افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 16 May , 2024
0

شرکت ملی نفت برای توسعه میادین گازی قرارداد همکاری امضا می کند

  • کد خبر : 247128
شرکت ملی نفت برای توسعه میادین گازی قرارداد همکاری امضا می کند

به گزارش بازار، مراسم امضای طرح‌های توسعه میدان گازی کشور با شرکت‌های هلدینگ، پتروشیمی و شرکت‌های اکتشاف و تولید صبح روز سه‌شنبه (21 اردیبهشت) با حضور جواد اوجی وزیر نفت و محسن خجستمهر، سرلشکر برگزار می‌شود. مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران. شرکت ملی نفت ایران در دولت سیزدهم اقدامات گسترده ای را با هدف تثبیت […]

به گزارش بازار، مراسم امضای طرح‌های توسعه میدان گازی کشور با شرکت‌های هلدینگ، پتروشیمی و شرکت‌های اکتشاف و تولید صبح روز سه‌شنبه (21 اردیبهشت) با حضور جواد اوجی وزیر نفت و محسن خجستمهر، سرلشکر برگزار می‌شود. مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران.

شرکت ملی نفت ایران در دولت سیزدهم اقدامات گسترده ای را با هدف تثبیت عرضه و رفع عدم تعادل گازی کشور و تامین مواد اولیه صنایع پتروشیمی برنامه ریزی و اجرا کرده است. در این راستا امکان امضای قرارداد و اجرای طرح های توسعه فاز یازدهم میدان مشترک پارس جنوبی، توسعه گام اول میدان گازی کیش، پروژه های جمع آوری گاز، طرح ضربتی توسعه میدان گازی کیش وجود دارد. میادین گازی شرکت نفت مناطق مرکزی و غیره. فوق الذکر.

برای دستیابی به این اهداف و توسعه میادین گازی کشور با استفاده از توانمندی ها و امکانات شرکت های ایرانی، شرکت ملی نفت ایران مذاکرات متعددی را با هلدینگ های ایرانی، شرکت های پتروشیمی و شرکت های اکتشاف و تولید ایرانی انجام داده است. در نتیجه این اقدامات، تفاهم نامه های مطالعاتی برای توسعه 16 میدان گازی جنوب، جنوب غرب کشور و خلیج فارس با حجم سرمایه گذاری تخمینی 6 میلیارد و 400 میلیون دلار و با هدف تولید حدود 128 میلیون به دست آمد. مترمکعب گاز در روز با شرکت های هلدینگ و پتروشیمی و شرکت های اکتشاف و تولید ایرانی امضا می شود.

پیش بینی می شود با تکمیل مطالعات تفاهم نامه های مذکور و امضای و اجرای همه جانبه قراردادهای پروژه های مذکور، ضمن افزایش تولید گاز کشور و رفع تعارض، 25 هزار فرصت برای اشتغالزایی مستقیم و مهیا شود اشتغال غیر مستقیم به ویژه در استان ها و شهرهایی که پروژه ها در آنها اجرا می شود.

بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، یک درصد از حجم سرمایه گذاری مذکور برای ایفای مسئولیت اجتماعی شرکت ملی نفت ایران به ویژه در مناطق نفت خیز استفاده می شود.

در این پروژه ها برای اولین بار هلدینگ ها و شرکت های پتروشیمی به مطالعه و توسعه میادین گازی بالادست کشور جهت تامین غذای پایدار مورد نیاز مجتمع ها می پردازند که گامی موثر برای تامین مطمئن و پایدار مواد غذایی این صنایع، بهره برداری از سرمایه انباشته شده در این مجتمع ها، استفاده حداکثری از ظرفیت ها و سرمایه گذاری های انجام شده در صنایع پتروشیمی، ایجاد ثروت برای کشور است.

بر اساس این گزارش، تفاهم‌نامه توسعه میدان‌های گازی زیره و خارتنگ و سازه اکتشافی درنگ، توسعه میدان‌های گازی سفید زاخور، سفید باغون و حلگان میادین خامی زیلایی و کارون و جمع آوری گازهای مرتبط با مسجد سلیمان، توسعه پمپ بنزین عسلویه غرب و پمپ بنزین کنگان، توسعه میادین خامی شهیدان، زیلایی و کارون، توسعه میلاتون. میادین رودک، بینک و رگ سفید و توسعه میادین گازی اهواز و مارون خامی با حضور وزیر نفت به امضای مدیر کل شرکت ملی نفت ایران و مدیران ارشد نفت رسید صنعت.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=247128

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.