افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 16 May , 2024
0

ظروفی که نباید در ماشین ظرفشویی شسته شوند / خانم زحمت بکشید این ظروف را با دست بشویید

  • کد خبر : 245153
ظروفی که نباید در ماشین ظرفشویی شسته شوند / خانم زحمت بکشید این ظروف را با دست بشویید

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: به شایانانیوز- این روزها در هر خانه ای که می رویم، فردی را می بینیم که ماشین ظرفشویی دارد و خیلی راحت و سریع ظرف ها را می شست، بدون اینکه خانم خانه در مواقع عادی یا مخصوصاً در مهمانی ها به ظرف ها دست بزند! البته […]

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:


به

شایانانیوز- این روزها در هر خانه ای که می رویم، فردی را می بینیم که ماشین ظرفشویی دارد و خیلی راحت و سریع ظرف ها را می شست، بدون اینکه خانم خانه در مواقع عادی یا مخصوصاً در مهمانی ها به ظرف ها دست بزند! البته پیشرفت علم برای این زمان هاست! اگر قرار است ماشین ظرفشویی ساخته شده باشد و ما فرصت خرید آن را داشته باشیم، اما آن را نخریم و بگذاریم با آمدن مهمان، کوهی از ظرف های کثیف روی هم انباشته شود، خب این اصلا درست نیست. ! در واقع ماشین ظرفشویی این قابلیت را دارد که بسیاری از وسایل دیگر مانند اسباب بازی ها و چراغ ها و همچنین ظروف و قابلمه و ماهیتابه ها را بشویید و مانند روز اول تمیز به دست شما برساند.

اما از طرفی با این وجود ماشین ظرفشویی هم حساسیت های خاص خودش را دارد و اگر مجبور باشیم تا جایی که می توانیم دستمان را در آن بگذاریم و دکمه پاور را فشار دهیم، نمی توانیم! احتمالا بعد از مدتی با خرابی آن مواجه می شویم و اینجاست که نمی دانیم ماشینمان کجا و چگونه خراب شده است. در اینجا باید بگوییم که باید ماشین ظرفشویی را با حواس جمعی تری دوست داشته باشیم و از آن مراقبت کنیم تا از آسیب های احتمالی جلوگیری کنیم. برخی از اقلام هستند که نباید آنها را در ماشین ظرفشویی قرار داد یا آنها را شست، زیرا به ماشین یا خود آسیب می رساند.

ظروف اکریلیک و پلاستیکی؛ ظروف را به هیچ وجه قرار ندهید!

ماشین ظرفشویی اتوماتیک وسیله ای کاربردی و کارآمد در آشپزخانه محسوب می شود. با این دستگاه هوشمند می توانید انواع ظروف را به روشی بسیار ساده و ایمن بشویید. این دستگاه توانایی شستشوی گسترده تری از وسایلی مانند قابلمه و تابه را نسبت به سایر دستگاه ها دارد و یا در هنگام قرار دادن وسایلی مانند اسباب بازی و وسایل براق آن را تمیز و براق به دست شما می رساند! اما از طرفی این لوازم به هیچ وجه نباید داخل خودرو قرار گیرند و باید در چیدمان آنها دقت زیادی کرد. از طرفی از قرار دادن ظروف اکریلیک و پلاستیکی داخل این دستگاه خودداری کنید.

ظروفی که نباید در ماشین ظرفشویی شسته شوند

چاقو و ابزار برش.

چاقو یا هر ابزار تیز را نباید در ماشین ظرفشویی شست. زیرا مواد شوینده موجود در ماشین ظرفشویی باعث خراشیدگی لبه چاقو و کاهش طول عمر آن می شود. علاوه بر این، گرمای ناشی از خشک کردن و شستن چرخ ها باعث ترک خوردن یا شل شدن دسته چاقو می شود. برای حفظ تیزی و عمر چاقوها، حتما چاقو و چنگال ها را با دست بشویید و با آب گرم و صابون بشویید و در نهایت با حوله یا پارچه میکروفایبر خشک کنید. اگر خیلی داغ است، آن را در ماشین ظرفشویی بگذارید، حداقل چاقوها را در فاصله مناسب قرار دهید تا احتمال تماس آنها کاهش یابد.

ظروفی که نباید در ماشین ظرفشویی شسته شوند

ظروفی مانند چدن، استیل و تفلون.

مراقبت از ظروف تفلون نیز نیاز به توجه بیشتری دارد. قبلاً می دانید که ظروف تفلون چسبناک نیستند، اگرچه برخی مواد می توانند باعث چسبندگی آنها شوند. برای تمیز کردن ظروف تفلون بدون آسیب رساندن به آنها می توانید از یک مایع ظرفشویی ملایم و یک اسفنج نرم استفاده کنید. از طرفی برای جلوگیری از خراشیدن این ظروف بهتر است از قاشق چوبی استفاده کنید. توصیه می کنیم این بشقاب را با دست بشویید نه در ماشین ظرفشویی.

در نهایت، برای نگهداری و نگهداری بهتر از ظروف اکریلیک و پلاستیکی، بهتر است این اقلام را با دست بشویید. زیرا ماشین ظرفشویی می تواند شکل آنها را تغییر دهد و از این طریق به آنها آسیب برساند. همچنین در صورت استفاده از ماشین ظرفشویی، در صورت استفاده از دمای آب و برنامه شستشوی صحیح، ممکن است ظروف شما تغییر رنگ ندهند و به درستی تمیز نشوند.

ظروفی که نباید در ماشین ظرفشویی شسته شوند



لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=245153

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.