افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 21 May , 2024
1

دستگاه ها مجبور شدند همه حساب های فرعی را مسدود کنند.

  • کد خبر : 186014
دستگاه ها مجبور شدند همه حساب های فرعی را مسدود کنند.

به گزارش بازار، نمایندگان در سومین جلسه علنی امروز (سه شنبه سوم بهمن ماه) شورای اسلامی در جریان بررسی قسمت هزینه ای لایحه بودجه سال 1403 کل کشور با ردیف های (2) و (3) بند (الف) و بند (ب) با تبصره (3) ماده واحده این لایحه موافقت کردند. در ردیف (2) بند (الف) تبصره (3) […]

به گزارش بازار، نمایندگان در سومین جلسه علنی امروز (سه شنبه سوم بهمن ماه) شورای اسلامی در جریان بررسی قسمت هزینه ای لایحه بودجه سال 1403 کل کشور با ردیف های (2) و (3) بند (الف) و بند (ب) با تبصره (3) ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

در ردیف (2) بند (الف) تبصره (3) ماده واحده آمده است. تعیین دستگاه اجرایی رده های مختلف مندرج در جدول (۹) این قانون که دستگاه اجرایی مشخصی ندارند بر عهده سازمان برنامه و بودجه کشور است.

همچنین در ردیف (3) بند (الف) تبصره (3) ماده واحده مقرر شده است: انتقال اعتبار هر یک از دستگاه‌های اجرایی از اعتبارات هزینه‌ای به اعتبارات تملک کالاهای سرمایه‌ای با پیشنهاد اجرایی سازمان مجاز است برنامه و بودجه کشور و طرح های مصوب خود را تصویب کند.

در ادامه نمایندگان با بند (ب) تبصره (3) ماده واحده به شرح زیر موافقت کردند: کلیه دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (5) قانون مدیریت خدمات عمومی و ماده (1) قانون سال پنجم توسعه هفتم. قانون طرح شامل موسسات و شرکتهای مستلزم ذکر نام یا مشخصات نام مانند شرکتهای اصلی و زیرمجموعه وزارت نفت به استثنای سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، معادن و معدنی ایران. سازمان توسعه و نوسازی صنایع (ایمیدرو)، سازمان صنایع کوچک و شهرهای صنعتی ایران و صندوق های حمایت از سرمایه گذاری. وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف است کلیه حسابهای فرعی خود را مسدود و کلیه حسابهای ریالی و ارزی (درآمد و هزینه) خود را فقط از طریق خزانه داری کل کشور و نزد بانک مرکزی جمهوری اسلامی افتتاح نماید. ایران . دستگاه های مذکور موظفند کلیه وصول و پرداخت های خود را صرفاً از طریق حساب های افتتاح شده در بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران انجام دهند. نگهداری هر گونه حساب موسسات فوق در بانکی غیر از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، تصرف غیرقانونی در وجوه و اموال دولتی است. مؤسسات عمومی غیردولتی نسبت به قسمتی از منابع خود که از منابع عمومی یا کمک های مردمی تأمین می شود، مشمول مقررات این بند هستند. اجرای این حکم در خصوص نیروهای مسلح و نهادهایی که مستقیماً زیر نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) اداره می شوند، منوط به اذن معظم له می باشد. بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است بر اجرای این بند نظارت و حساب‌های فرعی دستگاه‌های اجرایی فوق‌الذکر را مسدود کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=186014

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.