افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 16 May , 2024
0

جذاب ترین مکان های خوزستان برای سفر به نوروز / اگر هفته اول عید رفتید، بگویید اینجا عالی است.

  • کد خبر : 237348
جذاب ترین مکان های خوزستان برای سفر به نوروز / اگر هفته اول عید رفتید، بگویید اینجا عالی است.

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: به شایانوز- عید فرا رسید و خانواده های زیادی به سفر نوروزی می روند. به نقاط مختلف کشور سفر کنید. با تور تهران به شمالی ترین شهر ایران و جنوبی ترین نقطه کشور بروید. راستش را بخواهید شهرهای ما ایران بسیار زیبا هستند. چهار فصل داریم و […]

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:


به

شایانوز- عید فرا رسید و خانواده های زیادی به سفر نوروزی می روند. به نقاط مختلف کشور سفر کنید. با تور تهران به شمالی ترین شهر ایران و جنوبی ترین نقطه کشور بروید. راستش را بخواهید شهرهای ما ایران بسیار زیبا هستند. چهار فصل داریم و در حالی که در تبریز برف و کولاک می‌بینی، فردای آن روز هوا آفتابی است و آواز گنجشک‌ها جذابیت بی‌نظیری به حال و هوای ما می‌دهد. می دانید که در عید همه چیز رنگ و بوی دیگری دارد، حتی صدای گنجشک ها!

درست است که ما ایرانی‌ها از هر فرصتی برای سفر استفاده می‌کنیم و تعطیلات را هدر نمی‌دهیم، اما هر اتفاقی که می‌افتد به تعطیلات عید نزدیک نیست. در مجموع به نظر می رسد در این عید باستانی جمعیت رو به بهبودی است و انرژی نوروزی همه جا را فرا گرفته است. مثل اینه که آدما همدیگه رو میشناسن چون اهدافشون خیلی شبیهه! چه مسافر و چه اهل آن شهر باشید، حال همه خوب است. این را هم به شما بگویم که درست است که شرایط اقتصادی به شدت عجیب شده و چندان خوشایند نیست، اما عید نوروز طوری است که حتی اگر چیزی نخریده باشید و جایی نرفته باشید، باز هم در شهر خودتان خوش می گذرد. ! پس حالا که زندگی برایمان سخت شده، بیایید شوخ طبعی داشته باشیم، حتی اگر کافی نباشد.

هفته اول عید مسافرت هستید یا هفته دوم؟

بیایید بپریم و به اصل مطلب برسیم. خب خیلی از خانواده ها ترجیح می دهند تا هفته اول عید به مسافرت بروند و هفته دوم گردشگری را رها کنند، برخی خانواده ها برعکس عمل می کنند و این روند تا آخر عید ادامه دارد.

اما چیزی که باعث سردرگمی برخی می شود این است که می گویند کجا برویم؟ کدام شهر الان آب و هوای خوبی دارد و می توانید از مکان های جذاب آن استفاده کنید؟

پاسخ این سوال در دستان ماست. پیشنهاد ما برای سفر در هفته اول عید این است که به خوزستان بروید و از مناظر و مناظر فوق العاده ای که دارد لذت ببرید. پس با ما همراه باشید

مکان های گردشگری خوزستان

به ایذه خوزستان بروید و عاشق تاریخ و طبیعت شوید.

در واقع ایذه بهترین جاذبه گردشگری و بوم گردی خوزستان است. پس ایده آل ترین حالت هفته اول عید رفتن به خوزستان است. این شهر زیبا تاریخچه بسیار طولانی دارد، بنابراین وقتی به آب و هوای کوهستانی و طبیعت بکر آن فکر می کنیم، می بینیم که واقعا عالی است. وجود تالاب میانگران با پوشش گیاهی نیزار، کوه منگشت با جنگل های انبوه و رودخانه هایی مانند سامه و دشت سوسان می تواند مقصدی جذاب برای گردشگران باشد زیرا زیبایی ایذه را چند برابر می کنند. آیا می دانستید که کنده کاری کول فرح 3000 سال قدمت دارد؟ برای قرار ملاقات با دوستان بسیار خوب است. از طرفی پل شالو با ستون های بلندش و نقش برجسته خنگ کمالوند که سواری یک آقازاده را نشان می دهد. برو و لذت ببر

مکان های گردشگری خوزستان

برای دیدن چغازنبیل به خوزستان رفتی. عظمت فقط پرسپولیس نبود

همه ما وقتی نام عظمت و شکوه ایران باستان را می شنویم ناخودآگاه عظمت تخت جمشید جلوی چشممان می آید در حالی که از چغازنبیل عبادتگاه مقدس ایلامی ها غافل هستیم. این بنای عظیم در خوزستان قرار دارد و قدمت آن به 1250 سال قبل از میلاد در تمدن ایلام می رسد، بسیاری از باستان شناسان معتقدند که این بنا ناپدید شده و می گویند ارتفاع آن در گذشته 52 متر بوده اما اکنون به 25 متر رسیده است. چغازنبیل دارای قدیمی ترین دستگاه تصفیه آب است که از رودخانه کرخه می آید. وقتی در سفر نوروزی خود به خوزستان می روید، دیدن این بنا را از نزدیک فراموش نکنید.

مکان های گردشگری خوزستان

شال کندی در دزفول خوزستان; زیبایی غیر منتظره

بدون شک اگر بخواهیم یکی دیگر از زیبایی های خوزستان را نام ببریم راهی چال کندی در دزفول می شویم که یکی از شهرهای خوزستان است. چال کندی در واقع یک دره دیدنی پر از آب آکواریوم است! در مسیر رودخانه دز، سنگ های بلند در آغوش گرفتن یکدیگر و فرسایش صخره ها پس از مدت ها معاشرت با رودخانه و آب، صحنه بی نظیری را خلق کرده است. در این مسیر، علفزارها به سرسبزی منطقه اطراف چالکندی کمک می کنند و رشته کوه زاگرس آنقدر در بین آنها بلند است که انگار تکه کوچکی از بهشت ​​در اینجا وجود دارد.

اگر اهل واکر هستید، برای سال جدیدتان، پونه کوهی وحشی و گل‌های زبان گاوی را در اطراف پیدا خواهید کرد!

مکان های گردشگری خوزستان

مکان های گردشگری خوزستان



لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=237348

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.