افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 16 May , 2024
2

عشق یعنی محبت شدید قلبی / چه نوع رابطه عاطفی باید باشد؟ یعنی سالم است؟ ویژگی های یک رابطه پایدار

  • کد خبر : 192816
عشق یعنی محبت شدید قلبی / چه نوع رابطه عاطفی باید باشد؟  یعنی سالم است؟  ویژگی های یک رابطه پایدار

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: به شایانوز- با توجه به اینکه در سال های اخیر اینستاگرام حضور خود را نشان داده و از مردم تنوع طلب کرده است، حفظ روابط سخت شده است. امانت ها اندکی خدشه دار شده و بر تعداد دلسوختگان افزوده می شود. اما به نظر شما یک رابطه […]

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:


به

شایانوز- با توجه به اینکه در سال های اخیر اینستاگرام حضور خود را نشان داده و از مردم تنوع طلب کرده است، حفظ روابط سخت شده است. امانت ها اندکی خدشه دار شده و بر تعداد دلسوختگان افزوده می شود.

اما به نظر شما یک رابطه عاطفی سالم چیست؟ تعریف شما از رابطه سالم چیست؟ به نظر شما رابطه بدون تفاوت سالم است؟ یا شاید رابطه با عشق و عاطفه سالم است؟ دوست عزیز به نظر شما رابطه بدون چالش و مشاجره ناسالم است؟ آیا یک رابطه سالم را تجربه کرده اید؟ یا نه!

واقعیت این است که در هیچ رابطه ای در دنیا، چه عاطفی و چه اجتماعی، بحثی نمی تواند وجود داشته باشد. مردم چیزهای مختلفی را دوست دارند و جایی برای یکسان بودن نظرات آنها از 0 تا 100 وجود ندارد. هر کسی ماشین، رنگ، مدل، ساعت مورد علاقه خود و حتی زمان مشخصی برای بیدار شدن دارد، و این چیزی است که باعث می شود مردم موافق نباشند. ، اما این تفاوت ها دلیلی برای روابط ناسالم نیست.

اما واقعاً چه چیزی نشان می دهد که شما در یک رابطه ناسالم هستید؟

مراقبت کردن چگونه است؟

مطمئناً در رابطه ای که مورد توجه و مهم بودن طرف مقابل هستید، احساس خوبی خواهید داشت. اگر آن فرد شما را در اولویت های زندگی خود قرار نمی دهد و به شما اهمیت نمی دهد، مطمئن باشید جایی در این رابطه مشکلی وجود دارد!

چقدر با شما صادق است؟

این را بدانید، چه در مورد خود یا طرف مقابل، در رابطه ای که هر دو طرف صادق نباشند، سلامتی وجود ندارد! اگر به فکر پنهان کردن و دروغ گفتن به شریک عاطفی خود باشید، به او نیز شک خواهید کرد. چنین رابطه ای نه تنها ناسالم است، بلکه مضر است.

اعتماد به نفس کامل!

در واقع اساس یک رابطه سالم بر اعتماد استوار است. اگر به یکدیگر اعتماد ندارید، همیشه می خواهید همدیگر را کنترل کنید. شک روحت را خواهد خورد. در هر صورت یکی از مهم ترین عوامل یک رابطه خوب، سالم و پاک، اعتماد متقابل است. اگر فردی شکاک نیستید اما شریک عاشقانه تان شرایط اعتماد را برای شما فراهم نمی کند، بحثی در مورد این رابطه وجود ندارد زیرا سلامت رابطه شما آسیب دیده است!

matnegar_negarkhaneh_1189

چگونه بر چالش ها غلبه می کنید؟

همانطور که در بالا ذکر شد، در هر رابطه ای ممکن است ناراحتی، ناراحتی یا مشکلات مختلفی وجود داشته باشد، اما مهم این است که چگونه بر آنها غلبه کنیم. اگر رابطه شما مدلی است که در آن یک نفر همیشه باید کوتاه بیاید تا به مشاجره پایان دهد، حقیقت این است که این رابطه مشکل ساز است. اگر هر دو طرف برای رابطه خود ارزش قائل باشند، برای بهبود آن و حل اختلافات و چالش ها با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

گوش فعال

در یک رابطه قرار است به حرف های یکدیگر گوش دهید و به حرف های هم اهمیت دهید. اگر با شریک عاشقانه‌تان صحبت می‌کنید، اما او گوش خوبی برای حرف‌های شما ندارد و بهتر است بگویید گوش نمی‌دهد، حواسش در هزار و یک جا به جز شماست، شما هم در حال صحبت کردن هستید. یک راه غیر رادیویی، پس احتمالاً رابطه بسیار سالم و پایدار باشد. در یک رابطه سالم، وقتی یک نفر صحبت می کند، طرف مقابل با تمام وجود به صحبت های گوینده گوش می دهد. باید بدانید آنچه می گویید برای شریک زندگی تان ارزشمند است و آیا برای شما زمان می برد؟ یا نه

عکس-فانتزی-از-دوست پسر-45

بی احترامی با اخلاص فرق دارد.

احترام گذاشتن و حفظ حرمت در یک رابطه بسیار مهم است. گاهی اوقات افراد زیادی وجود دارند که صمیمیت و صمیمیت را با بی احترامی اشتباه می گیرند، در حالی که شما می توانید با وجود اینکه بسیار نزدیک به طرف مقابل هستید، احترام کامل را برای یکدیگر حفظ کنید. این وظیفه هر فرد در رابطه است. بی احترامی می تواند منجر به تحقیر شود و به تدریج عزت نفس فرد را پایین بیاورد و رابطه را از سلامت دور کند.

حمایت و همدلی

باید مطمئن باشید که در رابطه ای که دارید از حمایت مطمئنی برخوردار هستید تا زمانی که مشکلی برای شما پیش می آید روش حساب کنید و با قضاوت و سرزنش فرد مواجه نشوید. به این ترتیب می توانید با آرامش از آن موقعیت خارج شوید و مشکل حل می شود و در واقع این همدلی به هیچ وجه به روح شما آسیبی نمی رساند، از شما محافظت می کند.

تحت عنوان



لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=192816

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.