افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 16 May , 2024
1

عملکرد اصلی سیستم های احراز هویت افزایش بهره وری است/ داده ها ثروت اصلی کشور است.

  • کد خبر : 207845
عملکرد اصلی سیستم های احراز هویت افزایش بهره وری است/ داده ها ثروت اصلی کشور است.

به گفته یک روزنامه نگار سیاسی زندگیمراسم افتتاحیه و استفاده از سامانه احراز هویت دیجیتال ایرانیان (هادا)، طرح ثبت ولادت و صدور هوشمند شناسنامه و طرح متمرکز چاپ و صدور شناسنامه صبح امروز با حضور احمد وحیدی وزیر کشور، هاشم کارگر رئیس سازمان ثبت احوال کشور و محمدامین آقامیری رئیس مرکز ملی فضای مجازی در […]

به گفته یک روزنامه نگار سیاسی زندگیمراسم افتتاحیه و استفاده از سامانه احراز هویت دیجیتال ایرانیان (هادا)، طرح ثبت ولادت و صدور هوشمند شناسنامه و طرح متمرکز چاپ و صدور شناسنامه صبح امروز با حضور احمد وحیدی وزیر کشور، هاشم کارگر رئیس سازمان ثبت احوال کشور و محمدامین آقامیری رئیس مرکز ملی فضای مجازی در سازمان ثبت احوال کشور بازداشت شدند.

احمد وحیدی وزیر کشور در ابتدای سخنان خود در این مراسم ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و خداقوت به حاضرین گفت: با توجه به اینکه به ایام انتخابات نزدیک می شویم و ساماندهی ثبت احوال یکی از ضروریات است. عناصر در تمامی مراحل برگزاری انتخابات. لازم است از زحمات همکاران عزیز در برگزاری باشکوه انتخابات تشکر و قدردانی شود.

وی ادامه داد: بحث سیستم های احراز هویت موضوع مهمی است. زیرا با پیچیده تر و پیشرفته شدن فناوری های جدید، موضوع احراز هویت اهمیت بیشتری پیدا می کند، زیرا این فناوری ها قابلیت جعل و فرار از احراز هویت را فراهم می کنند و این موضوع می تواند مشکلات زیادی را برای افراد ایجاد کند.

وزیر کشور افزود: احراز هویت واقعی سطوح مختلفی دارد. پس از احراز هویت توسط کد ملی، این برای جلوگیری از مشکلات فوق کافی نیست. سطح دوم تشخیص چهره است که به دلیل مواردی مانند تغییر چهره افراد و جعل تصاویر آنها با استفاده از هوش مصنوعی کافی نیست. به غیر از این موارد، مواردی مانند تشخیص صدا، قرنیه و غیره وجود دارد. سازمان ثبت احوال کشور نیازمند توجه به تمامی ابعاد این احراز هویت واقعی با شاخص های مختلف است.

وی افزود: موضوع بعدی احراز هویت حقوقی است که با گسترش اپلیکیشن های فضای مجازی و ورود فعالیت های حقوقی افراد به فضای مجازی اهمیت روزافزونی پیدا می کند و سامانه هدا که امروز با تلاش ما راه اندازی شد. همکاران در سازمان ثبت احوال به این معنا که احراز هویت قانونی افراد در فضای مجازی کار بسیار ارزشمندی است که باید از این عزیزان تقدیر و تشکر کنیم.

وحیدی همچنین جایگزینی شناسنامه دست نویس به جای شناسنامه الکترونیکی را مهم دانست و یادآور شد: سامانه احراز هویت هدا که امروز راه اندازی شد، یکی از مهم ترین اقدامات برای جایگزینی حدود 34 میلیون شناسنامه جدید با شناسنامه الکترونیکی است. که انشاءالله در پایان سال 1403 همه آنها تعویض خواهند شد.

وی در خصوص طرح ثبت ولادت و صدور هوشمند شناسنامه برای نوزادان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه قبلاً شناسنامه به صورت الکترونیکی صادر نمی شد؛ اما با توجه به عدم صدور گواهی ولادت به صورت الکترونیکی، در حال حاضر نیز در این زمینه اقدام می شود. مشکلاتی مانند تاخیر چند روزه یا حتی چند ماهه در صدور شناسنامه نوزادان که قبلاً شاهد آن بوده ایم انشاءالله حل خواهد شد.

وزیر کشور در پایان بر اهمیت روزافزون فناوری‌های نوین تاکید کرد و گفت: امروز داده‌ها ثروت اصلی ما هستند و کارکرد اصلی این سامانه‌ها که امروز به بهره‌برداری رسیده‌اند افزایش بهره‌وری و صرفه‌جویی در هزینه‌ها است. به همین دلیل باید از همکاران خود در سازمان ثبت تشکر ویژه کنیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=207845

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.