افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 21 May , 2024
0

دره مجسمه‌ها قشم: شاهکار طبیعت در جزیره هرمز

  • کد خبر : 244562
دره مجسمه‌ها قشم: شاهکار طبیعت در جزیره هرمز
اگر قصد خرید بلیط قطار برای سفر به جزیره هرمز را دارید، بهتر است که بازدید از نادرترین جاذبه طبیعی آن، دره مجسمه‌ها، را از دست ندهید. این دره که در امتداد ضلع جنوب غربی جزیره واقع شده، پر از مجسمه و تندیس‌هایی است که به‌صورت طبیعی پیکرتراشی شده‌اند و شکل گرفته‌اند.

در نزدیکی این دره نیز انواع اقامتگاه‌ها و هتل جزیره هرمز وجود دارد که خیال شما را از بابت یک اسکان به‌یادماندنی آسوده می‌کند. در ادامه مقاله، جزئیات بیشتری را درباره این دره، هتل ‌ها و جاذبه‌های اطراف آن ذکر خواهیم کرد. تا پایان همراه ما باشید.

درباره دره مجسمه‌ها

دره مجسمه‌ها با وسعتی بیش از ۴۲ کیلومترمربع، یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی جزیره هرمز است که در قسمت جنوب غربی این جزیره قرار دارد. زمین شناسان بر این باورند که در گذشته‌های دور، حدود ۵۰ هزار سال پیش، این منطقه در دل آب‌های نیلگون خلیج‌فارس قرار داشته و کم‌کم از آن خارج شده است؛ بنابراین، در عمق لایه‌های آن سنگ‌های رسوبی با موجودات دریایی و اساطیری یافت می‌شود.

تندیس یا مجسمه‌هایی که در این دره‌ها قرار دارند، در‌واقع حاصل فرسایش زمین در طی میلیون‌ها سال هستند؛ بنابراین، بازدید از آن‌ها می‌تواند بسیار جذاب باشد. پیکرتراشی زمین و سنگ‌های این منطقه به‌قدری زیباست که آن را یکی از نادرترین جاذبه‌های ایران و حتی جهان می‌دانند. جالب است بدانید که عمق برخی از پرتگاه‌های این ناحیه تا ۴۰ متر می‌رسد که چشم‌اندازی فوق‌العاده به‌وجود آورده است. اگر بازدید از این جاذبه گردشگری برای شما جذاب است، بهتر است که از همین‌حالا به فکر استعلام قیمت بلیط قطار باشید؛ چراکه بهترین فصل بازدید آن بهار و پاییز است.

چگونه به دره مجسمه‌ها برویم؟

خرید بلیط قطار بندرعباس اولین گام برای سفر به جزیره زیبای هرمز است. ازآنجایی‌که هرمز به شبکه ریلی کشور متصل نیست؛ بنابراین، برای سفر به این جزیره باید ابتدا خود را با قطار، هواپیما یا اتوبوس به بندرعباس برسانید. در آنجا و با استفاده از لنج‌هایی که در دریا شناور هستند، می‌توانید خود را به هرمز برسانید.‌ همان‌طور‌که در قسمت قبل نیز اشاره شد، دره مجسمه‌ها در امتداد جنوب غربی جزیره واقع شده است که برای بازدید از آن باید خود را به جنوب جزیره برسانید.

جاذبه‌های گردشگری اطراف دره مجسمه‌ها

در جزیره زیبای هرمز، جاذبه‌های طبیعی و گردشگری زیادی وجود دارد که بازدید از هر کدام از آن‌ها لطف خاص خود را دارد. در نزدیکی دره مجسمه‌ها، مکان‌های گردشگری متعددی وجود دارد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

کوه‌های خوراکی

شاید با خواندن این تیتر تعجب کرده باشید! اما در جنوب جزیره هرمز کوه‌هایی وجود دارد که خاک آن خوردنی است. مردم این جزیره از خاک این کوه به‌عنوان ادویه ترشی استفاده می‌کنند. اگر از این منطقه بازدید کردید، حتما ترشی‌های محلی آن را به‌عنوان سوغات تهیه کنید.

قلعه پرتغالی‌ها

قلعه پرتغالی‌ها یکی از بناهای تاریخی جزیره هرمز بوده که از دوران استعمار پرتغالی‌ها به یادگار مانده است. این قلعه شامل بخش‌های متعددی همچون سربازخانه، برج نگهبانی، کلیسا، زندان، سیاه‌چال، آب‌انبار، نوش‌خانه و تالار سخنرانی است که به مدت ۱۱۵ سال مورد استفاده پرتغالی‌ها قرار گرفت. در دوران شاه‌عباس صفوی این قلعه توسط امام قلی‌خان فتح شد و پرتغالی‌ها از ایران رانده شدند. در ورودی قلعه، بازارچه‌ای وجود دارد که بهترین محل برای خرید صنایع‌دستی مردمان این منطقه است.

