افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 16 May , 2024
3

خداحافظ میگرن؛ با این 6 دمنوش خانگی سردرد را به مدت سه دقیقه مهار کنید

  • کد خبر : 19235
خداحافظ میگرن؛  با این 6 دمنوش خانگی سردرد را به مدت سه دقیقه مهار کنید

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: به شایانوز انسان در طول زندگی خود با بیماری های مختلفی مواجه است. یکی از این بیماری ها و مشکلات رایج سردرد است که با نوشیدن چای سردرد می توان آن را تسکین داد. به جای استفاده از داروها و قرص های شیمیایی، می توانید از دمنوش […]

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:

به

شایانوز انسان در طول زندگی خود با بیماری های مختلفی مواجه است. یکی از این بیماری ها و مشکلات رایج سردرد است که با نوشیدن چای سردرد می توان آن را تسکین داد. به جای استفاده از داروها و قرص های شیمیایی، می توانید از دمنوش های گیاهی برای رهایی از سردرد خود استفاده کنید. استفاده از دمنوش های گیاهی برای تسکین سردرد دیگر شما را با عوارض جانبی مانند قرص های شیمیایی محدود نمی کند. اکثر مردم سریع ترین راه را برای تسکین سردرد خود انتخاب می کنند. بله، درست است، خرید و استفاده از مسکن هایی که نام آنها قطعاً گوش شما را جلب کرده است، مانند پاراستامول، اما باید بدانید که با مصرف این مسکن ها بدن خود را در برابر مسکن ها قوی و مقاوم می کنید و لازم است. به خاطر داشته باشید که پس از مدتی استفاده از آنها، سردرد شما با استفاده از آن مسکن برطرف نخواهد شد.

دمنوش های داغ برای درمان میگرن

  • دارچین

یکی از خوشمزه ترین دمنوش هایی که برای تسکین سردرد خود پیدا کرده اید، چای گیاهی دارچین است. این دمنوش گیاهی خواص زیادی برای بدن دارد. این دمنوش قابلیت تسکین سردردهای ناشی از خستگی و استرس را دارد و برای افرادی که فشار کاری زیادی را تحمل می کنند توصیه می شود.

  • گل ساعت

از زمان های قدیم این گیاه به عنوان آرام بخش در استرس و بی خوابی استفاده می شده است. همچنین در درمان سردردهایی که در شرایط خاص رخ می دهد، موثر است. همانطور که از نامش پیداست، این گیاه برای افرادی که بسیار هیجان زده از زندگی هستند، بسیار احساساتی، آتشین، عصبی هستند و به راحتی عصبانی می شوند، استفاده می شود. این گیاه دارای خواص آرام بخش و آرام بخش سیستم عصبی است و سردردهای ناشی از حالات هیجانی را کاهش می دهد.

2

  • گل مینا

اروپایی ها از آلوئه ورا به عنوان مسکن برای درمان میگرن استفاده می کنند. استفاده از این چای هیچ عارضه ای ندارد. از آنجایی که میگرن نوعی سردرد عروقی است و به دلیل مشکلاتی در برخی رگ های خونی مغز ایجاد می شود، نمی توان آن را با مسکن ها درمان کرد. دلیل استفاده از گلوتنی مینا به عنوان یک درمان خانگی برای میگرن، ترکیبات موجود در این گیاه است که به انتهای عصبی حمله می کند. برای بهبود درد میگرن، بهتر است چای این گیاه را هر روز به مدت چهار تا شش هفته بنوشید. خانم های باردار از چای گل مینا استفاده نکنند. زیرا مصرف این گیاه دارویی باعث انقباضات رحمی می شود. زنان باردار نباید این چای را بنوشند زیرا باعث انقباضات رحمی می شود.

  • زنجبیل

این گیاه برای طعم دادن به غذا استفاده می شود، اما زنجبیل می تواند در درمان حالت تهوع ناشی از میگرن نیز موثر باشد. علاوه بر این، این گیاه نقش مهمی در کنترل و بهبود میگرن دارد. نکته مهم این است که تاثیر زنجبیل در پیشگیری و کنترل میگرن با مسکن های شیمیایی مشابه است.

3

  • روغن ریحان

ریحان گیاهی معطر است که در غذاهای ایتالیایی مانند پاستا و پیتزا استفاده می شود و عطر خوبی دارد. افرادی که می خواهند سردردهای میگرنی شدید خود را با کمک داروهای طبیعی درمان کنند، بهتر است روغن به دست آمده از این گیاه را انتخاب کنند و می تواند یک درمان خانگی موثر باشد. ریحان همچنین برای کاهش سردرد، تنش و گرفتگی عضلات مفید است.

  • فلفل قرمز

فلفل قرمز یکی از گیاهانی است که برای مبتلایان به میگرن قابل استفاده است. افرادی که سردردشان مربوط به قسمت خاصی از سر نیست و در سرتاسر سر پخش می شود، می توانند با مصرف فلفل هندی یا قرمز، وضعیت خود را تسکین دهند. فلفل دارای ترکیب فعالی به نام کپسایسین است. این ماده برای تسکین میگرن ایده آل است. به این ترتیب مسیر انتقال پیام های عصبی از طریق گیرنده های درد به مغز را تغییر می دهد. البته هندی ها روش خاصی برای این درمان گیاهی دارند. یک فلفل را در یک فنجان آب جوش بریزید و با عسل شیرین کنید. بهتر است مصرف این دارو را به مقدار کم شروع کنید و هر هفته به تدریج میزان مصرف خود را افزایش دهید.

4

برای زندگی بهتر صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=19235

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.