افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 16 May , 2024
0

خبر خوش از وزیر آموزش و پرورش در آستانه روز معلم

  • کد خبر : 246669
خبر خوش از وزیر آموزش و پرورش در آستانه روز معلم

وزیر آموزش و پرورش گفت: سال گذشته 50 هزار معلم و امسال 72 هزار معلم از طریق آزمون های استخدامی جذب می شوند و بر این اساس 20 درصد از کل معلمان کشور در دوره دولت سیزدهم به کار گرفته می شوند. رضا مراد صحرایی روز دوشنبه در مراسم تجلیل از معلمان نمونه کشور که […]

وزیر آموزش و پرورش گفت: سال گذشته 50 هزار معلم و امسال 72 هزار معلم از طریق آزمون های استخدامی جذب می شوند و بر این اساس 20 درصد از کل معلمان کشور در دوره دولت سیزدهم به کار گرفته می شوند.

رضا مراد صحرایی روز دوشنبه در مراسم تجلیل از معلمان نمونه کشور که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، اظهار داشت: محوریت آموزش و پرورش اجرای واقعی سند تحول بنیادین است و پس از 12 سال نقشه این سند دارای پنج ویژگی است. یعنی روشن و آماده تصویب در شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

وی ادامه داد: شواهد نشان می دهد که طبق اقناع شورای عالی انقلاب فرهنگی فردا سه شنبه 21 اردیبهشت این گام مهم برداشته می شود و از آن پس با دیدی گسترده جلو خواهیم رفت.

صحرایی افزود: پیام سند تحول در نقشه راه آن این است که آموزش و پرورش را با هم پیش ببریم. روح سند ائتلاف ارتقای آموزش و پرورش است و برای اجرای سند تحول بنیادین بودجه نیاز است اما شرط کافی نیست. اما مسئله تشکیل آن ائتلاف است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دستورالعمل اجرای سند تحول در مدارس تهیه و اجرای آزمایشی آن آغاز شده و ادامه دارد: در این سند هفت برنامه ملی پیشران انتخاب شده و آماده اجراست.

وی افزود: یکی از این هفت طرح روز چهارشنبه 14 فروردین به تصویب رسید و این طرح اولین آیین نامه اجرایی در چارچوب اصل 138 قانون اساسی برای اجرای سند تحول بود. نام آن آموزش یکپارچه و ملی دانش آموزان کشور است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: اولین اقدام مهم این بود که سند را به سمتی اصلی در برنامه های توسعه کشور قرار دهیم. در قانون آموزش و پرورش به عنوان یک امر ملی، نهادها موظفند ظرف مدت 6 ماه تقسیم وظایف کشوری در آموزش و پرورش را تصویب و اجرا کنند. در این برنامه 38 جمله داریم که بی سابقه است.

دولت سیزدهم کنکور را اجرا کرد

صحرایی افزود: دولت سیزدهم مصوبه کنکور را اجرا کرد و هدف این است که از حفظ به سمت یادگیری عمیق حرکت کنیم و اقتدار برنامه درسی ملی به مدرسه و معلم برگردد، نه به نهاد کنکور خارجی که مربوط به آن باشد. هزینه. .

وی افزود: امسال 50 درصد و سال آینده 60 درصد امتحانات نهایی بر پذیرش دانشجویان در دانشگاه ها تأثیرگذار است. همچنین هفت استان از سه هزار محل قبولی دانشگاه ها سهم از دست رفته را پس گرفتند و سیستان و بلوچستان افزایش یافت. از 1600 درصد به 48 درصد رسیده است، رتبه های زیر 1000 در استان کرمان نیز سه برابر شده است و برای اولین بار است که طرح ملی آموزش و پرورش انجام می شود.

امسال کنکور ویژه دانشگاه فرهنگیان برگزار می شود.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: دولت سیزدهم معتقد است تربیت معلم اصیل است و جذب استعدادها از دانشگاه های برتر بهتر از جذب از طریق ماده 28 است و امسال کنکور ویژه دانشگاه فرهنگیان برگزار می شود تا دانش آموزان برتر بتوانند معلم شوند. . در کشور.

صحرایی یادآور شد: دانشگاه های فرهنگیان و شهید رجایی ظرفیت قابل توجهی دارند و معلمان نه تنها از نظر کمی بلکه از نظر کیفی نیز افزایش یافته اند.

وی افزود: 300 هزار معلم وارد آموزش و پرورش ندیده، بدون جنسیت و رشته های مرتبط شدند اما امسال متعهد شدیم که از این طریق معلم استخدام نکنیم.

ساخت و تجهیز هفت هزار مدرسه در دولت سیزدهم

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: هفت هزار مدرسه تکمیل، تجهیز و ساخته شده است و در این دولت ایران به کارگاه مدرسه سازی تبدیل شده است.

صحرایی افزود: سال گذشته پنج میلیارد برای تجهیز هنرستان ها اختصاص دادیم و 19 هزار مربی آموزشی و ورزشی برای مدارس استخدام می کنیم.

وی تصریح کرد: نقطه کانونی سند تحول بنیادین دانش آموزان هستند و برای دانش آموزان سامانه ای با عنوان امید، ایمان، خودباوری، خرد، نشاط و هویت ترسیم شده است که در قالب این سامانه فعال شده است. سیستم در مدارس کشور

صحرایی با اشاره به ستاد مهر افزود: 13.5 میلیون نفر در روز سربازی، بیش از هشت میلیون دانشجو در فعالیت های فرهنگی و بیش از پنج میلیون دانش آموز در ستاد مهر ریاست جمهوری شرکت کردند.

وزیر آموزش و پرورش از تشکیل ستاد ملی پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مدارس خبر داد و افزود: 32 هزار مرکز مشاوره در مدارس در حال فعالیت هستند و 6 هزار و 200 دانش آموز تحت معاینه آسیب های اجتماعی قرار گرفته اند.

5 میلیارد تومان به شیر مدارس اختصاص یافت

وزیر آموزش و پرورش همچنین اجرای موفق طرح توزیع رایگان شیر در مدارس را برشمرد و گفت: 5 میلیارد تومان برای تامین شیر مدارس و 160 میلیون بسته شیر بین دانش آموزان توزیع شد.

وی درباره گرایش تحصیلی دانش آموزان توضیح داد: 40 درصد دانش آموزان در هنرستان ها هستند و این یعنی پیام رفع بیکاری در مدارس و فعالیت فعال برای ساختن آینده کشور داده شده است. علاوه بر این، المپیک 28 مدال افتخار کسب کرد. در یک سال.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص تغییر و توزیع کتب درسی ادامه داد: چارچوب ملی صلاحیت های پایه و عمومی نظام آموزشی رسمی کشور تهیه شده و به زودی اعلام می شود و آغاز بازنگری برای تولید مفید و هیجان انگیز است. کتاب های کودکان

صحرایی افزود: ساماندهی دوره متوسطه و حرکت از برنامه درسی دانش بنیان به برنامه درسی مهارت محور در دستور کار است.

به گزارش ایرنا، مراسم تجلیل از معلمان نمونه کشور امروز دوشنبه 20 اردیبهشت ماه در آستانه سالروز شهادت شهید مرتضی مطهری و بزرگداشت مقام معلمی با حضور آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور برگزار شد. . ./ایرنا

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=246669

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.