افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 16 May , 2024
0

حداقل دستمزد کارگران نباید کمتر از حداقل دستمزد کارکنان دولتی باشد.

  • کد خبر : 228726
حداقل دستمزد کارگران نباید کمتر از حداقل دستمزد کارکنان دولتی باشد.

به گزارش رکنا، یکی از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: دولت باید این افزایش را بداند و بپذیرد حقوق کارگران تورم زا نیست، چون دستمزد کارگران هر چقدر هم افزایش پیدا کند، باز هم به دلیل تأخیرهای به جا مانده از گذشته، برای خرید مایحتاج زندگی استفاده می کنند. در واقع این افزایش قدرت خرید […]

به گزارش رکنا، یکی از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: دولت باید این افزایش را بداند و بپذیرد حقوق کارگران تورم زا نیست، چون دستمزد کارگران هر چقدر هم افزایش پیدا کند، باز هم به دلیل تأخیرهای به جا مانده از گذشته، برای خرید مایحتاج زندگی استفاده می کنند. در واقع این افزایش قدرت خرید باعث افزایش یا ایجاد اختیار برای کارگر برای خرید آنچه می خواهد نمی شود و نتیجه آن تورم زا است.

سید سلمان ذاکر، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره تعیین حداقل دستمزد کارگران در شورای عالی کار در روزهای آینده و احتمال افزایش 25 درصدی با توجه به این افزایش خبر داد. در حقوق کارمندان دولت وی بیان کرد: حداقل دستمزد کارگران نباید کمتر از حداقل دستمزد کارکنان دولت باشد و شاید بیشتر هم شود چرا که کارگران شرایط کاری سخت تری دارند و زحمت زیادی می طلبد. از طرفی کارگران فصلی داریم که در بخشی از سال اصلا کار نمی کنند و یا به دلیل ضعف مدیریتی برخی مدیران با مشکلاتی مانند قطع تامین اجتماعی مواجه می شوند.

وی ادامه داد: با ذکر این شرایط می خواهم بگویم شورای عالی کار در تصمیم گیری درباره حقوق کارگران به فکر کارگران آسیب پذیر و کم درآمد باشد. به ویژه برای مستمری بگیران تامین اجتماعی باید تناسب حقوق این عزیزان به درستی و در زمان مناسب انجام شود تا بخشی از مشکلات آنان کاهش یابد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس با اشاره به اینکه واقعاً حقوق کارگران در وضعیت اسفناکی قرار دارد، اعضای محترم شورای عالی کار باید در تصمیم گیری ها این موضوع را مد نظر قرار دهند و به موضوع کارگران نیز توجه کنند. رزق و روزی و زندگی خانوادگی تا انشاءالله شرایط آنها تا حدودی بهبود یابد.

ذاکر در پاسخ به بهانه های دولت ها برای افزایش حقوق کارگران تحت عنوان تورم و مواردی از این دست، تصریح کرد: دولت باید بداند و بپذیرد که افزایش حقوق کارگران تورم زا نیست، چرا که هر چقدر هم حقوق کارگران را افزایش دهند، ما افزایش می دهیم. به دلیل تأخیرهای به جا مانده از گذشته همچنان برای خرید هزینه می کنند. ضروریات برای زندگی ضروری است. در واقع این افزایش قدرت خرید باعث افزایش یا ایجاد اقتدار برای کارگر نمی شود تا آنچه را که می خواهد بخرد و نتیجه آن تورم زا است، بلکه فقط به معیشت کارگران کمک می کند.

وی خاطرنشان کرد: نباید سودهای بادآورده و پول های بیهوده را با حقوق لازم کارگران مقایسه کنیم، این یک اشتباه اقتصادی است که هرگز تورم را به اندازه کافی افزایش نداده ایم و علت آن را بررسی نکرده ایم و به سادگی یاد گرفته ایم که این را به یک گروه از مردم بگوییم. مردم. افرادی که می خواهیم به آنها کمک کنیم، التهاب آور است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=228726

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.