افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 16 May , 2024
0

در جلسه «شور آشاگی» چه گذشت؟

  • کد خبر : 199534
در جلسه «شور آشاگی» چه گذشت؟

آفتاب نیوز: بعدازظهر 30 بهمن ماه آخرین فیلم تاریخی و مذهبی جشنواره فجر به کارگردانی داریوش یاری در سینما رسانه اکران شد. داریوش یاری کارگردان و تهیه کننده این فیلم در نشست خبری فیلمش گفت: «شور عاشقی» فیلمی بود که به کارگردانی دل ساختیم، شاید اگر قرار بود با منطق و عقل این فیلم را […]

آفتاب نیوز:

بعدازظهر 30 بهمن ماه آخرین فیلم تاریخی و مذهبی جشنواره فجر به کارگردانی داریوش یاری در سینما رسانه اکران شد.

داریوش یاری کارگردان و تهیه کننده این فیلم در نشست خبری فیلمش گفت: «شور عاشقی» فیلمی بود که به کارگردانی دل ساختیم، شاید اگر قرار بود با منطق و عقل این فیلم را بسازیم، نباید این فیلم را می ساختیم. به هزار و یک دلیل ساخته اند. عشقی که داشتیم دلیل اصلی ساخت این فیلم بود و سعی کردیم آن را تبدیل به قلک امام حسین (ع) نکنیم.

وی همچنین از همسرش به خاطر فروش خانه و روشن کردن اولین چراغ های ساخت این فیلم تشکر کرد.

یاری در ادامه به دیگر آثار خود اشاره کرد: داریوش یاری اصرار دارد که ذوالفش به امام حسین (ع) پیوند خورده است. وقتی به واقعه کربلا و بعد از آن نگاه می کنم باید نوری بتابد تا حقیقت و دروغ را بفهمم و از تو تشکر می کنم که من را به عنوان دوست در کنار خودت داشتی. احساس می کردم باید به دل داستان بروم و سوالاتی را که همیشه به دنبال آن هستم بفهمم. حسین همیشه هست و آنهایی که پرچمش را برافراشتند خوشحالند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این فیلم به سرنوشت فیلم «رستاخیز» دچار می شود، گفت: سعی کردیم از این اتفاق جلوگیری کنیم. آقای مجید مجیدی از زمان نگارش فیلمنامه تا تدوین فیلم همراه ما بود و تنها دغدغه ما این بود که از ذهن مذهبی و ایمانی عموم مردم دور بمانیم و ما را باور نکنیم. حدود 30 نفر از کارشناسان بنیاد فارابی این فیلم را تماشا کردند. حتی گاهی مقاومت می کردم و برخی به من هشدار می دادند که مراقب باشم. در این فیلم مراقب بودم به اهل سنت توهین نکنم. من حدود 30 سال است که با این مفاهیم آشنا هستم و کتاب های زیادی خوانده ام. فیلم «شور عشاقی» را یک فیلم داریوش یاری ندانید، بلکه تقدیم سینمای ایران به بارگاه حسین بن علی (ع) است.

یاری افزود: این ماجرا مدام از ذهنم بیرون می آمد و طرح فیلم کوتاه، فیلم تلویزیونی، فیلم و سریال را نوشتم. اشتیاق عاشقانه باید ساخته می شد.

فریدون شیردل کارگردان این اثر گفت: اگر قرار است در جشنواره ها جایزه ای بدهند به این گروه بدهید. روند سختی در این کار وجود نداشت که به دلیل حمایت حمایت و همراهی دوستان و همچنین شناخت آقای یاری از کار بود.

پیام احمدی نیا بازیگر این فیلم نیز اظهار داشت: چالش اصلی این فیلم تکنیک بازیگری بازی در نقش شمر بود. او می خواست شطرنج بازی کند که قبلاً هرگز انجام نداده بودند. تصویر شمر در تعزیه در ذهن همه ما نقش بسته است. تصویری از این عدد در فیلمنامه بود، اما سعی کردم از آن تصویر فاصله بگیرم.

داریوش یاری در پایان این دیدار گفت: در تاریخ چیزهای زیادی وجود دارد که به نام حضرت زینب(س) نامگذاری شده است، بدانیم که خواهر ایشان نزد ایشان بوده و نقل شده که صدای ایشان صدای علی(س) بوده است. یادمان باشد کوفه یک فاجعه تاریخی بزرگ است و دوست دارم فیلم بعدی ام درباره ورود کاروان به کوفه باشد.

داریوش یاری تهیه کننده، نویسنده و کارگردان، فریدون شیردل مدیر فیلمبرداری، فرخ فدایی صدابردار، نیاز حمیدی طراح صحنه و لباس، پیام حسین سوری طراح صحنه، پیام احمدی نیا، شهره موسوی بازیگران و سیدمحمود موسوی نژاد صدابرداری حضور داشتند. مهندس در این جلسه

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=199534

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.