افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 19 May , 2024
1

طرز تهیه شیرینی زبان با خمیر 100 لایه خانگی / شیرینی ماندگار عید نوروز

  • کد خبر : 233661
طرز تهیه شیرینی زبان با خمیر 100 لایه خانگی / شیرینی ماندگار عید نوروز

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: به شایانوز- شیرینی پزی یکی از هنرهای رایج در بین بسیاری از مردم است. بسیاری از مردان و زنان نانوایان حرفه ای هستند. با نزدیک شدن به عید نوروز، این کار رونق بیشتری پیدا می کند و بسیاری از زنان خانه، حصیر پخت را پهن می کنند. […]

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:


به

شایانوز- شیرینی پزی یکی از هنرهای رایج در بین بسیاری از مردم است. بسیاری از مردان و زنان نانوایان حرفه ای هستند. با نزدیک شدن به عید نوروز، این کار رونق بیشتری پیدا می کند و بسیاری از زنان خانه، حصیر پخت را پهن می کنند. شیرینی های خشک زیادی را می توانید در منزل تهیه کنید، شیرینی های خوشمزه ای که ماندگاری بالایی دارند و مناسب عید نوروز هستند. شیرینی هایی مانند شیرینی پاپیون، شیرینی کشمشی، شیرینی اتریشی و …. در این مطلب یکی دیگر از شیرینی های معروف و محبوب به نام شیرین جاگا را به شما نشان می دهیم که با خمیر هزار لایه خانگی تهیه می شود. تا آخر با ما همراه باشید…

مواد لازم برای تهیه شیرینی زبان.

آرد شیرینی سفید 300 گرم

کره 150 گرم

تخم مرغ

یک قاشق غذاخوری روغن مایع

نصف قاشق چایخوری آب لیمو

نصف قاشق چایخوری وانیل

یک قاشق چایخوری نمک

یک فنجان آب سرد

shirini-zaban2

طرز تهیه شیرینی زبان.

مرحله اول

برای شروع، تخم‌مرغ‌ها، جوهر لیمو، روغن مایع، آب و نمک را در ظرفی مخلوط کرده و هم بزنید.

مرحله دوم

آرد و وانیل را دو سه بار الک کرده و در یک کاسه بزرگ بریزید و وسط آن را گود کنید. سپس مخلوط تخم مرغ را به آرد اضافه کنید و با دست هم بزنید تا خمیر نرمی به دست آید. خمیر را یک ساعت استراحت دهید تا حجم آن زیاد شود.

سطح سوم

پس از استراحت خمیر، روی سطح میز کمی آرد پاشیده و دوباره خمیر را ورز دهید تا یکدست و نرم شود. سپس خمیر را پهن کنید تا مربع شکل و ضخامت دو میلی متر شود.

shirini-zaban3

مرحله چهارم

کره را از یخچال خارج کنید و بین کاغذ روغنی و وردنه پهن کنید. سپس کره را در وسط خمیر باز شده قرار دهید و خمیر را از چهار طرف روی کره برگردانید. سپس با وردنه به آرامی خمیر را بکوبید تا کره وسط خمیر کاملا صاف شود.

مرحله پنجم

دوباره خمیر را به قطر دو میلی متر باز کرده و سپس آن را در شش لایه تا کنید. خمیر تا شده را به مدت 20 دقیقه در یخچال قرار دهید تا کمی سفت شود سپس دوباره آن را پهن کنید تا ضخامت آن دو میلی متر شود.

shirini-zaban5

مرحله ششم

خمیر را شش لایه تا کنید و دوباره به مدت 20 دقیقه در یخچال قرار دهید سپس خمیر را باز کرده و آن را به شش لایه بریزید. این کار را 6 بار تکرار کنید.

مرحله هفتم

مخلوطی از عسل، آب گرم و زعفران غلیظ درست کنید و کنار بگذارید. فر را روی 200 درجه سانتیگراد روشن کنید و بگذارید گرم شود.

shirini-zaban6

مرحله هشتم

خمیر را به ضخامت یک سانتی متر باز کنید و شیرینی ها را با کاتر آماده کنید و در سینی فر قرار دهید. مخلوط عسل و زعفران را روی شیرینی ها بمالید و یک برش دو سانتی متری روی شیرینی بزنید.

مرحله نهم

سینی را حدود 20 دقیقه در فر قرار دهید. وقتی خمیر پف کرد می توانید دما را تا 180 درجه سانتیگراد کاهش دهید. بعد از این مدت دسر آماده است و می توانید از مخلوط عسل و کمی گلاب بمالید و روی آن را با پودر پسته، پودر نارگیل یا کنجد تزئین کنید.



لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=233661

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.