افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 16 May , 2024
6

روش های انجام کارهایی که باعث می شود احساس بیماری کنید. در فصل تابستان، خود را با یک نوشیدنی پذیرایی کنید!

  • کد خبر : 22191
روش های انجام کارهایی که باعث می شود احساس بیماری کنید.  در فصل تابستان، خود را با یک نوشیدنی پذیرایی کنید!

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: به شایانوز در فصل تابستان به دلیل گرمای بیش از حد ممکن است افراد دچار گرمازدگی شوند. یکی از راه حل های موثر میانی استفاده از دمنوش های گیاهی است. این دمنوش ها یکی از راه حل های کاربردی برای جلوگیری از گرمازدگی و درمان آن هستند. […]

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:

به

شایانوز در فصل تابستان به دلیل گرمای بیش از حد ممکن است افراد دچار گرمازدگی شوند. یکی از راه حل های موثر میانی استفاده از دمنوش های گیاهی است. این دمنوش ها یکی از راه حل های کاربردی برای جلوگیری از گرمازدگی و درمان آن هستند. پس از نوشیدن این دمنوش ها تشنگی و احساس گرما از بدن شما محو می شود و احساس بهتری خواهید داشت. حتی می توانید به تدریج این چای ها را با چای یا نوشیدنی های کافئین دار جایگزین کنید و سبک زندگی سالمی داشته باشید. تهیه این دمنوش ها کار سختی نیست و می توانید در چند دقیقه بهترین دمنوش های تابستانی را میل کنید. این دمنوش ها برای پذیرایی از مهمانان در فصل تابستان نیز ایده خوبی هستند.

بهترین نوشیدنی های فصل تابستان.

چای قاصدک

چای قاصدک خشک یکی از مفیدترین دمنوش های فصل تابستان است. گیاه قاصدک یک گیاه مفید است که می توانید در تمام قسمت های آن استفاده کنید. ساقه، برگ و ریشه قاصدک خوراکی است و می توانید از آنها استفاده کنید. از برگ های این گیاه برای تهیه چای و سالاد نیز استفاده می شود.

چای بابونه

این گیاه دارویی دارای مقدار زیادی فلاونوئید، آنتی اکسیدان، ویتامین A و مواد معدنی (کلسیم، فلوراید و …) است. چای بابونه استرس را کاهش می دهد، سطح قند خون را کنترل می کند و گرفتگی و درد قاعدگی را کاهش می دهد. این چای مانند بسیاری از چای های دیگر دارای خواص ضد پیری و ضد التهابی است. این چای تابستانی را می توان به صورت موضعی برای درمان جوش و آکنه نیز استفاده کرد. معمولا از گل های خشک بابونه برای تهیه چای استفاده می شود، به این ترتیب آب جوش روی گل ها می ریزند و پنج تا هشت دقیقه صبر می کنند تا دم بکشد. برای تنوع بخشیدن به این چای تابستانی، می توانید چند تکه آناناس یا حتی چند تکه پوست پرتقال اضافه کنید.

3

چای ترش

چای ترش یکی از دمنوش های تابستانی است که باعث افزایش تعریق بدن می شود. در نتیجه دمای بدن شما کاهش می یابد و سرد می شوید. یکی از فوایدی که طب سنتی برای چای ترش به آن اشاره کرده است، تصفیه خون است. با وجود چای سیاه که باعث دفع آهن از بدن می شود، چای ترش نوعی چای غنی از آهن است و باعث می شود خون سالمی داشته باشید. نوشیدن چای ترش توصیه مناسبی برای مبتلایان به کم خونی است. این چای حاوی ویتامین C است و از بدن شما در برابر سرماخوردگی محافظت می کند.

چای اسطوخودوس

یکی از دغدغه های افراد داشتن خوابی آرام و کافی است. بسیاری از افراد از بی خوابی یا کم خوابی در شب رنج می برند. نوشیدن اسطوخودوس قبل از خواب باعث می شود که خواب آرامی داشته باشید.

6

چای لیمو

لیمو یکی از پرمصرف ترین میوه هاست که فواید بی شماری دارد. یکی از مفیدترین دمنوش های تابستانی نیز از این میوه تهیه می شود. در طب سنتی خواص بی شمار لیمو توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است. میوه لیمو فوایدی مانند ضدعفونی، رفع عفونت، خنک کننده و همچنین تسکین سرفه را به همراه دارد. اگر در تابستان دچار گرمازدگی می شوید، نوشیدن چای لیمو را قطع نکنید زیرا این چای بدن شما را آبرسانی کرده و گرمازدگی را تسکین می دهد. این نوشیدنی نه تنها آب از دست رفته در بدن را جبران می کند، بلکه باعث می شود بدن املاح از دست رفته را بازیابی کند. در اثر نوشیدن این چای، بدن افراد رطوبت خود را حفظ می کند و گرم نمی شود.

چای سرد موهیتو

پوست لیمو را با دقت رنده کنید تا قسمت سفید پوست که طعم تلخی دارد با تراشه مخلوط نشود. پوست لیمو و 12 گرم چای سبز را به آب داغ اضافه کنید و هم بزنید. بگذارید چای به مدت 5 دقیقه دم بکشد و سپس آن را صاف کنید. پوست لیمو را اضافه کنید و بگذارید چای کاملا خنک شود. یک پارچ بردارید و یخ، برش های لیمو و نعنا را داخل آن بریزید و سپس مخلوط چای را اضافه کنید. همچنین می توانید عسل حل شده در آب را به مخلوط اضافه کنید تا طعم آن شیرین شود.

10

چای قرمز

چای قرمز که عمدتاً در آفریقای جنوبی رشد می کند، حاوی آلفا هیدروکسی اسیدها، آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی مانند پتاسیم، کلسیم و منگنز است. این نوشیدنی بدون کافئین فشار خون را کاهش می دهد، درد مفاصل را کاهش می دهد، چربی های شکم را می سوزاند و سطح قند خون را کنترل می کند. همچنین خواص ضد پیری و ضد التهابی در این چای وجود دارد. برگ های چای رویبوس بسیار ظریف هستند و باید در جای خشک و خنک نگهداری شوند.

چای قرمز را در آب جوش بریزید و پنج تا ده دقیقه صبر کنید تا دم بکشد. می توانید مقداری عسل و آب لیمو به نوشیدنی خود اضافه کنید و لذت ببرید! نوشیدن این چای در این روزهای گرم به شما خنکی و طراوت می دهد! می توانید مواد مختلفی از جمله لیمو، توت، زنجبیل و حتی هلو را به این نوشیدنی سبک اضافه کنید.

چای نیلوفر

از این گل زیبا و رنگارنگ می توان به عنوان ماده اصلی چای خود استفاده کرد. شاید زمانی که می خواهید از سر کار به خانه برگردید، زمان مناسبی برای نوشیدن این چای باشد، زیرا برگ های نیلوفر آبی با خواص فوق العاده خود تنش ها و ناهنجاری های کار شما را بی حس می کند و به شما کمک می کند بعدازظهر خوبی داشته باشید.

پایان

برای زندگی بهتر صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=22191

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.