افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 17 May , 2024
1

سوزاندن زباله در اطراف پایتخت کاهش می یابد

  • کد خبر : 244202
سوزاندن زباله در اطراف پایتخت کاهش می یابد

به گزارش گروه اجتماعی زندگیعلیرضا مزینانی روز شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته زمین پاک (3 تا 9 اردیبهشت ماه) افزود: موضوع زباله سوزی به طور جدی در حال رسیدگی است و برای این منظور در حال نظارت مستمر بر این موضوع هستیم. از سوی استانداری تهران، به طوری که در نیمه دوم سال […]

به گزارش گروه اجتماعی زندگیعلیرضا مزینانی روز شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته زمین پاک (3 تا 9 اردیبهشت ماه) افزود: موضوع زباله سوزی به طور جدی در حال رسیدگی است و برای این منظور در حال نظارت مستمر بر این موضوع هستیم. از سوی استانداری تهران، به طوری که در نیمه دوم سال سوزاندن زباله به حداقل ممکن کاهش یابد. نزول کردن.

در تهران روزانه بین 5 تا 6 هزار تن زباله معمولی تولید می شود که مهم ترین قسمت آن را مافیا تشکیل می دهند. پلاستیکی است؛ در واقع 10 درصد از این زباله ها پلاستیک است که باعث تخریب محیط زیست می شود.

مدیرکل محیط زیست استان تهران تاکید کرد: گردشگران تهرانی بر این معضل تاثیر می گذارند; بنابراین با جداسازی از منبع می توان این فرآیند را تا حد زیادی کاهش داد.

مزینانی گفت: در این زمینه مشکل حقوقی نداریم. جابجایی ها نیز به خوبی انجام شده است، اما مشکل اصلی در این فرآیند، تفکیک زباله از مبدا است.

وی یادآور شد: البته مدیریت زباله سوز بر عهده شهرداری ها، دهیاری ها و فرمانداری ها است که باید با جدیت بیشتری به این موضوع رسیدگی کنند. سال گذشته کارگروهی برای این منظور تشکیل شد و به تمام استان ها ابلاغ شد تا این موضوع را پیگیری کنند.

مدیرکل محیط زیست استان تهران تاکید کرد: زباله در شهر تهران به یک معضل تبدیل شده است اما شهرداری گاهی به شدت و گاهی ضعیف در این زمینه دخالت می کند.

مزینانی تاکید کرد: هیچ مشکل قانونی نداریم و نمی خواهیم در اجرا شکایت کنیم. از شوراهای شهر می خواهیم ورود و خروج زباله ها را کنترل کنند. نمونه ای از این مشکل آرادکوه است که باید هر چه سریعتر رفع شود.

وی گفت: شهرداری در سال گذشته هیچ اقدام خاصی انجام نداد اما امسال متعهد شد در حوزه مدیریت پسماند نتایج بهتری نسبت به سال گذشته داشته باشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=244202

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.