افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 16 May , 2024
0

سازمان تامین اجتماعی این مجله اصلاح طلب را تعطیل کرد!

  • کد خبر : 246914
سازمان تامین اجتماعی این مجله اصلاح طلب را تعطیل کرد!

| ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ ۱۹:۰۶:۴۲ محمد قوچانی، سردبیر و ناشر این مجله نوشت: این نامه سرگشاده به سازمان تامین اجتماعی است. دو مجله دانش نو و کتاب نامه با تولید محتوای بیش از 2000 صفحه در سال، چهار سردبیر دائمی دارند و بقیه از حق چاپ برخوردارند. لیست بیمه ما کوچک است: سردبیر و دبیر تحریریه، یک […]



|

۱۴۰۳/۰۲/۱۰ ۱۹:۰۶:۴۲

محمد قوچانی، سردبیر و ناشر این مجله نوشت:

این نامه سرگشاده به سازمان تامین اجتماعی است.

دو مجله دانش نو و کتاب نامه با تولید محتوای بیش از 2000 صفحه در سال، چهار سردبیر دائمی دارند و بقیه از حق چاپ برخوردارند. لیست بیمه ما کوچک است: سردبیر و دبیر تحریریه، یک منشی گروه و یکی از مشاوران مجله از بیمه محروم هستند. ما به دلیل تشکیلات کوچکمان حتی دبیر تحریریه و مدیر مالی و اداری نداریم، چون بودجه نداریم و تا الان هم دبیر و هم مدیر بودیم. ما بخشی را پرداخت می کنیم. حق بیمه این چهار نفر و بخشی از آن توسط وزارت فرهنگ پرداخت می شود. طبق قانون خاص و عام به نشریات تا حد معینی تخفیف می دهند.

سازمان تامین اجتماعی بارها با اعزام بازرسان ما را رصد می کند تا از کذب و کذب بودن این لیست بیمه مطمئن شود! و از آنجایی که حرفه خبرنگاری را با سایر مشاغل اداری و تجاری مقایسه می کند، معتقد است که باید از هشت صبح تا چهار بعد از ظهر در دفتر باشیم.

بنابراین با یک بازرسی غافلگیرانه هنگام مصاحبه یا تهیه مقاله در خارج از مجله، مراجعه به دفتر و ندیدن همدیگر، کارگاه دانش جدید را تعطیل اعلام کرده و تخفیف جهت یابی را لغو می کند.

مثلا امروز داشتیم با دکتر ظریف صحبت می کردیم که افراد فضولی وارد شدند و همه همکارمان توضیح دادند و مجله و نوشته های ما را نشان دادند، بازرس محترم هول نکردند و کارگاه را تعطیل اعلام کردند. سوال من این است که چرا این همه؟ محتوا؟ چرا کسی حرفه ما را نمی شناسد؟ چرا فکر نمی کنید من نمی توانم کتاب هایم را به دفتر ببرم و هر روز مقاله بنویسم؟ آیا نمی توانم همه سیاستمداران و روشنفکرانی را که با آنها صحبت می کنیم به دفتر خود دعوت کنم؟ من نمی توانم با خبرنگاران برخورد اداری داشته باشم!

ما مطبوعات مستقل (خصوصی و غیردولتی) شرکت های ضعیفی هستیم. حتی چند میلیون نفر بر کار ما تأثیر می گذارند. اگر بیکار بودیم دفتر مجله اجاره نمی کردیم. چرا شب های پیجینگ که تا صبح کار می کنیم بازرس نمی فرستید؟

چرا برای دیدن نمونه کارها مجله را مرور نمی کنید؟ قطع یک تخفیف قانونی کوچک برای مطبوعات چه مشکل دولتی یا بیمه ای را حل می کند؟ کار ما مخفی نیست. مجله منتشر می شود و میزان کار هر فرد مشخص است. ما فروشگاهی نداریم که هر روز صبح پرده را بالا بیاورد. روزنامه نگاری را بشناسید…

رونویسی:

1. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

2. وزارت کار

3. سازمان تامین اجتماعی شعبه خیابان ملک

4. اتحادیه روزنامه نگاران استان تهران

@periodistasclub1

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=246914

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.