افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 21 May , 2024
0

رهبران گفتند جرم آنها سنگین است و اگر امام بودند با آنها شدیدتر رفتار می شد.

  • کد خبر : 154189
رهبران گفتند جرم آنها سنگین است و اگر امام بودند با آنها شدیدتر رفتار می شد.

آفتاب نیوز: ادوار نماینده مجلس در گفت‌وگویی درباره پاسخ رهبر انقلاب به نظر ایشان درباره زندانیان گفت: در جلسه‌ای بود که فکر می‌کنم در مجلس نهم بود و ما به‌عنوان فراکسیون شاهد مجلس به دیدار ایشان رفته بودیم. . در این جلسه دو نکته را به ایشان گفتم یکی در مورد یک موضوع فرهنگی و […]

آفتاب نیوز:

ادوار نماینده مجلس در گفت‌وگویی درباره پاسخ رهبر انقلاب به نظر ایشان درباره زندانیان گفت: در جلسه‌ای بود که فکر می‌کنم در مجلس نهم بود و ما به‌عنوان فراکسیون شاهد مجلس به دیدار ایشان رفته بودیم. . در این جلسه دو نکته را به ایشان گفتم یکی در مورد یک موضوع فرهنگی و دیگری در مورد همین موضوع ادامه حصر خانگی که ایشان در پاسخ گفتند جرم ایشان سنگین است و اگر امام بودند با او شدیدتر برخورد می کردند. مطهری افزود: وی در ادامه سخنان خود گفت که اگر محاکمه شوند حکمی که صادر می شود به گونه ای خواهد بود که راضی نشوند و اکنون در حال مماشات با آنها هستیم. خب اینجا ادامه ندادم

به گزارش جهان نيوز، بخش هایی از گفتگو با علی مطهری را در ادامه بخوانید:

به نظر شما چرا کمیته های اجرایی صلاحیت شما را تایید نکردند؟

به گمان من دلیل این رد صلاحیت همان دلیل عدم تایید صلاحیت من در انتخابات یازدهم مجلس است که برخی اظهارنظرها بود. در نزدیکی انتخابات مجلس یازدهم، شورای نگهبان با من تماس گرفت و در آن جلسه دلایل رد صلاحیت را که سه بیانیه بود به من دادند و من پاسخ دادم که همچنان به همه آنها اعتقاد دارم.

آن سه نظر چه بود؟

یکی اینکه گفتند شما در مجلس گفته بودید اگر روز نهم باعث تفرقه شود دیگر یوم الله نیست، یوم الشیطان است. گفتم بله، این را گفتم و هنوز هم این اعتقاد را دارم. گفتند این خلاف نظر مدیریت است. گفتم اینطور نیست، چون گفتم “این باعث تفرقه می شود.”

مورد دوم این بود که گفتند وقتی آقای ابراهیم یزدی را گرفتند شما اعتراض کردید و در واقع از ایشان دفاع کردید. گفتم درست است و این نظر من است، چون شما یک سالخورده مریض را به خاطر حرفی که در جلسه خصوصی گفته و با استراق سمع ضبط شده دستگیر و بازداشت کرده اید و بعد صحبت شما چه تاثیری در کشور داشته است؟ چه چیزی باعث ایجاد خطر برای سیستم می شود؟ و اساسا چه چیزی لازم بود؟

گفتند این خلاف سیاست نظام است و من پاسخ دادم اگر خلاف سیاست نظام است این سیاست را قبول ندارم.

مورد سوم بحث حصر خانگی است که گفتم ادامه حصر خانگی به صلاح کشور نیست و باید پایان یابد. ایشان هم گفتند که خلاف نظر رهبری است و شما باید می گفتید این نظر من بود اما وقتی رهبری نظر دادند نظرم عوض شد.

من گفتم نمی توانم دروغ بگویم، هنوز هم فکر می کنم این کار لازم نیست و برای کشور بهترین نیست و این موضوع را در حضور رهبران مطرح کردم. من به آن عضو شورای نگهبان گفتم که نظر او را قبول ندارم، زیرا این خلاف قانون اساسی است و ما نمی توانیم کسی را بدون محاکمه مجازات کنیم.

شما می گویید این موضوع را در حضور مقام معظم رهبری مطرح کردید، آیا ایشان به صحبت های شما در مورد حصر خانگی پاسخ دادند؟

بله، در جلسه ای بود که فکر می کنم در مجلس نهم بود و ما به عنوان جناح شاهد مجلس به ملاقات ایشان رفته بودیم. در این جلسه دو نکته را به ایشان گفتم یکی در مورد یک موضوع فرهنگی و دیگری در مورد همین موضوع ادامه حصر خانگی که ایشان در پاسخ گفتند جرم ایشان سنگین است و اگر امام بودند با او شدیدتر برخورد می کردند.

