افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 16 May , 2024
0

عجیب ترین بز دنیا با ویژگی شگفت انگیز / عکس

  • کد خبر : 115688
عجیب ترین بز دنیا با ویژگی شگفت انگیز / عکس

به گزارش خبرآنلاین، یکی از اولین چیزهایی که همه ما در مورد حیوانات می آموزیم، تفاوت بین داشتن قلب گرم و سرد است. از آنجایی که خزندگان خونسرد هستند، برای گرم شدن باید در معرض نور خورشید قرار گیرند. اما پستانداران، از جمله آنهایی که در دریا زندگی می کنند، باید به طور منظم غذا […]

به گزارش خبرآنلاین، یکی از اولین چیزهایی که همه ما در مورد حیوانات می آموزیم، تفاوت بین داشتن قلب گرم و سرد است. از آنجایی که خزندگان خونسرد هستند، برای گرم شدن باید در معرض نور خورشید قرار گیرند. اما پستانداران، از جمله آنهایی که در دریا زندگی می کنند، باید به طور منظم غذا بخورند تا انرژی لازم برای حفظ دمای داخلی بدن ثابت را به دست آورند.

گونه منقرض شده بز به نام Myotragus balearicus روزی روزگاری سرزمینی وجود داشت که جزایر بالئاریک اسپانیا را به قاره اروپا متصل می کرد. این بز در این سرزمین ماند و زمانی که جزایر بالئاریک توسط دریا احاطه شد، این بز اجدادی در جزیره مایورکا کنونی پیدا شد.

تغییرات ظاهری این نوع بز.

این نوع بز با قد 45 سانتی متر برای زنده ماندن دچار یک سری تغییرات مورفولوژیکی شد که منجر به کوتاه شدن اندام، اندازه مغز و اندام های حسی آن شد. این بزها همچنین اولین حیواناتی هستند که با ساختار استخوانی مشابه ساختار استخوان خزندگان کشف شدند.

خزندگان بسیار کند رشد می کنند و حتی با در نظر گرفتن در دسترس بودن منابع می توانند رشد خود را کنترل کرده یا به طور کامل متوقف کنند. کاهش یا توقف دوره ای سرعت رشد، علائم آشکاری در استخوان های این گونه از حیوانات به جا می گذارد.

با بررسی بافت شناسی استخوان گونه های بز منقرض شده، محققان به این نتیجه رسیدند که این بافت ها قبلا فقط در خزندگان گرمادوست یافت می شد. اعضای تیم تحقیقاتی استخوان‌های این نوع بز را با استخوان‌های تمساح مقایسه کردند و شباهت‌های شگفت‌انگیزی از جمله توانایی انعطاف‌پذیری و کنترل سرعت رشد استخوان و کند کردن آن یا حتی توقف آن را یافتند. در عین حال این نوع بز خیلی دیر یعنی در سن 12 سالگی به بلوغ رسید. جالب است بدانید که طبق دستورالعمل های دامپزشکی MSD، یک گونه بز معمولی قبل از نه ماهگی به بلوغ و بارداری جنسی می رسد.

در مورد این موجود متفاوت در «تنها پستاندار خونسرد جهان» بیشتر بخوانید.

۵۸۵۸

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=115688

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.