افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 16 May , 2024
1

حباب 5 میلیون سکه با وجود رکود بازار!

  • کد خبر : 153800
حباب 5 میلیون سکه با وجود رکود بازار!

به گزارش بازار، نادر بذرافشان درباره وضعیت بازار سکه و طلا در هفته گذشته گفت: طی هفته از ابتدای هفته تا چهارشنبه شاهد روند نزولی 42 تا 43 دلاری قیمت جهانی هر اونس بودیم. طلا، اما در پایان هفته، اونس جهانی طلا به طور ناگهانی تغییر جهت داد و شروع به افزایش کرد. به گونه […]

به گزارش بازار، نادر بذرافشان درباره وضعیت بازار سکه و طلا در هفته گذشته گفت: طی هفته از ابتدای هفته تا چهارشنبه شاهد روند نزولی 42 تا 43 دلاری قیمت جهانی هر اونس بودیم. طلا، اما در پایان هفته، اونس جهانی طلا به طور ناگهانی تغییر جهت داد و شروع به افزایش کرد. به گونه ای که هر اونس طلای جهانی از روز پنجشنبه تا امروز (جمعه) حدود 58 دلار افزایش داشتیم.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: بنابراین با وجود اینکه قیمت هر اونس طلا در اواسط هفته به 1984 دلار کاهش یافته بود، در آخرین رقم در حال حاضر 2042 دلار ثبت شده است. این در حالی است که از ابتدای هفته تا چهارشنبه کاهش اونس جهانی طلا و همچنین نوسان نزولی نرخ ارز داخلی را داشتیم، اما در مجموع با افزایش قیمت جهانی طلا در روز آخر ، قیمت سکه و طلا در بازارهای داخلی افزایش جزئی داشت.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی به دلیل کمبود تقاضا در بازار داخلی و رکود حاکم که طی چند ماه گذشته تشدید شد، به نسبت افزایش زیادی در بازارهای داخلی نداشتیم. با افزایش جهانی طلا، اما باز هم تاثیر داشت: شاهد مقداری افزایش قیمت بودیم.

بذرافشان در خصوص آخرین قیمت سکه و طلا در بازار و تغییرات آن نسبت به ابتدای هفته گفت: هر گرم طلای 18 عیار در آخرین معاملات نسبت به ابتدای هفته حدود 32 هزار تومان افزایش داشت. دیروز (پنجشنبه) هر گرم 2 میلیون و 480 هزار تومان فروخته شد.

این رئیس اتحادیه افزود: قیمت ارز طرح جدید نسبت به ابتدای هفته 350 هزار تومان افزایش یافت، در آخرین معاملات هفته 29 میلیون و 450 هزار تومان و ارز طرح قدیم 300 هزار تومان افزایش یافت. تومان تا 25 میلیون و 700 هزار تومان. طی هفته گذشته نیم سکه 150 هزار تومان و ربع 50 هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کردند و در آخرین عملیات هفته قیمت ها به ترتیب 15 میلیون و 350 هزار تومان و 10 میلیون و 400 هزار تومان تعیین شد. سکه یک گرمی بانک مرکزی اما بدون تغییر از ابتدای هفته، پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در خصوص آخرین وضعیت حباب پول گفت: حباب پول در این هفته تغییر چندانی نکرده است. در حال حاضر قیمت هر قطعه سکه تمام بهار حدود پنج میلیون و 200 هزار تومان است.

وی در پایان با اشاره به افت شدید تقاضا در بازار که شرایط صنعت طلا را بحرانی کرده است، تصریح کرد: از ابتدای سال جاری و به ویژه طی چند ماه گذشته صنعت طلا و جواهر با رکود مواجه شده است. جدی و سنگین که متأسفانه ادامه یافته و وضعیت بحرانی است. بنابراین امیدواریم در هفته ها و ماه های آینده رونق به این صنعت بازگردد و به این وضعیت زیانبار پایان داده شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=153800

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.