افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 16 May , 2024
1

علت بوی بد تخم مرغ در املت و محلول نیمرو +

  • کد خبر : 240988
علت بوی بد تخم مرغ در املت و محلول نیمرو +

۱۴۱۳۵۰۲ 25 آوریل 1403 2:56 بعد از ظهر املت گوجه فرنگی یکی از محبوب ترین انواع املت است که از ترکیب تخم مرغ و گوجه فرنگی تهیه می شود و حتی در کافه ها و رستوران ها سرو می شود. برترین ها: املت گوجه فرنگی یکی از محبوب ترین انواع املت است که از ترکیب […]





۱۴۱۳۵۰۲


25 آوریل 1403 2:56 بعد از ظهر

املت گوجه فرنگی یکی از محبوب ترین انواع املت است که از ترکیب تخم مرغ و گوجه فرنگی تهیه می شود و حتی در کافه ها و رستوران ها سرو می شود.

برترین ها: املت گوجه فرنگی یکی از محبوب ترین انواع املت است که از ترکیب تخم مرغ و گوجه فرنگی تهیه می شود و حتی در کافه ها و رستوران ها نیز سرو می شود. تورتیلا غذای ساده ای است و مواد اولیه آن معمولا در خانه همه یافت می شود، به همین دلیل است که بسیاری از ما در زمان کم و گرسنگی این غذا را علاوه بر صبحانه در وعده های غذایی دیگر می خوریم. اگر شما هم جزو کسانی هستید که تورتیلا را به دلیل بوی ترش دوست ندارید، در این قسمت به شما خواهیم گفت که چرا تورتیلای شما بوی ترش می دهد.

چرا تورتیلا بو می دهد؟

هنگام تهیه تورتیلا باید نکاتی را رعایت کنید زیرا انجام اشتباهات زیر باعث بوی بد تورتیلا می شود که این اشتباهات عبارتند از:

تخم مرغ را نزنید

بسیاری از مردم تخم مرغ کامل را به گوجه فرنگی اضافه می کنند که اشتباه است. بهتر است تخم مرغ را در ظرفی بشکنید و با چنگال خوب هم بزنید تا زرده و سفیده کاملا مخلوط شوند. این کار بوی بد تخم مرغ را از بین می برد.

عدم استفاده از ادویه جات ترشی جات

بعضی ها فقط نمک را به املت اضافه می کنند، اما ادویه ها املت را بی بو می کنند، به تخم مرغ نمک و فلفل می زنند و سپس تخم مرغ را به گوجه فرنگی پخته اضافه می کنند. زردچوبه همچنین بوی بد تخم مرغ را از بین می برد و رنگ خوبی به املت شما می دهد پس حتما از آن استفاده کنید. بهتر است زردچوبه را در حین پختن گوجه فرنگی و قبل از اضافه کردن تخم مرغ اضافه کنید و بگذارید کمی تفت بخورد.

علت بوی بد تخم مرغ در املت و محلول نیمرو +

خیلی هم بزنید

در مرحله اضافه کردن تخم مرغ به مواد دیگر املت، مخلوط گوجه و تخم مرغ را کمی هم بزنید تا مواد یکدست شود. سپس املت را دیگر هم نزنید و حرارت را کم کنید تا تخم مرغ کم کم بپزد.

تخم مرغ خام در املت

هنگام تهیه املت اجازه ندهید تخم مرغ خام یا خام باشد، تخم مرغ های داخل املت نباید خیلی خام یا زیاد پخته شوند، تخم مرغ را به اندازه دلخواه بپزید. اگر روی خمیر شل شد و زیر آن پخته شد، با قاشق برش های عمیقی روی تورتیلا ایجاد کنید تا خمیر داخل آن برود و بپزد، اما آن را هم نزنید.

هنر تهیه املت بدون بوی مزه

برای تهیه املتی که بوی بدی نداشته باشد و پس از مصرف آن، نیازی به خیس کردن لیوان و بشقاب در وایتکس و مایع ظرفشویی نباشد، موارد زیر را رعایت کنید:

پیاز تند موجود در تورتیلا طعم آن را تغییر می دهد و باعث می شود تورتیلا بوی بدی ندهد.

حتما از ادویه هایی مانند فلفل، زردچوبه و غیره استفاده کنید. روی تورتیلا برای از بین بردن بوی تورتیلا.

اگر طعم سبزیجات املت را دوست دارید و می خواهید املتتان بوی بدی ندهد، می توانید فلفل دلمه ای، سیر و جعفری خرد شده را جداگانه یا همه با هم تفت دهید و پس از تفت دادن و آبکش شدن آب گوجه فرنگی، آن را اضافه کنید. .

برای اینکه املت بوی بد نگیرد، تخم مرغ ها را هم زده و اضافه کنید.

در حین پخت املت درب تابه را باز بگذارید و مطمئن شوید که تخم مرغ ها به مقدار مناسب پخته شده اند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=240988

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.