افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 16 May , 2024
2

رازها و حقیقت های جالب درباره گربه ها؛ دنیای رنگی پنگیه این کوچولوهای پشمالو رو بشناس

  • کد خبر : 43928
رازها و حقیقت های جالب درباره گربه ها؛ دنیای رنگی پنگیه این کوچولوهای پشمالو رو بشناس

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: A اسمارتک نیوز– این روزها یه موجی که بین خیلی از افراد به راه افتاده حامیه حیوانات بودن هستن که خب البته بعضی وقت ها یه عده فکر میکنن که حامی هستن در حالی که میشه گفت هر چیزی هستن الا حامی مثلا میبینید که یه عده […]


در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:


A

اسمارتک نیوز– این روزها یه موجی که بین خیلی از افراد به راه افتاده حامیه حیوانات بودن هستن که خب البته بعضی وقت ها یه عده فکر میکنن که حامی هستن در حالی که میشه گفت هر چیزی هستن الا حامی مثلا میبینید که یه عده به خاطره غذا دادن به حیوانات خیابونی مثل سگ و گربه یه عالمه اسکلت مرغ رو تو خیابون ها میریزن و که این کارشون علاوه بر این که آلودگی و نمای بدی ایجاد میکنه باعث میشه که حیواناتی مثل سگ اقدام به جفت گیری های بیشتر و در نتیجه زاد و ولدهای بیشماری بکنن که این مسئله به خودیه خود به آمار این سگ های خیابونی اضافه میکنه و نظم شهر با وجود ازدیاد اون ها از بین میره و حتی افرادی که از این حیوانات میترسن هم براشون مشکل ایجاد میشه و در نتیجه افراد زیادی تو جامعه شروع میکنن به این حیوانات آسیب زدن و از اون طرف هم این حیوانات هم برای دفاع از خودشون شروع میکنن به انسان ها آسیب زدن و یه چرخه ی معیوب شکل میگیره که در نهایت مسلما منجر به مرگ این حیوانات بیگناه حالا توسط شهرداری و یا افراد غیره میشه.

در کل هر چیزی قاعده و قانون خودش رو داره که در صورت رعایت نکردن اون میتونه آشوب تو هر زمینه ای ایجاد بشه، بنابراین در صورتی که شما هم از افراد حامیه حیوانات هستید لطفا این موضوعات رو در نظر بگیرید و رعایت کنید! البته که مشکلاتی از این دست به خاطر آشنایی نداشتن یه عده از دوستان از عادت ها و اخلاق حیوانات هست، چرا که این مخلوقات هم مثل ما انسان ها یه سری خصلت ها دارن که اگر نسبت به اون ها آشنایی داشته باشیم میتونیم بیشتر از پیش با اون ها اخت بگیریم و احساس نزدیکی کنیم حالا در طول این مقاله قصد داریم که تعدادی از این رازها و خصلت های مربوط به گربه رو براتون بگیم که دونستن اون ها چه برای اون هایی که گربه دارن و چه اون هایی که گربه ها رو دوس دارن خالی از لطف نیست، پس با ما همراه باشید.

حس نکردن طعم شیرین

شاید براتون جالب و باورنکردنی باشه که گربه ها مزه های شیرین رو نمیتونن حس کنن؛ طبق گفته ی دانشمندها این موضوع به علت وقوع یه جهش ژنتیکی رخ داده که روی گیرنده های اصلی چشایی موثر واقع شده، برخلاف بیشتر پستانداران گربه ها دارای گیرنده ی چشایی هستن و گوشت رو ترجیح میدن به همین علته که گربه ی شما بین غذای خشک و غذای مرطوب و گوشتی، غذاهای گوشتی رو ترجیح میده.

نزدیک بین بودن گربه ها

گربه‌ها حیوانات نزدیک‌بینی هستن، اما دیدشون در شب و همچنین دید محیطیشون بهتر ز انسان کار میکنه و اگر بخواهیم که تفاوت اصلی بین دید یه گربه و یه انسان رو بگیم باید به شبکیه چشم اون ها اشاره کنیم؛ شبکیه لایه‌ای از بافت هست که در پشت چشم قرار داره و دارای سلول‌های گیرنده نوره. گربه‌ها میل‌یاخته بیشتری نسبت به انسان ها دارن که این ماده مسئول دید بهتر محیطی و دید در شب هستش، طرز کار این میل‌ها اینطوریه که سایه‌های روشنایی و خاکستری رو تشخیص میدن و هر چقدر تعداد و تراکم اون ها بیشتر باشه در نتیجه دید بهتر خواهد بود.

گربه+46464

برنگشتن با سر

گربه ها وقتی از درخت بالا میرن دیگه نمیتونن با سرشون به پایین برگردن و به همین خاطره که در بیشتر مواقع اون ها بالای درخت گیر میکنن! از اونجایی که گربه ها پاهای عقب و پنجه های جمع شونده ی خمیده قوی تری دارن بالا رفتن از درخت براشون به مراتب آسونتر از پایین اومدن از اونه و این مسئله مثل این میمونه که موقع بالارفتن مثل یه جوون رعنا و رشید بالا میرن و موقع پایین اومدن مثل یه انسان سالخورده و پیر میشن!

گربه8

حاملگی در سن پایین

یه گربه ی ماده میتونه توی چهار الی شش ماهگیش هم باردار بشه؛ به پروسه ی آمادگی گربه برای بچه دار شدن “ملکه شدن” میگن. حالا گربه های ماده از چهار ماهگیشون قدرت باروری دارن و هر دو تا سه هفته یه بار گرم میشن و این موضوع اون ها رو برای باردار شدن آماده و به این فرآیند نزدیک میکنه. بنابراین اگر گربه دارید و یه موقع از باردار شدنش میترسید باتوجه به سن کم باروری تو این حیوون اون رو عقیم کنید.

امکان داشتن چند پدر

ممکن هست که گاهی گربه ها چند پدر بیولوژیکی داشته باشن و چهره ی هیچ کدوم از اون ها شبیه هم نباشه چرا که یه گربه ماده وقتی در دوران گرما چندین تخمک رو در طول سیکل چند روزه ی خودش آزاد میکنه ممکنه که با بیش از یه شریک نر برای جفت گیری ارتباط برقرار کنه که همین موضوع میتونه باعث میشه که بچه های اون پدرهای متفاوتی داشته باشن.

گربه644464

برای بیشتر دونستن در خصوص حیوانات خانگی به صفحه ی حیوان خانگی اسمارتک نیوز سر بزنید.




لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=43928

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.