افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 16 May , 2024
0

حماس برای جشن پیروزی در غزه آماده می شود

  • کد خبر : 177774
حماس برای جشن پیروزی در غزه آماده می شود

به گفته بازار، «غزه بیروت نیست و السنوار عرفات نیست، او در تبعید به دنبال پناهندگی نیست، بلکه برای جشن پیروزی در غزه آماده می شود». ناهوم بارانی، نویسنده اسرائیلی در یادداشتی با عنوان «همزیستی با شکست» در روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشته است که طرف اسرائیلی باید به دستاوردهای محدود جنگی که اکنون 100 روز […]

به گفته بازار، «غزه بیروت نیست و السنوار عرفات نیست، او در تبعید به دنبال پناهندگی نیست، بلکه برای جشن پیروزی در غزه آماده می شود». ناهوم بارانی، نویسنده اسرائیلی در یادداشتی با عنوان «همزیستی با شکست» در روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشته است که طرف اسرائیلی باید به دستاوردهای محدود جنگی که اکنون 100 روز به طول انجامیده، راضی باشد.

این روزها رسانه های اسرائیلی با انتشار گزارش های متعددی از لزوم اعتراف تل آویو به شکست در غزه و جلوگیری از آسیب ها و هزینه های بیشتر می نویسند و در عین حال می گویند چالش فعلی نتانیاهو این است که به نحوی شکاف بین غزه را کم کند. انتظارات غیرمسئولانه ای که ایجاد کرده اید و تصمیمات دشواری که باید امروز بگیرید تا آنها را پر کنید.

آموس هاریل، تحلیلگر نظامی روزنامه هاآرتص، با اشاره به فروپاشی کابینه اسرائیل و ضعف مدیریت جنگ کنونی غزه، نوشت که روحیه رزمی جنبش حماس دست نخورده باقی مانده و ارتش اسرائیل هنوز تا «تحقق خود فاصله دارد». اهداف خود را اعلام کرده و یک پیروزی را برای خود به ثبت رسانده و در چنین شرایطی نیروهای خود را از غزه خارج می کند.

این شکست نظامی و اطلاعاتی رژیم اشغالگر غزه در حالی رخ می دهد که پس از عملیات حمله به الاقصی در 7 اکتبر، سازمان اطلاعات سیا یک گروه امنیتی و ضربتی فوری برای جمع آوری اطلاعات رهبران ارشد و فعلی حماس تشکیل داد. او آن را به فرماندهان ارتش تل آویو رساند. ماموریت آنها جمع آوری اطلاعات درباره رهبران حماس با پرواز هواپیماهای بدون سرنشین بیشتر بر فراز غزه و تلاش برای رهگیری ارتباطات بین مقامات حماس بود.

روز گذشته، نیویورک تایمز این موضوع را فاش کرد و اعتراف کرد که هیچ یک از رهبران ارشد حماس در غزه “دستگیر و کشته نشده اند”. این امر باعث شد رئیس جمهور آمریکا چند روز پیش اعتراف کند که تلاش های “بی سر و صدا” برای خروج اسرائیل از غزه انجام می دهد.

یدیعوت آحارانوت با اشاره به شایعاتی مبنی بر وجود طرح ابتکاری برای آتش بس سه ماهه ابراز تاسف کرد که هرگونه سند تبادل اسرا شامل ورود حجم زیادی از کمک های بشردوستانه به نوار غزه، بازگشت ساکنان به مناطق شمالی خود می شود. خروج ارتش اسرائیل، ایجاد نهادی با بودجه بین المللی برای بازسازی نوار غزه و «بدتر از همه مشارکت حماس در کنترل این منطقه در آینده» است.

مهم‌ترین عوامل شکست اسرائیل در جنگ، تمایل مقاومت به «جنگ چریکی»، سیستم تونل‌سازی است که پیچیده‌تر از حدس و گمان ارتش و سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل، دشواری مبارزه با یک سازمان ایدئولوژیک، شکست پیش‌بینی تحلیلگران اسرائیلی درباره انقلاب ساکنان غزه علیه حماس در صورت تبدیل نوار غزه به جهنم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=177774

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.