانی می‌کند. این شهر ساحلی با شهرهای بابل، بابلسر و محمودآباد هم‌جوار است و از یک سو به دریای خزر می‌رسد. جالب است بدانید که فریدون‌کنار تا سال ۱۳۲۰ یک روستا بود و پس از آن تبدیل به شهر شد. در گویش محلی، آن را «فری کنار» می‌خواندند و هنوز هم به همین نام شناخته می‌شود. حال اگر بخواهیم دلیل نام‌گذاری آن را بررسی کنیم، باید بگوییم که دو روایت مختلف دراین‌باره وجود دارد. عده‌ای معتقدند «فریدون جم» از نوادگان جمشید، این شهر را پیدا کرده و به‌همین‌دلیل نام آن را فری کنار گذاشته است. عده‌ای دیگر هم می‌گویند که فریدون، نام یکی از پادشاهان کیانی بوده که روزی تصمیم می‌گیرد در ساحل این ناحیه، بنایی عظیم بسازد.

فریدون‌کنار آب‌وهوای بی‌نظیری دارد و در همه اوقات سال، مطلوب است؛ علاوه‌بر‌آن، قرار‌گرفتن در ناحیه‌ای جلگه‌ای و پربارش سبب ایجاد طبیعتی بکر و چشم‌نواز شده است. به‌همین‌دلیل است که مسافران دل از روستاهای فریدون‌کنار نمی‌کنند و همواره این شهر را به‌عنوان مقصدی برای سفر انتخاب می‌کنند. برای سفر از تهران به فریدون‌کنار، تقریبا ۳ ساعت‌ و ‌نیم زمان نیاز دارید و پس از طی‌کردن ۲۱۵ کیلومتر به مقصد خواهید رسید. برای حرکت به‌سمت فریدون‌کنار ابتدا از سمت جاده رودهن وارد جاده هراز شوید. از آنجا به آمل و سپس محمودآباد بروید. در ادامه، با حرکت به‌سمت شرق، به فریدون‌کنار خواهید رسید. البته با خرید بلیط قطار هم می‌توانید راهی این سفر هیجان‌انگیز شوید.

جاهای دیدنی فریدون‌کنار که نباید از دست بدهید

فریدون‌کنار را به‌جرات می‌توان یکی از زیباترین و شگفت‌انگیزترین مقصدهای گردشگری شمال کشور دانست. این شهر به‌اندازه یک استان مکان‌های دیدنی جذاب دارد که می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید. از جاذبه‌های طبیعی مانند جنگل، ساحل و دریاچه گرفته تا جاذبه‌های تاریخی مانند بناهای قدیمی را می‌توانید در گوشه‌و‌کنار شهر تماشا کنید. چند مورد از جذاب‌ترین‌ها را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

روستای جزین

روستای جزین به‌عنوان یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری فریدون‌کنار شناخته می‌شود. این روستا سرسبزی محض را به چشمان‌تان هدیه می‌کند. ۵۰ هکتار دریاچه در کنار ۶۰ هکتار زمین سرسبز و جنگل انبوه، برای کمپینگ و لذت‌بردن از طبیعت‌، فوق‌العاده است. این روستا تقریبا ۱۳ کیلومتر با شهر فاصله داشته و تمام امکانات گردشگری را داراست. با اقامت در هتل فریدون‌کنار، فرصت بازدید از روستای جزین را خواهید داشت.

تالاب بین‌المللی فریدون‌کنار

تالاب بین‌المللی فریدون‌کنار یک اکوسیستم بسیار غنی است که جانداران زیادی را در دل خود جای داده است. این تالاب در فصل‌های سرد سال به‌سبب هوای مطلوبی که دارد، میزبان پرندگان مهاجر از اقصی‌نقاط دنیا خواهد بود. اگر در فصل زمستان به تالاب فریدون‌کنار سر بزنید، شاهد پرندگانی نظیر غاز وحشی، حواصیل، شاهین، پرلا، قو، درنای سیبری و … خواهید بود. این تالاب ۵۴۰۰ هکتار وسعت دارد.

