افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 17 May , 2024
1

خدمات توانبخشی و کاردرمانی تحت پوشش بیمه درمانی + جزئیات

  • کد خبر : 154944
خدمات توانبخشی و کاردرمانی تحت پوشش بیمه درمانی + جزئیات

مدیر کل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران خدمات توانبخشی و کاردرمانی تحت پوشش این سازمان بیمه ای را تشریح کرد. محمد اسماعیل کاملی در گفت وگو با ایسنا. وی در خصوص خدمات کاردرمانی و توانبخشی تحت پوشش بیمه سلامت گفت: بر اساس اجرای ماده 6 قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، تفاهم […]

مدیر کل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران خدمات توانبخشی و کاردرمانی تحت پوشش این سازمان بیمه ای را تشریح کرد.

محمد اسماعیل کاملی در گفت وگو با ایسنا. وی در خصوص خدمات کاردرمانی و توانبخشی تحت پوشش بیمه سلامت گفت: بر اساس اجرای ماده 6 قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، تفاهم نامه ای در آبان ماه 1398 بین وزارت بهداشت منعقد شد. ایران. بیمه و سازمان بهزیستی کشور در خصوص موضوع مزایای معلولان تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور که دارای پوشش بیمه ای معتبر بیمه سلامت می باشد.

به گفته وی، بر اساس این تفاهم نامه 9 کد خدمات توانبخشی (شامل 4 کد در حوزه کاردرمانی) با سهم 70 درصدی از هزینه دولتی تحت پوشش سازمان بیمه سلامت ایران قرار گرفت.

مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران تاکید کرد: از 9 شهریور 1401 با تمدید این تفاهم نامه مشترک تعداد خدمات توانبخشی که قبلاً تحت پوشش بیمه نبودند به 59 کد خدمات توانبخشی افزایش یافت. (شامل 6 کد در زمینه کاردرمانی). سازمان بیمه سلامت با 70 درصد پوشش بیمه ای، هزینه خدمات را با توجه به نوع مالکیت ارائه دهنده خدمات اعم از دولتی، دولتی، غیردولتی، خیریه و خصوصی افزایش داد.

وی افزود: اکنون بیش از 730 هزار بیمه شده که قبلاً توسط سازمان بهزیستی وارد بیمه سلامت شده و در سامانه های این سازمان علامت گذاری شده اند، با دریافت این خدمات در مراکز پیمانکاری از مزایای پوشش بیمه ای خود برخوردار خواهند شد. مهمانی.

به گفته وی، از ابتدای اجرای این برنامه تا 14 آذرماه سال جاری، سازمان بیمه سلامت ایران یک میلیارد و 773 میلیون تومان برای کل هزینه های درمانی مشمولان مددکاری اجتماعی پرداخت کرده که بیش از 43 میلیارد و 200 میلیون تومان آن مربوط به توانبخشی بوده است. خدمات. نسبت کاردرمانی حدود 18 میلیارد تن است.

کاملی ادامه داد: همچنین با مجوز شورای عالی بیمه سلامت، پوشش بیمه ای خدمات توانبخشی بستری شامل کاردرمانی بیماران ام اس، ضایعات مغزی، ضایعات نخاعی و سکته مغزی در منطقه «بیمارستان رفیده» تهران انجام شده است. به صورت آزمایشی (آزمایشی) که با توجه به نتایج آن و تدوین دستورالعمل خرید راهبردی خدمات، در مرحله بعد به درخواست بیمارستان های مشابه این مبحث گسترش خواهد یافت. در تمام کشور

وی با اشاره به اینکه یکی از برنامه های اصلی سازمان بیمه سلامت، پوشش خدمات توانبخشی بیماران خاص و صعب العلاج است، گفت: در این راستا پوشش خدمات توانبخشی بیماران خاص و صعب العلاج مطابق با استانداردهای اعلام شده توسط سازمان بیمه گر است. وزارت بهداشت تا سقط جنین 100 درصد نرخ دولتی و 80 درصد نرخ غیردولتی (از محل صندوق ویژه و بیماری های صعب العلاج) برقرار است.

مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران مهمترین این خدمات را برشمرد و گفت: خدمات این اداره کل شامل خدمات کار و گفتار درمانی و مداخلات روانشناختی برای بیماران مبتلا به اوتیسم می باشد. کاردرمانی، گفتار درمانی، فیزیوتراپی و ارتوپدی فنی برای بیماران مبتلا به ضایعه نخاعی و ام اس، بیماران دوشن و غیردوشن، بیماران پروانه ای؛ کاردرمانی، گفتار درمانی و فیزیوتراپی برای بیماران مبتلا به سکته مغزی و SMA. کاردرمانی، گفتار درمانی و فیزیوتراپی و شنوایی شناسی برای بیماران مبتلا به کم شنوایی شدید و عمیق و بیماران مبتلا به موکوپلی ساکاریدوز. کاردرمانی و گفتار درمانی برای بیماران متابولیک؛ کاردرمانی انفرادی و گروهی برای بیماران روانی مزمن و کاردرمانی، گفتار درمانی و فیزیوتراپی برای بیماران سرطانی.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=154944

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.