افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 16 May , 2024
0

جزئیات افزایش وام به بازنشستگان منتشر شد.

  • کد خبر : 245861
جزئیات افزایش وام به بازنشستگان منتشر شد.

به گزارش بازار، اسماعیل للقانی درباره سقف کم وام بازنشستگان و گلایه بازنشستگان از این اعتبارات خرد که عملا هیچ مشکل مالی این افراد را حل نمی کند، گفت: وام 20 میلیون تومانی بازنشستگان را افزایش داده ایم. 30 میلیون تومان در سال 1403. وی ادامه داد: این اعتباری که بانک رفاه به بازنشستگان پرداخت […]

به گزارش بازار، اسماعیل للقانی درباره سقف کم وام بازنشستگان و گلایه بازنشستگان از این اعتبارات خرد که عملا هیچ مشکل مالی این افراد را حل نمی کند، گفت: وام 20 میلیون تومانی بازنشستگان را افزایش داده ایم. 30 میلیون تومان در سال 1403.

وی ادامه داد: این اعتباری که بانک رفاه به بازنشستگان پرداخت می کند اقدام مشترک بانک رفاه و سازمان تامین اجتماعی است و امسال به 30 میلیون تومان می رسد. مدیرعامل بانک رفاه با بیان اینکه باید توجه داشت که از آنجایی که تعداد مشمولان این وام بسیار زیاد است، نمی توان سقف آن را به میزان قابل توجهی افزایش داد، گفت: در حال حاضر بیش از 4 میلیون و 200 هزار بازنشسته داریم که هر کدام از آنها آنها حق دارند 30 میلیون تومان وام دریافت کنند و هر سال 10 درصد از این جمعیت برای مستمری بگیران وام دریافت می کنند.

للقانی در پاسخ به این سوال که آیا دلیل عدم افزایش سقف وام عدم توانایی بازنشستگان در پرداخت اقساط است، تصریح کرد: موضوع پرداخت اقساط نیست، موضوعی که در بحث افزایش سقف وام بازنشستگان وجود دارد این است که محدودیت منابع قرض الحسنه بسیار محدود است و قانون نیز تاکید دارد. این امر باعث شده است که این وام قرض الحسنه بیشتر به مادری و ازدواج اختصاص یابد و منابع اصلی قرض الحسنه به این دو مقوله اختصاص دارد.

وی افزود: بانک رفاه برای این دو موضوع فرزندآوری و ازدواج از اولویت اعطای وام حذف نشد و علاوه بر وظایف بانک رفاه مبنی بر پرداخت وام ازدواج و مادری و سایر وظایف، بخشی نیز به آن واگذار شده است. برای وام به بازنشستگان ایجاد شده است.» مدیرعامل بانک رفاه تاکید کرد: وام 30 میلیون تومانی را می توانیم تا 3 سال به صورت اقساط برای بازنشستگان پرداخت کنیم و سقف پرداخت اقساط کمتر از یک میلیون تومان در ماه خواهد بود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=245861

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.