افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 16 May , 2024
5

طبقه بندی ارزهای دیجیتال و تفاوت آنها – اسمارتک نیوز

  • کد خبر : 147102
طبقه بندی ارزهای دیجیتال و تفاوت آنها – اسمارتک نیوز

بازار ارزهای دیجیتال یکی از بازارهای نوظهور مالی در جهان است که در دهه اخیر رشد چشمگیری داشته است و هر روز شاهد ورود افراد زیادی به این حوزه هستیم. امروزه افراد زیادی مشغول یادگیری مفاهیم این بازار هستند تا بتوانند وارد این عرصه شده و در آن فعالیت کنند. آموزش ارز دیجیتال. آنها قصد […]

بازار ارزهای دیجیتال یکی از بازارهای نوظهور مالی در جهان است که در دهه اخیر رشد چشمگیری داشته است و هر روز شاهد ورود افراد زیادی به این حوزه هستیم. امروزه افراد زیادی مشغول یادگیری مفاهیم این بازار هستند تا بتوانند وارد این عرصه شده و در آن فعالیت کنند. آموزش ارز دیجیتال. آنها قصد دارند با آگاهی کامل وارد بازار ارزهای دیجیتال شوند تا متحمل ضرر و زیان زیادی نشوند. یکی از مفاهیم اصلی در بحث آموزش ارزهای دیجیتال طبقه بندی آن است که داشتن اطلاعات و دانش در مورد آن برای هر فرد فعال در بازار ارز دیجیتال ضروری است.

ارزهای دیجیتال دسته بندی های مختلفی دارند مثلا در اکثر مقالات آموزشی ارزهای دیجیتال به دو دسته توکن و سکه تقسیم می شوند که کاملا صحیح است اما در این مقاله قصد داریم طبقه بندی پروژه ها و کاربرد آنها را توضیح دهیم.

ارز دیجیتال پولی

یکی از دسته بندی ارزهای رمزنگاری شده، دسته پرداخت است. به طور معمول، این دسته مربوط به ارزهای رمزنگاری شده است که برای پرداخت های دیجیتال استفاده می شود و استفاده اصلی آنها است. بیت کوین یکی از اصلی ترین ارزهای رمزنگاری شده در این دسته است. ارزهای پرداخت دیجیتال را می توان رقبای اصلی ارزهای فیات، یعنی دلار، یورو، پوند و غیره دانست. زیرا بسیاری بر این باورند که ارزهای دیجیتال بخش بزرگی از پرداخت های مالی را در سال های آینده به عهده خواهند گرفت. ارزهای رمزپایه زیادی در این دسته وجود دارد که معروف ترین آنها بیت کوین، تتر، ریپل، استلار و غیره است.

ارز دیجیتال زیرساخت

این ارزهای دیجیتال برای استفاده در شبکه بلاک چین خود طراحی شده اند و برای پرداخت هزینه در سیستم استفاده می شوند. به عنوان مثال اتریوم وان ارز دیجیتال زیرساخت است. یعنی هر برنامه یا پروژه ای که به صورت غیرمتمرکز در شبکه بلاک چین اتریوم اجرا شود از ارز دیجیتال اتریوم برای پرداخت هزینه ها و انجام وظایف پرداخت استفاده می کند. از رمزارزهای معروف این دسته می توان به Tron، IAS، Algorand و … اشاره کرد.

image_2021-10-29_215931 طبقه بندی ارزهای دیجیتال و تفاوت بین آنها

خدمات ارز دیجیتال

ارزهای رمزپایه مبتنی بر خدمات در واقع به کاربران خود اجازه می دهند تا با استفاده از فناوری شبکه بلاک چین، مشکلات دنیای واقعی را حل کنند. این دسته از ارزهای دیجیتال ابزارهای لازم را برای مدیریت داده های شخصی و شرکتی در بستر بلاک چین در اختیار کاربران خود قرار می دهند که از معروف ترین آنها می توان به DentaCoin، Chainlink، FileCoin، CIACoin و … اشاره کرد.

ارز دیجیتال سرگرمی

این ارزها عمدتاً برای بازی های رایانه ای استفاده می شوند که برای پاداش دادن به کاربران و خرید و فروش آیتم های درون بازی استفاده می شوند. مثلا ارز رمزنگاری شده Oxy مربوط به بازی Oxy Infinity می باشد که با انجام فعالیت های درون بازی می توانید درآمد کسب کنید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=147102

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.