افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 16 May , 2024
3

خونه کوچیک راحته دکور کردنش ولی امان از خونه بزرگ؛ یه عالمه ایده واسه چیدمان دوبلکس

  • کد خبر : 94998
خونه کوچیک راحته دکور کردنش ولی امان از خونه بزرگ؛ یه عالمه ایده واسه چیدمان دوبلکس

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: A اسمارتک نیوز- همه ما دوست داریم تا خونمون، اونجایی که درش زندگی می کنیم، استراحت میکنیم و کنار خونوادمون جمع میشیم و محلی برای آرامش و تمرکز و نقطه امن ماست؛ یه فضای همه چی تموم باشه. البته با توجه به وسع و توان هر خونواده […]


در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:


A

اسمارتک نیوز- همه ما دوست داریم تا خونمون، اونجایی که درش زندگی می کنیم، استراحت میکنیم و کنار خونوادمون جمع میشیم و محلی برای آرامش و تمرکز و نقطه امن ماست؛ یه فضای همه چی تموم باشه. البته با توجه به وسع و توان هر خونواده این موارد متفاوت هستند. مثلا اینکه یه خونواده در یک خونه کوچیک زندگی می کنن و خب با توجه به ابعادی که دارند لوازم خود را چیدمان و دکور می کنند. یه خونواده هم می بینی خونه ای دوبلکس دارن و با توجه به مساحتی که دارن دستشون باز تره و به نوعی دیگر دکوراسیون می کنند.

برای خونه های کوچیک که تا به حال بارها و بارها ایده و طراحی داده ایم. اما اینبار نوبت به خونه های دوبلکس و بزرگ رسیده که ببینیم و یاد بگیریم چجوری میشه یه خونه دوبلکس پله دار رو همه چی تموم کرد، جوری که هوش از سر بقیه بپره! 

استخر بزنید اما به این شکل! رویایی

طراحی داخلی برای اینچنین خونه ها یه فرصت طلاییه تا شما خلاقیت خود را شکوفا کنید. مثلا یکی از قسمت های جذاب و نقاط قوت در خونه های دوبلکس استخری هستش که حالا یا داخل خونه زده میشه و یا در محوطه و میتونه در هر دو صورت خونه شما رو خیره کننده تر هیجان انگیز کنه. 

اینکه استخر تو حیاط قراربگیر خب خوبه اما یه حرکت معموله، اونچه که به خونه دوبلکس شما حال و هوایی به شدت خاص میده استخر هایی هستند که در قسمت نشیمن خونه و اونجایی که مهمونا میشینن قرار میگیره و افراد میتونن استخرو رویت کنند. گیاهان تزئینی و آبنماها هم میتونن ظاهری شکیل تر به خونه شما بدن که باعث میشه واقعا حس خوبی داشته باشید.

ناهارخوری خونتو اینجوری لاکچری کن

تو یه خونه دوبلکس قطعا قسمت ناهارخوری میتونه خیلی مهم باشه. ترکیب سلطنتی و رنگ آبی تیره به همراه سنگ مرمر خاکستری برای پایین دیوار‌ها از چشم نوازترین ایده ها برای این قسمت هستش که با اضافه کردن کمی نور طلایی در پس زمینه آینه ای، دکور قسمت ناهارخوری خونه دوبلکس شما رو لاکچری تر خواهد کرد.

Small-duplex-house

پنجره ها میتونن انقدر غذای شما رو خوشمزه تر کنند

خب نیاز هر خونواده متفاوته و تعداد صندلی ها و بزرگیه میز ناهارخوری بستکی به تعداد افرادی داره که قراره ازش استفاده داشت باشند. علاوه بر اون استفاده از فرش های دستباف ایرانی میتونه به این فضا یه ظاهر لوکس و فاخر تری بده و از طرفی هم نورگیر سقفی و پنجره و پرده های حریر باعث میشن تا نور تو خونه بازی جذابی داشته باشن و هوای تازه در هنگام صرف غذا روحیه رو دوچندان بهتر کنه.

در نظر داشته باشید که تلویزیون نباید در قسمت ناهارخور باشه و از اصول خارجه. 

duplex-home-decoration-min

از طراحی جذاب بالکن یا تراس راحت نگذرید که بی نظیره 

از مزیت و البته از جذاب ترین قسمت هایی که یه خونه دوبلکس داره قسمتی با عنوان بالکن یا تراس هستش که طراحی شده. پس بیاید برای این قسمت هم طراحی خاصی داشته باشید و به خوبی ازش استفاده کنید و لذت ببرید. مثلا نظر ما اینه که استفاده از سرامیک های طرح چوب با چمن مصنوعی و صندلی های حصیری میتونه یه فضای دلچسب و بی نظیر برای شما و خونواده بسازه تا دور هم جمع بشید و کیفش رو ببرید. 

و یا مثلا صندلی های سیاه و سفیدی که در کنار دیوار تزئین شده با تابلوهای ویترای هستند، میتونه همون شرایطی باشه که یه دو نفره جذاب برای شما بسازه. 

Untitled

نورپردازی پله ها میتونه خونه رو شاخ کنه

نورپردازی اونقدری مهمه که اگه شما یه خونه خیلی بزرگ و پر وسیله هم داشته باشید، باز اگه نورپردازیش به درستی نباشه نمیتونه زیبایی و عظمت خودش رو به خوبی نمایان کنه. اما اونچه که در خونه های دوبلکس مشخصه اینه که نورپردازی در راه پله ها از عناصر زیبایی در دکوراسیون خونه محسوب میشه و از طرفی هم یک نورپردازی منسجم و درست میتونه جهت یابی خوبی به پله ها در شب بده تا علاوه بر زیبایی رفت و آمد هم بسیار راحت تر باشه.

aftabdecor-stair-lighting1

طراحی و استفاده از زیر پله های مختلف

راه پله ها در خونه های بزرگ و دوبلکس میتونن کاربرد های زیادی داشته باشند. برخلاف عموم که فکر می کنند زیر پله ها یه فضای بی مصرف هستند، باید بگیم با توجه به محل قرار گیری و شکل راه پله ها کاربردشون متفاوت هستش. 

مثلا اینکه زیر پله رو میتونید کمد بندی و فضایی برای گذاشتن کتاب یا وسیله کنید و یا شاید هم یه مبل ال کوچیک بزارید و یه نشیمن کوچیک بسازید. شاید گلخانه ای جمع و جور و یا گل های زینتی که میتونن ظاهر این فضا رو زیباتر کنن. قفسه بندی و آویز کردن لباس هایی که از بیرون میاید هم ایده خوبیه!

ad15f8e553acb4fc

اگر دوست دارید یاد بگیرید که چجوری خونه تون رو خوشگل بچینید صفحه چیدمان خونه ما رو دنبال کنید.




لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=94998

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.