ساحل فریدون‌کنار

ساحل فریدون‌کنار زیبایی دریای خزر را به شما هدیه خواهد کرد. تلاطم امواجی که به ساحل می‌رسند، آن‌قدر زیباست که هرگز با میل قلبی این ساحل را ترک نخواهید کرد. ساحل فریدون‌کنار ۸ کیلومتر طول دارد و می‌توانید از تماشای آن نهایت لذت را ببرید. پلاژ آقایان و بانوان در این ساحل وجود دارد که برای شنا‌کردن مناسب‌اند. ساحل این قسمت از دریا کم‌عمق است؛ اما برای شنا‌کردن باید جوانب احتیاط را رعایت کنید.

پارک جنگلی زاهدکلا

زاهدکلا یکی از بکرترین روستاهای نزدیک فریدون‌کنار است که به‌عنوان پارک جنگلی زاهدکلا شناخته می‌شود. با خرید بلیط قطار شمال و اقامت در هتل فریدون‌کنار، به‌راحتی به زاهدکلا دسترسی خواهید داشت. این روستا در ۱۵کیلومتری فریدون‌کنار واقع شده و طبیعت بی‌نظیری دارد. آن دسته از افرادی که به طبیعت‌گردی و کمپینگ علاقه‌مندند، نباید بازدید از زاهدکلا را از دست بدهند.

با چند مورد از بهترین هتل ‌های فریدون‌کنار آشنا شوید

علاوه‌بر آن‌چه که گفته شد، جاذبه‌های دیدنی متعدد دیگری نیز در روستای فریدون‌کنار وجود دارند که در زمان اقامت در شهر می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید. خوشبختانه به‌سبب توریستی‌بودن این شهر، امکانات رفاهی در حد مطلوبی ارائه می‌شوند. البته اغلب افراد در ویلاهای فریدون‌کنار اقامت می‌کنند؛ اما اگر قصد اقامت در هتل فریدون‌کنار را داشته باشید هم انتخاب‌های متعددی پیش‌رو خواهید داشت. ازآنجاکه قیمت بلیط قطار شمال ارزان است، با تهیه آن و اقامت در یک هتل ارزان می‌توانید سفری اقتصادی و خاطره‌انگیز را تجربه کنید. چند مورد از هتل‌ های این شهر ساحلی را نام می‌بریم:

  • هتل آپارتمان کیش مهر

  • متل نخل

  • هتل آپارتمان یاس

  • مجتمع اقامتی همیاران

  • هتل میلاد

سفر به زیباترین شهرهای شمالی با فلای تودی

برای سفر به شمال همیشه هم نیازی به صرف هزینه زیاد نیست. گاهی با انتخاب‌های مناسب می‌توانید هزینه سفرتان را تا حد زیادی کاهش دهید. به‌عنوان مثال، ازآنجاکه قیمت بلیط قطار به‌مراتب کمتر از سایر وسایل نقلیه است، می‌توانید سفر با قطار را انتخاب کنید. پلتفرم فلای تودی به شما در کاهش هزینه‌ها کمک خواهد کرد. این مجموعه کمترین قیمت انواع خدمات گردشگری را در میان رقبا ارائه می‌کند و این مور، مزیت بالقوه فلای تودی است. شما می‌توانید بلیط قطار و هواپیما را با کمترین قیمت از فلای تودی خریداری کنید.؛ علاوه‌بر‌آن، برای رزرو اقامتگاه‌های سراسر دنیا نیز می‌توانید از فلای تودی کمک بگیرید. این مجموعه حتی تورهای گردشگری جذابی را ارائه می‌کند و کارشناسانی برای اخذ ویزای توریستی دارد. همین‌حالا به جمع همراهان فلای تودی بپیوندید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=244571

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.