افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 16 May , 2024
0

روزنامه آمریکایی طرح جدید آتش بس در غزه را فاش کرد

  • کد خبر : 184753
روزنامه آمریکایی طرح جدید آتش بس در غزه را فاش کرد

به گفته بازار، «آمریکا، مصر و قطر طرح توافق جدیدی را برای تبادل اسرا و آتش بس در غزه تدوین کرده اند». با این خبر، وال استریت ژورنال آمریکایی جزئیات طرح سه مرحله ای جدید ارائه شده به تل آویو و مقاومت غزه را ارائه کرد. این طرح یک فرآیند دیپلماتیک چند مرحله ای 90 […]

به گفته بازار، «آمریکا، مصر و قطر طرح توافق جدیدی را برای تبادل اسرا و آتش بس در غزه تدوین کرده اند». با این خبر، وال استریت ژورنال آمریکایی جزئیات طرح سه مرحله ای جدید ارائه شده به تل آویو و مقاومت غزه را ارائه کرد.

این طرح یک فرآیند دیپلماتیک چند مرحله ای 90 روزه است که بر اساس آن، در مرحله اول، اقدامات نظامی متوقف می شود، حماس در ازای آزادی صدها اسیر فلسطینی، تمامی اسرای غیرنظامی را آزاد می کند، و سربازان اسرائیلی از ارتش خارج می شوند. شهرهای نوار غزه و آزادی رفت و آمد در نوار غزه تضمین می شود، پهپادهای اسرائیلی پرواز را متوقف می کنند و کمک های بشردوستانه در نوار غزه دو برابر می شود.

در مرحله دوم، حماس در ازای آزادی تعداد بیشتری از اسرای فلسطینی، تمامی سربازان زن اسرائیلی و اجساد اسیران در دستان خود را آزاد خواهد کرد. در مرحله سوم سایر سربازان مرد اسرائیلی آزاد می شوند و رژیم اشغالگر تمامی سربازان خود را از نوار غزه خارج می کند.

در 24 نوامبر، روز چهل و نهم جنگ غزه، با میانجیگری قطر، مصر و آمریکا، آتش بس دوجانبه بین رژیم صهیونیستی و حماس برقرار شد و با توقف یک هفته خصومت، 100 اسراییلی گروگان در غزه. و بیش از 300 اسیر فلسطینی در اسارت با اسرائیل مبادله شد اما پس از آن حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه با شدت بیشتری از سر گرفته شد.

همین میانجی‌ها پیشنهاد جدیدی برای آتش‌بس ارائه کرده‌اند، اما طرف‌های درگیر می‌گویند این طرح شامل گام‌هایی است که با مواضع آن‌ها در تضاد است و طاهر النونو، مشاور رسانه‌ای حماس، گفت: هیچ پیشرفتی وجود ندارد. واقعی است و مقاومت بدون توقف کامل درگیری‌ها است. تبادل زندانیان مقامات اسرائیلی هنوز به این پیشنهاد پاسخ نداده اند، اما روسای کابینه جنگ اسرائیل اذعان دارند که بازگرداندن اسرای اسرائیلی بدون توافق با حماس “بسیار دشوار” خواهد بود.

وال استریت ژورنال گزارش داد که حماس و اسرائیل هنوز با طرح پیشنهادی موافقت نکرده اند “اما هر دو طرف برای مذاکره درباره این طرح ابراز تمایل کرده اند.”

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=184753

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.