افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 16 May , 2024
1

عدس را به مواد آشپزی خود اضافه کنید و غذاهای خوشمزه بپزید!

  • کد خبر : 163563
عدس را به مواد آشپزی خود اضافه کنید و غذاهای خوشمزه بپزید!

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: به شایانوز- اگر در خانه مسئولیت پخت غذا را بر عهده دارید، مواقعی پیش می آید که واقعاً نمی دانید چه بپزید، اما ناامید نشوید! آشپزخانه دنیایی بینهایت دارد که اگر کمی خلاق باشید، هرگز با این سوال مواجه نمی شوید که چه بپزم؟ شما رو به […]

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:


به

شایانوز- اگر در خانه مسئولیت پخت غذا را بر عهده دارید، مواقعی پیش می آید که واقعاً نمی دانید چه بپزید، اما ناامید نشوید! آشپزخانه دنیایی بینهایت دارد که اگر کمی خلاق باشید، هرگز با این سوال مواجه نمی شوید که چه بپزم؟ شما رو به رو نخواهید شد در این مقاله با من همراه باشید تا گوشه ای از این دنیای بیکران را توضیح دهم.

دال عدس، غذایی با خواص فوق العاده!

عدس که به آن عدس قرمز نیز می گویند یکی از انواع حبوباتی است که خواص منحصر به فردی دارد اما خواص آن ناشناخته است و بسیاری از افراد از آن در آشپزی استفاده نمی کنند.

جالب است بدانید که این دانه های کوچک پرتقال حاوی انرژی زیادی هستند و دو فنجان عدس 70 کیلو کالری انرژی در بدن تولید می کند. علاوه بر این، عدس دارای مقدار زیادی پروتئین معادل پروتئین گوشت گاو است. بنابراین این غذا جایگزین مناسبی برای گوشت محسوب می شود و برای گیاهخواران بسیار مفید است.

دال عدس

نکته جالب بعدی در مورد عدس این است که این غذا فیبر زیادی دارد و مصرف آن بعد از غذا از بالا رفتن قند خون جلوگیری می کند. بنابراین افراد دیابتی نیز می توانند از خواص بی نظیر عدس قرمز بهره مند شوند. جدا از این ها، دال عدس خواص بسیار دیگری نیز دارد که در حوصله این مقاله نیست و مطمئن باشید استفاده از آن قطعا برای شما مفید خواهد بود.

حالا با عدس چی بپزیم؟

شاید ندانید، اما این دون های خوشمزه در جنوب ایران بسیار پرطرفدار هستند و جنوبی ها با آنها غذاهای متنوعی می پزند. معروف ترین غذایی که جنوبی ها با این آجیل می پزند آش عدس بوشهریه است. برای تهیه این غذای خوشمزه به عدس، سیب زمینی، پیاز، سیر، تمبرانی، پاستا، نمک، فلفل و روغن نیاز دارید.

پخت و پز

ترکیب این مواد اولیه نتیجه خوشمزه ای دارد که هم با نان و هم با برنج می توانید از آن لذت ببرید. اگر به غذاهای تند علاقه دارید بهتر است آن را کمی تند بپزید و از خوردن آن لذت ببرید.

نسخه هندی مشابهی از این غذا وجود دارد که بسیار تندتر است و ادویه بیشتری دارد. هندی ها این غذا را با زنجبیل تازه، فلفل سبز داغ می پزند و از آرد ذرت و پودر دانه گشنیز نیز استفاده می کنند.

سوپ عدس، یک غذای فوق العاده برای زمستان

عدس دال خیلی زود پخته و نرم می شود و همین ویژگی باعث می شود لعاب خوبی به غذا بدهد. اگر این غذا را با پیاز داغ، هویج، سیب زمینی، برنج متوسط، ادویه و خامه ترکیب کنید و در نهایت با گوشت کوب برقی چرخ کنید، سوپی با بافت و طعم عالی به دست خواهید آورد.

دالادا9

خورش عدس دال و طعمی که فراموش نمی کنید!

تا اینجا با غذاهای عدسی که همگی گیاهی هستند آشنا شده اید و با غذاهای گیاهی آشنا شده اید اما باید هوای یک گوشتخوار را هم داشته باشید. خورش عدس که هم با فیله مرغ و هم با گوشت بره درست می شود، یک غذای بسیار خوشمزه با برنج است.

دالادا7

سیب زمینی سرخ شده به همراه این خورش طعم آن را کامل می کند و یک غذای بی نظیر و بی نظیر را برای شما درست می کند. کوفته و کوکوی عدس از دیگر غذاهایی هستند که می توانید از این پس در برنامه غذایی خود قرار دهید و از خوردن آنها لذت ببرید. همین امروز شروع کنید و دال آدس را به لیست خرید خود اضافه کنید!

حالا اگر این مطلب را دوست داشتید، بقیه مطالب آشپزی را اینجا بخوانید تا همیشه دستتان در انتخاب غذا مشغول باشد.



لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=163563

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.