افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 16 May , 2024
1

روش پیشگیری و از بین بردن شپشک برنج / دو کیلومتر ارتفاع دارند اما مانند هیولا می افتند

  • کد خبر : 228617
روش پیشگیری و از بین بردن شپشک برنج / دو کیلومتر ارتفاع دارند اما مانند هیولا می افتند

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: به شایانوز- گاهی اوقات بسیاری از حشرات بسیار بد می توانند به روح و روان ما آسیب برسانند. به عنوان مثال، سوسک ها یا حتی مورچه ها و شاید موریانه ها و شپشک ها. شاید تا به حال مجبور شده باشید با برخی از این موارد دست […]

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:


به

شایانوز- گاهی اوقات بسیاری از حشرات بسیار بد می توانند به روح و روان ما آسیب برسانند. به عنوان مثال، سوسک ها یا حتی مورچه ها و شاید موریانه ها و شپشک ها. شاید تا به حال مجبور شده باشید با برخی از این موارد دست و پنجه نرم کنید، اما بدون شک می توان گفت که یکی از بدترین آنها شپشک است، زیرا در داخل برنج که یک غذای پرمصرف است، زندگی می کند. احتمالا برای شما هم پیش آمده که کیسه ای از برنج را باز کرده باشید و با سناریوی وجود شپشک در داخل برنج مواجه شده باشید. این اتفاق بیشتر برای خانواده‌هایی که از برنج ایرانی بدون مواد نگهدارنده استفاده می‌کنند یا افرادی که زیاد برنج قهوه‌ای می‌خورند اتفاق می‌افتد. سرخرطومی در واقع حشره برنج است که به شپشک نیز معروف است.

احتمالا با دیدن این شپش های لعنتی یه سوال به ذهنتون خطور میکنه و از خودتون میپرسید که مثلا این شپش ها از کجا میاد؟ آیا برای برنج و ما مضر هستند یا خیر؟ چگونه اینگونه از شر شپش خلاص شویم؟ خب باید به شما بگوییم که اصلا نگران نباشید زیرا در این مقاله به تک تک سوالات شما پاسخ داده می شود. پس با ما همراه باشید.

شپشک برنج چیست؟

شپشک برنج همان حشره ای است که معمولاً به غلات و عمدتاً برنج حمله می کند. اندازه شپش بین دو تا سه میلی متر و به رنگ سیاه مایل به قهوه ای یا قرمز است. ساس ها سی روز زندگی می کنند، اما می توانند پرواز کنند و به راحتی از مکانی به مکان دیگر حرکت کنند و در تاریکی معمولاً به جایی که نور می بینند جذب می شوند.

شپشک برنج از کجا وارد کیسه برنج ما شد؟

ظاهر شپشک برنج به هیچ فرآیند یا شرایط خاصی نیاز ندارد! کافی است در یکی از مراحل کاشت، زراعت، برداشت یا نگهداری برنج، فقط یکی از تخم های این حشرات را در دانه یا کیسه برنج قرار دهید، آنگاه اگر شرایط مساعد باشد، خیلی سریع تکثیر می شود!

الان چه شرایطی؟ گرما و رطوبت دو عنصری هستند که شپشکها برای تکثیر به آنها نیاز دارند، بنابراین بهترین شرایط برای نگهداری برنج مکانهای خشک و خنک است.

پوشش-1x1_4

آسیب شپشک به برنج؛ آیا برای بدن مضر است؟

باید بدانید که اگر به محض اطلاع از وجود شپشک از شر آن خلاص نشوید، در واقع علاوه بر آسیب رساندن به برنج و ایجاد سوراخ، می تواند خیلی سریع وارد آشپزخانه شده و به دانه ها یا فرش های دیگر نفوذ کند. و ملافه!این اصلا خوب نیست!

اما از طرف دیگر، اگر فکر می کنید برنج آلوده به علف های هرز را باید دور انداخت زیرا برای بدن انسان مضر است، باید بگوییم که سخت در اشتباه هستید، زیرا اصلا اینطور نیست و باعث نمی شود. هر بیماری او حتی گاز نمی گیرد!

شپشک + برنج

چگونه از شر شپشک برنج خلاص شویم؟

1- روش اول این است که می توانید از پودر نعناع خشک استفاده کنید. یعنی به ازای هر کیلو برنج ایرانی پنج گرم نعناع خشک را در کیسه ای بسیار نازک بریزید و به صورت لایه لایه در سطل بریزید.

2- یکی از راه های دیگر برای از بین بردن شپشک برنج استفاده از برگ های بدبو برنج است که به این ترتیب حشرات از برنج دور می شوند.

3- در روش بعدی می توانید یک میخک را داخل کیسه برنج خود قرار دهید زیرا ثابت شده است که قرار دادن میخ در قفسه های غذای آشپزخانه از ورود حشرات جلوگیری می کند.

4- استفاده از خود سیر یا قرص های سیر که می توانید از داروخانه یا داروخانه تهیه کنید نیز موثر است. مشخصه که یکی از این دو عنصر داخل کیسه برنج قرار می گیرد.

5- بدون شک یکی دیگر از روش های موثر در این زمینه می تواند منجمد کردن برنج باشد. به این ترتیب باید برنج را به مدت چهار روز در فریزر قرار دهید تا شپشک ها در اثر حرارت از بین بروند و در نهایت پس از چند روز برنج را از فریزر خارج کرده و بسته بندی کنید.

Weevil-rice-1-1024x600

و چگونه از شپشک برنج جلوگیری کنیم

همانطور که در بالا اشاره کردیم، برنج نباید در محیط گرم و مرطوب باشد. می توانید برنج را در یک کیسه پارچه ای نگهداری کنید و در فاصله ای از دیوار یا زمین قرار دهید تا هوای داخل برنج تبادل شود. همیشه در نظر داشته باشید که باید به اندازه ای برنج بخرید که نمونه ماندگاری زیادی داشته باشد و پس از مدتی دوباره آن را خریداری کنید.

از طرفی هنگام خرید برنج دقت کنید که شپشک نداشته باشد و سالم باشد. فراموش نکنید که محل نگهداری برنج را همیشه اسپری و ضدعفونی کنید. اقلامی مانند سیر، برگ بو، میخک، نعناع، ​​کبریت و غیره را قرار دهید. در کیسه ها یا ظروف نگهداری قبل از اینکه برنج به شپشک آلوده شود.

زنان



لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=228617

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.