افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 16 May , 2024
0

دومین نشست اتاق های بازرگانی آسیا در اصفهان آغاز شد

  • کد خبر : 246911
دومین نشست اتاق های بازرگانی آسیا در اصفهان آغاز شد

به گزارش بازار، دومین نشست اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع همکاری‌های آسیایی روز دوشنبه با حضور روسا و نمایندگان اتاق‌های بازرگانی کشورهای آسیایی و اتاق‌های بازرگانی ایران به همت اتاق بازرگانی آغاز شد. ، صنایع اصفهان. معادن و کشاورزی. رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان در مراسم افتتاحیه این اجلاس گفت: با استفاده از […]

به گزارش بازار، دومین نشست اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع همکاری‌های آسیایی روز دوشنبه با حضور روسا و نمایندگان اتاق‌های بازرگانی کشورهای آسیایی و اتاق‌های بازرگانی ایران به همت اتاق بازرگانی آغاز شد. ، صنایع اصفهان. معادن و کشاورزی.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان در مراسم افتتاحیه این اجلاس گفت: با استفاده از فناوری روز و به اشتراک گذاری دانش بین اعضای مجمع همکاری آسیایی و رعایت گفت وگو، آسیای قدرتمندتر محقق می شود.

امیر کشانی رئیس اتاق اصفهان ضمن خوشامدگویی به میهمانان، روسای و نمایندگان اتاق های بازرگانی کشورهای آسیایی، اعضای هیأت اجرایی اتاق ایران، رؤسا و نمایندگان اتاق های بازرگانی ایران، مقامات کشوری و استانی میهمانان اصفهان گفت: لازمه رشد و پیشرفت در همه زمینه ها آرامش اجتماعی، فرهنگی، علمی و اقتصادی در هر جامعه ای از طریق گفتگو بین جوامع و فرهنگ های مختلف حاصل می شود.

وی اصفهان را «شهر آرام خاورمیانه» خواند و با بیان اینکه اصفهان از دیرباز محل همزیستی مسالمت آمیز ادیان بوده است، افزود: مسلمانان، مسیحیان، یهودیان و زرتشتیان قرن هاست که در اصفهان با هم زندگی می کنند و تاریخچه نه وجود دارد. اختلافات بین ادیان در این شهر ثبت نشده است.

رئیس اتاق اصفهان با بیان اینکه کشورهای عضو مجمع گفت وگوی همکاری های آسیایی 56 درصد جمعیت و 35 درصد تولید ناخالص داخلی جهان را در اختیار دارند، اظهار داشت: در حال حاضر 56 درصد جمعیت و 35 درصد از تولید ناخالص داخلی جهان را در اختیار دارند. کشورهای آسیایی از طریق هم افزایی به توسعه همه جانبه دست می یابند.

وی ادامه داد: گفت و گو پیش نیاز و اساسی ترین ابزار تجارت است و تجارت علاوه بر تبادل کالا و سرمایه، مبادلات فرهنگی را نیز در بر می گیرد، بنابراین می تواند عاملی برای توسعه گفت وگو و بستری برای صلح باشد ثبات. .

کشانی خاطرنشان کرد: دومین نشست اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفت‌وگوی همکاری‌های آسیایی با موضوع «آسیایی قوی‌تر و یکپارچه‌تر از طریق فناوری‌های نوین» با هدف گفت‌وگوی اتاق‌ها از امروز (۹ فروردین ۱۳۹۳) آغاز می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری نشست روسا و نمایندگان اتاق های بازرگانی و نشست ترویج سرمایه گذاری در آسیا در روز اول این اجلاس، تصریح کرد: در روز دوم چهار میزگرد با موضوع «فناوری های نوین» برگزار می شود. “گردشگری”، “امنیت غذایی و کشاورزی” و “توسعه پایدار” و از مهمانان اجلاس دعوت می کنم در این میزگردها حضور یافته و دیدگاه های خود را برای توسعه آسیا ارائه دهند.

وی با بیان اینکه بیانیه و گزارش کار این اجلاس به عنوان سند پایانی در مراسم اختتامیه منتشر می شود، از مهمانان دعوت کرد تا از نمایشگاه توانمندی های استان اصفهان بازدید کنند. رئیس اتاق اصفهان از تلاش های وزارت امور خارجه برای برگزاری این نشست و حضور مهمانان خارجی تشکر کرد.

گفت و گوی همکاری آسیایی در ژوئن 2002 در چا-ام تایلند با هدف ارتقای همکاری و یکپارچگی منطقه ای بین دولت های آسیایی و سازمان های منطقه ای ایجاد شد و اکنون 35 کشور عضو آن هستند. ایران در ژوئن 2004 به این مجمع پیوست و در سال 2009 به عنوان کشور پیشگام در همکاری های فرهنگی انتخاب شد. ایران در حال حاضر رئیس این مجمع است. بحرین، بنگلادش، برونئی دارالسلام، کامبوج، چین، هند، اندونزی، ژاپن، کره جنوبی، لائوس، مالزی، میانمار، پاکستان، فیلیپین، قطر، سنگاپور، تایلند، ویتنام، قزاقستان، کویت، عمان، سریلانکا، بوتان، مغولستان امارات متحده عربی، روسیه، عربستان سعودی، تاجیکستان، ازبکستان، قرقیزستان، افغانستان، ترکیه، نپال و فلسطین اعضای مجمع گفتگوی همکاری آسیایی ACD هستند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=246911

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.