افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 16 May , 2024
6

دادگاه فدرال، تصمیم کمیسیون بورس برای رد درخواست ETF بیت کوین گری اسکیل را زیر سوال برد

  • کد خبر : 16577
دادگاه فدرال، تصمیم کمیسیون بورس برای رد درخواست ETF بیت کوین گری اسکیل را زیر سوال برد

قضات دادگاه استیناف فدرال آمریکا هفته گذشته تصمیم کمیسیون بورس و بهادار این کشور برای درخواست ETF اسپات بیت کوین شرکت گری اسکیل را زیر سوال برد. به عقیده این دادگاه، با توجه به اینکه کمیسیون پیش‌بینی می‌کند این درخواست ETFهای آتی را پذیرفته است، درخواست شرکت گری اسکیل ممکن است اشتباه بوده باشد. به […]

قضات دادگاه استیناف فدرال آمریکا هفته گذشته تصمیم کمیسیون بورس و بهادار این کشور برای درخواست ETF اسپات بیت کوین شرکت گری اسکیل را زیر سوال برد. به عقیده این دادگاه، با توجه به اینکه کمیسیون پیش‌بینی می‌کند این درخواست ETFهای آتی را پذیرفته است، درخواست شرکت گری اسکیل ممکن است اشتباه بوده باشد.

به گزارش رویترز، کمیسیون بورس و ژوئن بهادار آمریکا در ماه (خرداد) سال گذشته درخواست گری اسکیل برای تبدیل صندوق بیت کوین شرکت به یک صندوق پول نقد در بورس (ETF) را با استدلال عدم تطابق با استانداردهای ضدکلاه برداشت و حمایت از سرمایه گذاران رد کرد.

در واکنش به این تصمیم، هیئتی از قضات در دادگاه استیناف ناحیه کلمبیا در واشنگتن، ابهاماتی در رابطه با حکم کمیسیون بورس را مطرح کردند. به عقیده این هیأت، از آنجایی که کمیسیون بورس پیش‌بینی می‌کند این ETFها بر اساس استانداردهای ضدکلاهبرداری و حمایت از سرمایه‌گذاران را تایید کرده‌اند و همچنین به این دلیل که هردو نوع ETF آتی و آنی قیمت به بیت کوین وابسته هستند. ، با شرکت گری اسکیل باید درخواست شود.

ETFهای آتی بیت کوین، وابسته به قراردادهای آتی هستند. این دسته از قراردادها بیت کوین را در تاریخ مشخص و با قیمت معین معامله می‌کنند. با این حال، ETFهای آنی تنها به قیمت پایه بیت کوین در بازار متکی هستند. طرفداران این نوع صندوق سرمایه‌گذاری بورسی معتقدند ETF آنی بیت کوین امکان سرمایه‌گذاری در بیت کوین را بدون خرید آن به صورت مستقیم را می‌کند.

نئومی رائو، یکی از قضات این دادگاه در این رابطه گفت:

اگر آژانسی برای بررسی یک درخواست به اطلاعات بیشتر نیاز داشته باشد، مشکلی وجود ندارد. اما به نظر می‌رسد در اینجا کافی است از چگونگی کار این بازارها با وجود وجود داشته باشد، با این حال کمیسیون بورسی مبنی بر درخواست درخواست (شرکت گری اسکیل) دارای اشکال ارائه نشده است.

مشاور کل دولت آمریکا در دوران اوباما و مشاور ارشد کنونی شرکت گری اسکیل در این دادگاه مدعی شد ETF آنی بیت کوین، از سرمایه گذاران محافظت می کند چراکه نظارت بر توافقنامه نظارت بر بورس کالا شیکاگو که در آن بیت کوین انجام می شود. می‌شود را می‌کند.

امیلی ترو پاریس، مشاور ارشد حقوقی کمیسیون بورس آمریکا اما مدعی است این اطلاعات برای تعیین اینکه آیا توافقنامه‌های نظارتی می‌توانند کلاهبرداری و احتمالاتی را در بازار اسپات (آنی) شناسایی کنند.

وی با اشاره به اینکه چه آتی بیت کوین تنها از سال 2017 آغاز شده است در این مرحله گفته می شود و می شود در هم تنیده است و گاهی به دو جهت اشاره دارد.

واکنش دادگاه فدرال به تصمیم کمیسیون بورس رخ می دهد که این تصمیم در چند مورد نظارت خود را بر روی رمزارزها را تشدید و با محصولاتی از جمله آنهایی که بازدهی سرمایه گذاران در قبال خرید توکن های ارائه شده مخالفت می کند، تعیین می کند.

در نتیجه این پرونده می‌تواند در کمیسیون بورس در قبال صندوق نقدی بورسی آنی بیت کوین را مشخص کند و در صورت رای به نفع گری اسکیل، راه را برای راه‌اندازی ETFهای اسپات بیت کوین باز کند.

کمیسیون بورس آمریکا پیش از این درخواست شرکت‌های فیدیلیتی، اسکای بریج کپیتال و والکری اینوستمنتس را برای راه‌اندازی ETF اسپات رد کرده بود.

استیون مک کلگ، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری شرکت والکری بررسیان کرد این شرکت باور ندارد ETF آنی بیت کوین در یک سال آینده تایید شود. شرکت فیدیلیتی نیز اعلام کرد این شرکت مشتاقانه منتظر گفتگوی سازنده با کمیسیون بورس است. نمایندگان شرکت اسکای بریج از صحبت در این باره خودداری کردند.

مایکل سوننشاین، مدیر اجرایی شرکت گری اسکیل انتظار دارد حکم نهایی دادگاه در پاییز امسال صادر شود و پیش‌بینی می‌کند رای در نهایت به نفع گری اسکیل باشد. وی پیش از این در مصاحبه‌ای گفته بود در صورتی که دادگاه از تصمیم کمیسیون بورس برای رد پیشنهاد ETF بیت کوین گری اسکیل حمایت کند، این شرکت به رای اعتراض خواهد کرد.

بر اساس وب سایت گری اسکیل، صندوق بیت کوین این شرکت که در سال ۲۰۱۳ راه‌اندازی شده است، در مجموع ۱۴ میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت است. با این حال، قیمت هر سهم این صندوق پس از ورشکستگی صرافی FTX حدود ۴۵٪ پایین‌تر از ارزش واقعی خود می‌شود. برای مطالعه بیشتر در خصوص تفاوت ETF بیت کوین با سهام بیت کوین شرکت گری اسکیل، این مقاله را بخوانید.

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2023-03-12 12:33:00

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=16577

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.