افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 16 May , 2024
0

زمان تشییع پیکر پروانه معصومی اعلام شد

  • کد خبر : 138306
زمان تشییع پیکر پروانه معصومی اعلام شد

نعیمه نظام دوست، بازیگر سینما و تلویزیون. درباره دفن جسد پروانه بی گناه وی گفت: خانم معصومی در تهران تشییع می شود اما هنوز زمان دقیق آن مشخص نیست. نظام دوست تاکید کرد: پیکر خانم معصومی هم اکنون در شمال است و طی روزهای آینده برای خاکسپاری به تهران منتقل می شود. این بازیگر درباره […]

نعیمه نظام دوست، بازیگر سینما و تلویزیون. درباره دفن جسد پروانه بی گناه وی گفت: خانم معصومی در تهران تشییع می شود اما هنوز زمان دقیق آن مشخص نیست.

نظام دوست تاکید کرد: پیکر خانم معصومی هم اکنون در شمال است و طی روزهای آینده برای خاکسپاری به تهران منتقل می شود.

این بازیگر درباره مراسمی که صبح فردا در رشت برگزار می شود، گفت: مراسم فردا که در میدان شهرداری رشت برگزار می شود به منظور تجلیل از سال ها فعالیت هنری و احترام به این بازیگر فقید برگزار می شود.

و افزود: پیکر ایشان در تهران و در آرامگاه خانوادگی خانم معصومی به خاک سپرده می شود.

نظام دوست تصریح کرد: این وصیت خانم معصومی نبوده بلکه خانواده او را در قبر خانواده اش در امامزاده ای نزدیک فرحزاد دفن می کنند.

پروانه معصومی در 20 اسفند 1323 به دنیا آمد و تحصیلات خود را در دانشکده زبان های خارجی دانشگاه ملی ایران به پایان رساند. معصومی به ایفای نقش خواهد پرداخت گل های داوودی (1363)، جهیزیه ای برای ارباب و جلال زندگی. (هر دو در سال 1366) برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن از جشنواره فیلم فجر شد.

سریال جنگل کوچک کارگردانی شده توسط بهروز افخمو در سال 66 اولین تجربه پروانه معصومی بازیگر در دنیای تلویزیون این است که در این سریال نقش جواهر را بازی کرد اما در این سریال بازی کرد. امام علی (درود بر او باد) این یک نقطه عطف در حرفه بازیگری او بود.

معکوس/ جانان/ آهنگ شرقی/ فیلم شاهزاده ایرانی/ وعده دیدار/ صاعقه مسافر/ یوسف پیامبر/ سفر به هیدالو/ مشکل/ ناصرالدین شاه بازیگر فیلم/ تماس/ سالهای خاکستری/ طوبی/ هدایا/ جهیزیه اونا برای رباب/ خارج از محدوده/ شکوه زندگی/ شناخت/ نارنگی/ چمدان/ برخورد/ ناخدا خورشید/ جست و جوی شهر/ آشیانه مهر/ تاتوره/ راه دوم/ گل های داوودی/ کلاغ از جمله آثار سینمایی مرحوم معصومی در دوران فعالیت خود است.

مرحوم معصومی نیز در این سریال حضور داشت. امام علی (ع)، مینو، یوسف پیامبر، تا صبح، جهت، باران عشق، مثل هیچکس، جوان پلیس، دریا، ملکوت و جنگل کوچک. نقش بازی کرده بود

سریال یوسف پیامبر شب با حضور این بازیگر فقید از شبکه آی فیلم پخش می شود.

پروانه معصومی تقریباً 30 سال پیش برای فرار از سختی های زندگی شهری تصمیم به مهاجرت به یکی از روستاهای استان گیلان به نام «طاهرگوراب» گرفت و تجربه خاصی از زندگی در اطراف شهر صومعه سرا و احاطه شده توسط کوه های باشکوه و پر درخت داشت. پرورش گل و گیاه و باغبانی.

این بازیگر فقید سینما و تلویزیون ظهر امروز در سن ۷۹ سالگی بر اثر پارگی روده درگذشت.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=138306

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.