دره رنگین‌کمان

دره رنگین‌کمان یکی از شگفتی‌های زمین‌شناسی و از‌جمله عجایب ایران بوده که در جنوب غربی این جزیره واقع شده است. در اطراف دره رنگین‌کمان، کوه‌هایی به رنگ زرد، سفید، قرمز، نارنجی، قهوه‌ای، سبز، نقره‌ای، مشکی و طلایی وجود دارد که به‌صورت لایه‌لایه روی هم قرار گرفته‌اند و چشم‌اندازی فوق‌العاده به‌وجود آورده‌اند. جالب است بدانید که خاک‌ این منطقه خاصیت و کاربردهای گوناگونی دارد؛ برای مثال، در تهیه ادویه، دارو و رنگ از آن‌ها استفاده‌های زیادی می‌شود.

رودخانه طلا

رودخانه طلا یکی دیگر از دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری جزیره هرمز بوده که به‌دلیل رنگ زرد و زعفرانی خود به رودخانه طلا مشهور شده است. در نزدیکی این رودخانه کوهی با خاک‌های زرد وجود دارد که بارش باران باعث جاری‌شدن خاک‌ها در بستر رودخانه می‌شود و رنگی طلایی به آن می‌دهد.

نزدیک‌ترین هتل ‌های جزیره هرمز به دره مجسمه‌ها

یکی از مهم‌ترین مزایای سفر به جزیره هرمز و بازدید از جاذبه‌های تماشایی آن وجود اقامتگاه‌ها و هتل ‌ها در جای‌جای این منطقه است که اقامتی خوش و فراموش‌نشدنی را برای شما به‌ارمغان می‌آورد. در نزدیکی دره مجسمه‌ها، بهترین اقامتگاه‌ها و هتل جزیره هرمز وجود دارد که بنا به سلیقه و میزان بودجه خود می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. در ادامه، معروف‌ترین آن‌ها را خدمت شما معرفی خواهیم کرد.

اقامتگاه بوم‌گردی علی‌شاهی

این اقامتگاه که در روستای طبل، نزدیکی جزیره هرمز، واقع شده است، حدود 5.3 کیلومتر با دیدنی‌ترین جاذبه گردشگری این جزیره یعنی دره مجسمه‌ها فاصله دارد. رزرو این اقامتگاه به مسافرانی پیشنهاد می‌شود که همراه با خانواده یا دوستان خود به جزیره هرمز سفر کرده‌اند؛ چرا‌که ظرفیت پذیرش آن ۶ نفر است.

اقامتگاه بوم‌گردی درشه

دیگر هتل جزیره هرمز که در نزدیکی و فاصله 5.4 کیلومتری دره مجسمه‌ها قرار دارد، اقامتگاه بوم‌گردی درشه است که قدمتی تاریخی دارد. این اقامتگاه با ظرفیت پذیرش حدود ۷۰ نفر آماده پذیرایی از شما مسافران گرامی است.

اقامتگاه بوم‌گردی پرویز

در فاصله 5.7کیلومتری دره مجسمه‌ها، اقامتگاه بوم‌گردی دیگری در روستای طبل وجود دارد که با ظرفیت پذیرش حداکثر ۴۵ مهمان آماده پذیرایی از گردشگران است. دره ستارگان، قلعه پرتغالی‌ها، سد گوران، غار خربس، جنگل حرا، پارک زیتون، تنگه چاهکوه، جزایر ناز و ژئو پارک قشم نیز در نزدیکی این اقامتگاه واقع شده‌اند.

راهنمای استعلام قیمت بلیط قطار و رزرو بهترین هتل جزیره هرمز

حال که بهترین هتل ‌ها و جاذبه‌های گردشگری جزیره هرمز را شناخته‌اید و دانستید که بهترین فصل بازدید آن‌ها بهار است، وقت آن رسیده که بلیط سفر خود را خریداری کرده و برای بازدید از جزیره زیبای هرمز آماده شوید. به‌جهت خرید بلیط قطار و رزرو هتل در این جزیره، تنها کافیست که به سایت اینترنتی فلای تودی مراجعه فرمایید. کارشناسان سایت نیز همواره آماده پاسخگویی به مسائل و مشکلات شما هستند تا خریدی لذت‌بخش را تجربه کنید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=244562

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.