چون در صحبت هایم گفته بودم بهترین کار این است که آنها محاکمه شوند (البته با طرف مقابل یعنی هر دو طرف قضاوت شوند) و در نهایت این پرونده بسته می شود، ادامه دادند که اگر محاکمه شوند. محاکمه می شود، حکم آنچه دیکته می شود به گونه ای خواهد بود که راضی نمی شوند و اکنون آنها را ناز می کنیم. خب اینجا ادامه ندادم

البته در آن جلسه با شورای نگهبان طرف مقابل یک وکیل عضو و کارشناس پرونده بود. وقتی درباره نظرات من صحبت کردند و دیدم دلایلشان این گونه است، خیلی ناراحت شدم و گفتم متاسفم که شما با این تفکرات عضو شورای نگهبان هستید. بعد گفتم حیف است خون شهید مطهری روی زمین ریخته شده، حالا بیاییم بنشینیم این حرف ها را بشنویم. بلند شدم و بیرون رفتم و جلسه به نیمه رسید.

الان هم که اعتراض خود را ثبت کرده اید، فکر می کنید برای این دوره تایید صلاحیت می شوید؟

مشخص نیست و برایم مهم نیست که مرا تایید کنند یا نه. چون به اصرار خیلی های دیگر آمدم و بعضی از بزرگان اصرار داشتند که بیایید، آمدم ولی خودم آنقدر مشتاق نبودم.

می توانید نام این بزرگان را بگویید؟

حالا شاید شما راضی نباشید، اما بسیاری از نمایندگان قدیمی، همان هایی که در همان مدت با ما بودند، تماس گرفتند و افراد دیگر گفتند که می تواند روی مشارکت تاثیر بگذارد و شاید ما لیستی بدهیم و می خواهیم شما باشید. و از این گفتگوها یا می گفتند اگر بیایی پشت سرت می آیند و از این قبیل حرف می زنند. واقعا مردد بودم و بالاخره آمدم. حالا فرقی نمی کند حتی اگر رد صلاحیت شویم، می گوییم آمدیم وظیفه خود را انجام دهیم که ممکن است در مشارکت مردم تاثیر داشته باشد و الان شکایتی نداریم.

به نظر شما قالیباف در مجلس موفق بوده است؟

من نمی توانم نظر بدهم چون در جریان جزئیات کار این مجلس نیستم. اما قالیباف عموماً برای پست های اجرایی مناسب تر است. هر جا که سمت اجرایی داشتند موفق بودند. زمانی که رئیس شهربانی و در شهرداری بود عملکرد موفقی داشت. اگر این دولت ها چه رئیسی و چه حتی روحانی او را معاون اول کنند برای کشور بهتر است. اتفاقاً من در دولت روحانی این پیشنهاد را دادم و گفتم با اینکه قلمیاف رقیب روحانی در انتخابات بود، اما اگر او به عنوان معاون اول منصوب شود، برای صلاح کشور بسیار مناسب است.

الان دقیقا نمیدونم ولی شنیدم پیشنهاد شده ولی قبول نکردن.

آقای دکتر در انتخابات 1395 به آقای روحانی رای دادید؟

آره

انتخابات 92 چطور؟

فکر کنم سال 92 به روحانی رای دادم.

در انتخابات ریاست جمهوری 1400 به چه کسانی رای دادید؟

من به آقای همتی رای دادم.

آیا خود را برای ریاست جمهوری مناسب می دانید؟ شما کاندیدای انتخابات بودید، آیا واقعا برنامه مدونی برای ریاست جمهوری داشتید؟

بله، برنامه داشتیم. البته منتظر بودیم ببینیم چه کسانی کاندیدا می شوند، کار به کجا می رسد و بعداً تصمیم می گیریم. مرد نگاه می کند، اگر کسی بهتر از او بود، می رفت.

یعنی شما کاندیدایی بودید که بعد از تایید نمره شرایط را در نظر بگیرید و به نفع دیگری انصراف دهید؟

اگر فرد قوی تری بیاید به نفع او کنار می کشم.

شما در انتخابات ریاست جمهوری گذشته به آقای همتی رای دادید. اگر در انتخابات بعدی کاندیدا شود باز هم به او رای می دهید؟

نمی دانم، باید ببینیم چه کسانی کاندیدا می شوند و مقایسه کنیم. در مورد آقای رئیسی باید ببینیم در این مدت باقی مانده چگونه عمل می کنند که تا حدودی می توانند این مشکل تورم را حل کنند.

به نظر شما آقای روحانی صلاحیت کارشناس بودن را دارد؟

نمیدونم ولی اگه تایید میکردن بهتره

آیا آقای لاریجانی برای ریاست جمهوری برنامه ای دارد؟

نمی دانم.

آقای لاریجانی خانواده نزدیک شما هستند، نمی دانید؟

ما زیاد در مورد این موضوعات صحبت نمی کنیم.

آیا در خانواده خود چیزی از سیاست صحبت نمی کنید؟

خوب، ما می توانیم در مورد برخی اخبار سیاسی صحبت کنیم، اما در مورد تصمیمات شخصی نه.

آیا هنوز می خواهید در جنگ با اسرائیل شهید شوید؟

اگر اتفاق بیفتد، بله. اگر قرار است شهید شویم، اگر در جنگ با اسرائیل این اتفاق بیفتد، خیلی بهتر است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=154189

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.