افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 16 May , 2024
0

عدم رسیدگی جدی به قاچاق کالا منجر به تضعیف قدرت دولت می شود.

  • کد خبر : 110605
عدم رسیدگی جدی به قاچاق کالا منجر به تضعیف قدرت دولت می شود.

کد خبر: ۵۱۶۰۷۱ ۱۴۰۲/۰۸/۰۲ ۲۲:۱۴:۰۱ رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز: رئیس جمهور عدم برخورد جدی با قاچاق کالا را تضعیف حاکمیت دانست و گفت: نتایج هماهنگی ها، نظارت ها و اقدامات اتخاذ شده در مبارزه با قاچاق کالا و ارز توسط این ستاد و سایر نهادهای ذیربط باید به صورت عینی در […]

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز:

رئیس جمهور عدم برخورد جدی با قاچاق کالا را تضعیف حاکمیت دانست و گفت: نتایج هماهنگی ها، نظارت ها و اقدامات اتخاذ شده در مبارزه با قاچاق کالا و ارز توسط این ستاد و سایر نهادهای ذیربط باید به صورت عینی در جامعه نمایان شود.


به گزارش خبرگزاری موج، جلسه ستاد مبارزه با کالاهای قاچاق و این مبادله امروز سه شنبه به ریاست سید ابراهیم رئیسی برگزار شد.

رئیس جمهور در این دیدار، قاچاق کالا را خنجر بدن مولد عنوان کرد و درباره لزوم مبارزه با قاچاق کالا گفت: محور اقتصاد مقاومتی تولید است و همه باید با قاچاق تلاش و مبارزه کنند. کالاها. کالاها در جهت رونق که مستلزم ایجاد شغل و رونق اقتصادی است، آن را وظیفه خود می دانند.

وی با تاکید بر لزوم شناسایی و مبارزه با قاچاق سازمان یافته و قاچاقچیان عمده، تمامی دستگاه ها به ویژه دستگاه های اطلاعاتی و فراجا را باید به این وظیفه مهم عمل کنند و گفت: مبارزه با قاچاق کالا باید به گونه ای انجام شود که مردم شاهد حضور کالاهای قاچاق در بازار نیستند.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به اینکه طرح ساماندهی محصولات غواصی و قایق‌رانی پس از تصویب در مجلس شورای اسلامی در مرحله تصویب شورای نگهبان است، ضمن توصیه به مسئولان برای تعیین ضوابط تشکیلاتی، تعامل با ملوانان را توصیه کرد. . واردات اقلام غواصی و دریایی و اطلاع رسانی، مورد تاکید ملوانان بوده و وزارت صنعت، معدن و تجارت را موظف به تعیین کالاهای مجاز در این زمینه، تعیین تعرفه و اطلاع رسانی به ملوانان کرد.

رئیسی عدم برخورد جدی با قاچاق کالا را تضعیف حاکمیت دانست و تاکید کرد: نتایج هماهنگی ها، نظارت ها و اقدامات اتخاذ شده در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز توسط این ستاد و سایر نهادهای مرتبط باید به صورت عینی در جامعه نمایان شود.

در این جلسه که با حضور وزرا و مدیران مرتبط با موضوع مبارزه با قاچاق کالا و ارز برگزار شد، 5 مصوبه از جمله «سازوکار ارزش گذاری کالاهای موضوع قانون مبارزه با قاچاق کالا» به تصویب رسید. کالا و ارز، توقیف وسایل نقلیه عمومی حمل و نقل مسافر در جرائم و تخلفات تبصره 6 ماده 2 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، تعیین ارزش کالاهای ممنوعه، دستورالعمل رژیم مصادیق قاچاق کالا و ارز» و اعضا «برنامه های اجرایی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال 1402 شامل 114 راهکار، 59 اقدام اساسی و 178 برنامه اجرایی» را تصویب کردند.

آیا این خبر برای شما مفید بود؟


لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=110605

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.